English Version
English

گروه خانواده - بهترین کار در زندگی خودداری است

گروه خانواده - بهترین کار در زندگی خودداری است

جلسه اول از دوره سوم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره 60 نمایندگی زاهدان با دستور جلسه «وادی پنجم (در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.) و تأثیر آن روی من» به استادی همسفر گلناز، نگهبانی همسفر ام‌البنین و دبیری همسفر سمیرا در روز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403 ساعت 15:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند بزرگ را شاکرم که این سعادت نصیب من شد و در جمع پر از عشق و محبت شما عزیزان قرار گرفتم. از ایجنت نمایندگی همسفر مهدیه و راهنما همسفر زهرا تشکر می‌کنم که فرصت خدمتگزاری را به من دادند. ما در وادی پنجم می‌آموزیم که فقط بافکر کردن نمی‌توانیم به‌جایی برسیم باید حرکت را هم انجام دهیم؛ یعنی حرکت ما بیشتر در زندگی‌مان تأثیرگذار است. همان‌طور که ما در وادی اول می‌آموزیم با تفکر ساختار هر چیز به وجود می‌آید. در وادی پنجم هم با حرکت تفکر ذهنی خودمان را عملی کنیم. مثلاً ما می‌خواهیم بهترین راه را به فرزندانمان نشان دهیم شاید در ذهن بارها به آن فکر کنیم، حتی با فرزندمان صحبت کنیم اما در عمل باید این حرکت را انجام دهیم که فرزند من باید از من آموزش بگیرد.
در وادی پنجم می‌آموزیم بهترین موضوع در زندگی ما خودداری است. در کاری که نمی‌دانیم خیر است یا شر نباید آن را انجام دهیم. مثل جایی که ما را به ضد ارزش‌ها می‌کشد. من قبل از کنگره به‌جاهایی می‌رفتم که به ضرر خودم تمام می‌شد. ولی بعد از کنگره آموختم که خودداری خیلی مهم است. من‌بعد از کنگره ورود به خیلی از جاها را منع کردم؛ چراکه مسافرم زود به هم می‌ریخت.
قضاوت و تجسس از جهالت و نادانی می‌آید و ما تا ندانیم از پیام‌آور هستی چه برایمان آمده، تجسس و قضاوت را ادامه می‌دهیم. کوچک‌ترین حرف ما شاید ضربه‌ای باشد برای دیگری. سؤالاتی مثل‌اینکه شما چقدر درآمد دارید؟ چه مشکلاتی دارید؟ همه این‌ها می‌تواند برای دیگری فاجعه باشد یا او را به هم بریزد.
موضوع دیگر که مورد تأیید مهندس حسین دژاکام بوده، پس‌انداز است. پس‌انداز برای یک زن خیلی مهم است؛ چراکه با قطره‌قطره جمع شدن قطره‌ها اقیانوس به وجود می‌آید. پس من گلناز هم می‌توانم ذره‌ذره جمع‌کردن، مخصوصاً تأکید روی طلا، یک‌چیزی برای آینده داشته باشم. شاید بعضی روزها در زندگی واقعاً موجودی نداشتم بااینکه شغل همسرم خوب بود. ولی در آن زمان همین طلا توانست مسائل مرا حل کند.
موضوع بعدی صبر است. ما باتجربه سختی‌ها صبر را درک می‌کنیم. مثل کشاورزی که گندم می‌کارد و باید به‌پای آن صبر کند تا محصولش را به دست آورد. من نتیجه صبوری را که در سفر اول داشتم، باحال خوب و خوشی‌هایی که دارم می‌بینم. در کنگره همیشه نیروهای منفی وجود دارد و ما با صبر می‌توانیم آن‌ها را پشت سر بگذاریم. من اتفاقات بدی را در سفر اول داشتم. مثل از دست دادن عزیزانم، چند بار تصادف کردیم، ولی با همه این‌ها هیچ‌گاه از کنگره دور نماندم والان حس خوب و آرامش و تعادلم را نتیجه آن می‌دانم.

قبل از جلسه امروز انتخابات سومین دوره نگهبانی همسفران نمایندگی زاهدان برگزار شد و راهنما همسفر ام‌البنین به عنوان نگهبان دوره سوم انتخاب شد. ضمن عرض خداقوت خدمت راهنما همسفر زهرا نگهبان دوره قبل و دبیرانشان برای نگهبان دوره جدید و دبیرانشان دوران خدمتی پرباری را از خداوند طلب می‌کنیم.

عکاس و مرزبان کشیک: همسفر فاطمه
تایپ، ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .