English Version
English

ساختن قالب

ساختن قالب

 سلام دوستان حوریه هسستم یک همسفر     
در این سی‌دی جناب‌مهندس می‌فرماید :این قالب ساختن، قالبی نیست که از آن خشت درست کنند؛ بلکه می‌خواهد انسان درست کند. اگر در زندگی هر کاری انجام دهیم دیگران هم همان کار را نسبت به ما انجام می‌دهند؛ البته به اذن خداوند این کار صورت می‌گیرد؛ یعنی اگر درباره ی کسی قضاوت یا تجسس کنیم و خداوند از این کار راضی نباشد باعث می‌شود که جای دیگر شخص دیگری در مورد ما قضاوت یا تجسس کند. جناب‌مهندس می‌گوید: هدف من از ایجاد کنگره این نبوده که بیایم و معتاد ترک بدهم؛ بلکه هدف من احیاء انسان است؛ یعنی انسان ساخته شود و افراد انسان و استاد بشوند.

هم برای خودشان و هم برای دیگران و این کار با عمل به آموزش‌های کنگره امکان‌پذیر است. همان‌طور که رشد یک گیاه آرام آرام انجام می‌شود و متوجه نمی‌شویم، تغییرات خودمان را هم متوجه نمی‌شویم؛ ولی دیگران ابن تغییرات را متوجه می‌شوند. ما برای اینکه انسان بشویم اول باید خودمان را بشناسیم و وقتی خودمان را شناختیم خدای خود را می شناسیم و اگر خدا را بشناسیم زندگی آرامی خو اهیم داشت. ساختن قالب اصول کنگره است و کنگره کارش قالب‌سازی است.

در صنعت اگر قالب درست باشد محصول خوب و سالم می‌شود و اگر قالب اشکال داشته باشد تولید دارای اشکال می‌شود و قالب‌های معیوب از دور خارج می‌شوند و قالب های محکم و قوی باقی می‌مانند ،کمک‌راهنما و راهنما قالب هستند. برای رسیدن به هدف باید عزم راسخ داشته باشیم و یک مسافر چه در سفر اول و چه در سفر دوم؛ باید عزم راسخی داشته باشد و با اعتماد کامل و قدرت حرکت کند و تمام حرکات و رفتارش باید ثمر بخش باشد.

کسانی که توانایی ترک ندارند آن‌هایی هستند که نقطه شروع را نیافتند و نمی‌دانند از کجا شروع کنند و به چه صورت شروع کنند. وقتی به رهجو برنامه داده می‌شود رهجو؛ باید رعایت کند و به اختیار خودش آن را تغییر ندهد و نظم و انضباط داشته باشد. در یک فرد مصرف‌کننده خیلی از سیستم‌ها  معیوب شده‌اند و نیاز به بازسازی دارند. مثلاً می‌توان فاصله مصرف را کم‌کم زیاد کرد و نباید از مقدار مصرف در هنگام وعده خودش کم کنیم. ما تاخیر زمانی ایجاد می کنیم و این کار باعث بالا رفتن مواد مصرفی نمی‌شود.

با نیروی الهی و خواست عقلانی می‌توان پیکره را دوباره بازسازی نمود و در خدمت دیگر انسان‌ها قرار داد. فرد معتاد حاضر نیست از چیزی بگذرد که جسمش به آن وابستگی دارد مگر اینکه به جای آن چیز بهتری به او داده شود و این یک اصل در اعتیاد است. انسان ذرّه ای از وجود خداوند است و فرمان انسان هم در سراسر کشور جسم خودش قابل اجرا است. اولین کار اعتیاد این است که حکومت را از انسان می‌گیرد. رمز و راز حقیقت در دو چیز است: یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماید.

نشئگی: بالا رفتن مقدار مواد در جسم از یک حد معین، ایجاد نشئگی می‌کند و پایین آمدن از یک حد معین ایجاد خماری می‌کند. افرادی که 100 میلی‌گرم مصرف دارند به‌راحتی می‌توانند مصرف خود را به 3 میلی‌گرم برسانند؛ فقط تصمیم می‌خواهد و راه‌حل درست که انجام بدهند. من از این سی‌دی نتیجه گرفتم که انسان می‌تواند بدن خود را بازسازی کند و یک قالب خوب و سالم برای بدنش طراحی کند که آقای مهندس پله‌پله این کار را خودشان انجام دادند. در کل باید عزم راسخ داشته باشیم و راه حل مناسب را پیدا کنیم تا موفق شویم.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر
اولویت اول در کنگره ساختن قالب است؛ زیرا مثلاً: اگر در صنعت بخواهیم محصولی را تولید کنیم اول باید قالب آن را بسازیم و این قالب اگر مستحکم و بدون نقص باشد ما تولیدات خوبی خواهیم داشت و اگر معیوب باشد، تولیدات ما هم ناقص می‌شود. در خصوص انسان‌ها هم همین‌طور است. ما در گذشته به خاطر جهل و ناآگاهی قالب معیوب و ناقصی در وجود خودمان ساخته‌ایم؛ ولی اکنون که متوجه آن شده‌ایم؛ باید سعی کنیم با کاربردی کردن آموزش‌های کنگره قالب سالم و محکمی در خودمان بسازیم و با این کار به تدریج آن قالب‌های معیوب قبلی کنار می‌روند.

برای رسیدن به این هدف باید عزم راسخی داشته باشیم و با تمام وجود برای برطرف کردن نواقصی که در درونمان وجود دارد تلاش کنیم. باید به صورت جدی در جلسات شرکت کنیم و بتوانیم آموزش بگیریم و مهم‌تر از آن بتوانیم این آموزش‌ها را کاربردی کنیم و به آن‌ها عمل کنیم. راهنماها و کمک راهنماها در کنگره به عنوان یک قالب خوب و الگو می‌باشند و باید کاملاً منظم و قاطع و در کار خود جدی باشند تا قالب‌های دیگری که از روی آن‌ها تولید می‌شود که همان رهجویان آن‌ها هستند نیز قالب‌های مستحکمی باشند.

برای اینکه ثابت شود با نیروی الهی و خواست عقلانی می‌شود، پیکره را بازسازی کرد و در خدمت دیگر انسان‌ها هم قرار داد و می‌توان از این مسئله در آینده در جهت ب انسساختن انسان‌هایی که خواهان ریزش و دوباره‌سازی هستند؛ اما توانایی آن را ند ار ند استفاده کرد. هر حرکتی که انسان می‌خواهد انجام دهد اذن آن را خداوند؛ باید بدهد. وقتی ما در زندگی کسی تجسس می‌کنیم خداوند اجازه می‌دهد که دیگران در زندگی ما هم تجسس کنند.

یک ضرب‌المثل میگوید: از هر دست بدهی از همان دستسا می‌گیرید. ساختن قالان خیلی مهم است و باید این قالب محکم باشد و قالب معیوبی نباشد. کمک راهنماها همه قالب هستند که به‌خوبی ساخته‌شده‌اند. در ساختن قالب‌ باید عزم راسخ وجود داشته باشد و مجموعه‌ای از حرکت‌ها و تفکرها ثمربخش باشد و به‌گونه‌ای باشد که از هر قالبی بالاتر باشد و زود خراب نشود و این قالب ساختن؛ باید به کمک نیروی الهی و خواست عقلانی باشد و بعد از ساختن خود انسان باید در ساختن انسان‌هایی که به‌هم‌ریخته هستند و می‌خواهند خود را پالایش کنند و توانایی آن را ندارند کمک کند؛ چون آن‌ها نقطه‌ی شروع را نیافته‌اند و صورت‌مسئله برای آن‌ها مشخص نشده است.

نویسنده: همسفر زهرا و همسفر حوریه رهجویان راهنما همسفر زهرا (لژیون پانزدهم)
رابط خبری: همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون پانزدهم)
منبع: سی‌دی ساختن قالب
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .