English Version
English

روح پاک و الهی است

روح پاک و الهی است

یک سری مسائل مانع صور پنهان ما هست که باید ما آن‌ها را بشناسیم. تا زمانی که ما صور پنهان را نشناسیم، هیچ قدمی نمی‌توانیم برداریم. منبع اصلی ما کتاب آسمانی است. افرادی ممکن است بگویند ما اصلاً کتاب اسمانی را قبول نداریم. در 300 سال قبل گالیله بیان کرده بود که زمین مرکز عالم نیست و دور خورشید می‌چرخد. 50 درصد کتاب آسمانی مربوط به آینده جهان است در قرآن بیان شده است که روزی کوه‌ها مثل پشم حلاج‌ها خواهد شد، یا روزی آسمان شکافته خواهد شد و خیلی مسائل دیگر؛ بنابراین همین‌ طوری نمی‌توانیم حرف بزنیم و باید با دیدگاه دیگری به این موضوعات نگاه کنیم. ما تا زمانی که اعتیاد را نشناختیم نتوانستیم آن را درمان کنیم، ما موقعی متوجه شدیم که اعتیاد جایگزینی مواد مخدر بیرون به جای مواد مخدر درون است، اشکال را که پیدا کردیم مسئله برایمان حل شد که شاید بر اثر سم‌زدایی چه آسیب‌هایی به انسان وارد شد.

این جهان و هر موجودی که پا به هستی می‌گذارد؛ حتی قبل از خلقت، دارای خواسته هستند و نفس دارند. نفس آن چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن و خواسته دارد. در اینجا خداوند موجودی خلق کرد به نام انسان که دارای اختیار است و اختیار موقعی داده می‌شود که انسان دو راه داشته باشد. گوسفند علف می‌خواهد و تولید مثل هم می‌کند، چیزی هم مانع آن نیست، گرگ هم حیوان درنده‌ای است، این برنامه آن‌هاست، هدف و وضعیت آن‌ها مشخص شده است. شتر تعیین شده که گیاه‌خوار است، مال‌اندوزی نمی‌کند، روی پروسه خودش است. نفس چیزی است که موجود را به وجود می‌آورد، نفس حیوان، حیوان را و نفس انسان، انسان را به وجود می‌آورد. ما از خیلی مسائل هنوز آگاهی نداریم، هنوز تفاوت نفس و روح را نمی‌دانیم؛ حتی بزرگان ما هم بیان کردند: نفس و روح یکی هستند.

آقای مهندس در مسئله روان فرمودند: «آتش هم نور، دود و حرارت دارد»؛ پس می‌توان گفت: منظور از دود، حرارت یا گرماست و همه مال آتش هستند؛ ولی هر کدام تعریف جداگانه دارند. برای مثال می‌توان گفت: نورآتش مثل روشنایی است و دود مال جن است، حرارت هم جان است؛ بنابراین وقتی به انسان اختیار داده می‌شود، باید دو مسیر داشته باشد و برای این دو مسیر به انسان دو نیروی کمکی هم داده شده است، یکی روح و دیگری جن که به‌وسیله آن هدایت می‌شود. حیوانات و گیاهان نفس خالی دارند؛ ولی وقتی وارد مرحله انسان می‌شود، نفس، روح و جن با هم هستند. این دو دائماً با موجود کار می‌کنند، همیشه این دو نفر با شما صحبت می‌کنند یکی می‌گوید: این کار را انجام بده و یکی دیگر می‌گوید انجام نده، این صداها را ما کاملاً می‌شنویم که در کتاب قرآن هم آمده که دو تا ملک هستند که با انسان هستند.

روح از خداوند است و پاک است و منشأ آن علم و دانش است در قرآن جایی نیست که بیان شود که ملائکه روح شما را می‌گیرد، روح پاک و الهی است، روح خبیث و فاسد نداریم. ما راجع به علم موفقیت کسب کردیم مانند: به پرواز درآوردن هواپیما؛ ولی راجع به انسان هنوز موفقیتی کسب نکرده‌ایم، هنوز نتوانستیم بیماری‌هایی مانند سرطان مغز، سینه، اسکیزوفرنی را درمان کنیم. بیشتر اشتباهات ما در این است که به‌صورت واقع‌بینانه به مسائل نمی‌نگریم، یا هر چیزی را از روی احساس خودمان تفسیر می‌کنیم. به عبارتی در طول زندگی خود با محورهای بد ارتباط نداشته باشیم. خیلی طبیعی است، با کسی که ارتباط برقرار می‌کنید و به آن حس خوبی دارید، این ارتباط ادامه‌دار می‌شود؛ اما برعکس اگر با کسی ارتباط برقرار می‌کنید و حس بدی به شما می‌دهد به توصیه من ادامه ندهید، به حس‌هایتان توجه کنید.

ارتباط با محورهای بد، انسان را به‌طرف غرق شدن و نابودی رهسپار می‌کند؛ بنابراین به خوبی‌ها فکر کنید که سرشار از انرژی هستند و نظر شما به سمت خوبی‌ها هدایت می‌شوند؛ زیرا در سکوت به مسائلی که فکرش را هم نمی‌کنید می‌رسید. وقتی به رستوران می‌روید باید غذایی که می‌خواهید را سفارش بدهید وگرنه به شما غذا نمی‌دهند، در کائنات هم همین‌طور هست، باید خواسته‌هایتان را بخواهید تا به آن‌ها برسید. روحیه مثبت را در نظر بگیرید و برای هر کاری آماده باشید‌. همیشه آدم کارآزموده و جنگی باشید؛ چون بالاتر از سیاهی رنگی نیست، آن موقع پیروز هستید. انسان همیشه احتیاج به راه و راهنما دارد.

نویسنده، تایپ و ویرایش: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .