English Version
English

برداشت همسفران لژیون چهارم از سی دی خلقت ۲

برداشت همسفران لژیون چهارم از سی دی خلقت ۲

همسفر مهدیس 

منبع ما بیشتر در کتاب آسمانی است و باید طبق منطق و قاعده باشیم. در این کتاب از خلقت انسان صحبت می‌کند. تا زمانی که اعتیاد را نمی‌شناختیم، نتوانستیم آن را درمان کنیم. ما زمانی اعتیاد را شناختیم که متوجه شدیم اعتیاد جایگزینی مواد مخدر بیرونی به‌جای مواد مخدر درونی است. هر موجودی که پا به هستی می‌گذارد حتی قبل از خلقت انسان به‌صورت فیزیکی، ما نمی‌توانیم در این‌ها اولین را پیدا کنیم و بگوییم که اول این خلقت کجا بوده است. نفس چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و در باطن و یک‌سری خواسته دارد و می‌خواهد خواسته‌های خود را برآورده کند. وقتی در قرآن آمده که به موجود جدید سجده کنید، یعنی موجود جدیدی می‌آید که فقط نفس خالی نیست؛ بلکه موجودی هست که به او اختیار داده شده است. ما خیلی چیزها را نمی‌دانیم و حتی ۱۴۰۰ سال هم از زمان رسول خدا می‌گذرد؛ اما ما هنوز فرق بین نفس و روح را متوجه نشده‌ایم. آقای مهندس در مورد سیستم ایمنی بدن که مربوط به بیماری کولیت الستراتیو بود به‌عنوان سخنران کلیدی بیان کردند که این بیماری‌ها به‌خاطر این است که در مورد انسان شناخت نداریم. یک سيستمی وجود دارد که در رأس آن خداوند است. هر چیزی یک نقطه‌ای دارد؛ مثلاً مسیری را می‌روید و راه شما انشعاب پیدا می‌کند که کدام طرف بروید. ما از کوتاه‌ترین راه می‌خواهیم به مقصد برسیم، به‌خاطر همین تصفیه خیلی کند پیش می‌رود. تصفیه و پالایش انسان خیلی سخت پیش می‌رود. نکته‌ای که بسیار مهم است، این است که این بازی ادامه‌دار از درونش زندگی درمی‌آید. بالاترین معجزه حیات خود حیات و خود زندگی است. همه آنچه می‌بینیم با خود واقع می‌پنداریم و در حفظ آن اشتباه می‌کنیم و دیگر اینکه قدرت خودمان را از بین می‌بریم. با محورهای بد تماس نداشته باشیم و به احساسات خود توجه داشته باشیم؛ چون اگر خوب دقت کنیم احساس انسان دروغ نمی‌گوید. در سکوت به خوبی‌ها تفکر و تعقل کنید؛ چون فکرکردن به خوبی‌ها انرژی شما را بالا می‌برد. اگر ما مثبت‌اندیش باشیم هم از زندگی لذت می‌بریم و هم خداوند ما را یاری می‌رساند. در آخر آقای مهندس می‌فرمایند که به‌طورکلی انسان‌ها به راه و راهنما نیاز دارند و خدا کند که راهنما، راهنمای درستکار و فهمیده‌ای باشد.

همسفر ماجده

مهندس می‌گویند؛ تا زمانی که اعتیاد را نشناختیم نتوانستیم درمانش کنیم. زمانی که شناختیم جایگزینی، جایگزینی مواد مخدر بیرون به‌جای مواد مخدر درون است وقتی فهمیدیم که چیست حلش کردیم. نفس یک سری خواسته دارد و می‌خواهد آن را برآورده کند و کار به چیزی ندارد بز علف می‌خواهد و می‌خواهد علف را بخورد تولیدمثل بکند هیچ‌چیزی هم مانعش نیست، حیوانات همه همین‌طور هستند تغذیه می‌کنند، تولیدمثل می‌کنند، این بافتشان است مهندس می‌گویند؛ هر چیزی در این دنیا یک هدفی دارد و آن را دنبال می‌کند و روی پروسه خودش راه می‌رود مثل کرکس و کفتار مرده‌خوارند شتر علف می‌خورد و حتی هر ماشین یک مقیاسی دارد. مثلاً یک وانت پیکان ۹۰۰ کیلو بار می‌برد یا وانت نیسان ۲ تن بار می‌برد هر کدام یک برنامه‌ریزی‌ای دارند انسان اختیار دارد، هر کاری را انجام دهد اختیار دارد امروز غذا فسنجان درست کند یا قورمه سبزی درست کند اختیار موقعی داده می‌شود که انسان حداقل دو تا انتخاب داشته باشد ۵ تا مسیر دارد باید یکی را انتخاب کند در آنجا به شما اختیار داده می‌شود. پس نفس چه انسان چه حیوان آن چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن و یک‌رشته خواسته‌ها دارد.

همسفر سحر 

اگر صور پنهان انسان‌ها را نشناسیم هیچ قدمی نمی‌توانیم برداریم و هیچ کمکی نمی‌توانیم به انسان‌ها کنیم‌. کتاب آسمانی ما، مال ۱۴۰۰ سال پیش است اما ۵۰ درصد کتاب در مورد آینده جهان است؛ به‌عنوان‌مثال می‌گوید: روزی خواهد رسید که کوه‌ها ریزریز خواهند شد، روزی آسمان شکسته خواهد شد؛ و خیلی مسائل دیگر که همه ریشه‌ای و حساب شده هستند. نفس چیزی است که در ظاهر و باطن تعیین موجودیت می‌کند. هر موجودی در هستی برنامه‌ریزی خاصی دارد، خداوند انسان را باقدرت اختیار آفرید تا خودش انتخاب کند. مسئله‌ای که بین دختران و پسران است این است که در یک رابطه یک‌طرفه قرار می‌گیرند و سال‌ها عمر خود را تلف می‌کنند؛ انسان باید واقع‌بین باشد. اگر طرف مقابل علاقه‌ای به او ندارد بی‌خیال شود از قدیم هم گفته‌اند؛ برای کسی بمیر که برایت تب کند در مورد مسائلی که برای ما روشن نیست اگر خوب تفکر کنیم؛ دقت کافی را داشته باشیم متوجه می‌شویم که در کار ما وقفه ایجاد می‌شود.همیشه به حس خودتان توجه کنید حس شما هیچ‌وقت به شما دروغ نمی‌گوید.

ویراستاری و ارسال:همسفر سحر رهجوی راهنما همسفر حدیقه (لژیون چهارم)

 

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .