English Version
English

وادی پنجم، وادی اجرا و عمل است

وادی پنجم، وادی اجرا و عمل است

همسفر کوثر در مورد دستور جلسه هفتگی: « وادی پنجم و تأثیر آن بر روی من» دلنوشته‌ای نوشت:

سلام دوستان کوثر هستم همسفر جواد 

خداوند را شاکر و خرسندم که در مسیر کنگره ۶۰ قرار گرفته‌ام و می‌توانم آموزش بگیرم و علم بهتر زیستن را کاربردی کنم.

به نام قدرت مطلق الله

مقدمه

ما چهار وادی را پشت سر گذاشته‌ایم و متوجه شده‌ایم که وادی اول تفکر، وادی دوم امید، وادی سوم خودباوری و وادی چهارم مسئولیت پذیری در مسائل حیاتی هستند.

این چهار وادی مقدمه‌ای برای دیگر وادی‌ها هستند.

توضیحات

وادی پنجم را ‌وادی اجرا و عمل می‌گویند. «در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.» 

ما در وادی پنجم با تفکر درست و حرکت ادامه مسیر می‌دهیم تا با دوری از ضدارزش‌ها و حرکت در مسیر ارزش‌ها به نوعی به عمل سالم، معرفت و عدالت دست پیدا کنیم.

این وادی به ما آموزش می‌دهد که در حیات‌مان در سه جهان زندگی می‌کنیم که شامل؛ جهان فیزیکی، جهان خواب و جهان ذهنی است.

جهان فیزیکی جهانی است؛ که انسان به طور آگاهانه و ارادی در آن زندگی می‌کند.

جهان ذهنی جهانی است؛ قدرتمند و با ابزارهای قوی اطلاعات را جمع آوری و آن‌ها را پردازش می‌کنند و این جهان تمام آن‌چه دیده‌ایم و شنیده‌ایم را به تصویر می‌کشد، در جهان فیزیکی اجرایی و عملیاتی می‌کند و این جهان ذهنی بسیار عظیم است و همه‌چیز را در خود جذب می‌کند.

جهان ذهنی مانند؛ شمشیر دولبه است که اگر از آن برای صراط مستقیم استفاده شود انسان را به بالاترین درجه سوق می‌دهد، اما اگر در مسیر تاریکی‌ها و جهالت استفاده شود انسان را به نابودی می‌کشاند. 

جهان خواب جهانِ شبیه به مرگ است با این تفاوت که در جهان خواب ارتباط بین صور آشکار و صور پنهان قطع نمی‌شود ولی در جهان مرگ این ارتباط قطع می‌شود.

در جهان خواب اشخاصی یا چیزهایی دیده یا لمس می‌شود که از لحاظ اندازه و ابعاد با جهان فیزیکی یکسان‌اند اما از نظر ماهیت تفاوت دارد.

در جهان خواب پنج حس ظاهری به خواب می‌رود و از نظر هوشیاری در حالت مرگ موقت قرار می‌گیرند، اما پنج حس پنهانی فعالیت خود را شروع می‌کند. انسان در خواب مسائل زیبا و جالبی را درک می‌کند، به طور مثال؛ غذایی که می‌خوریم و از طعم آن لذت می‌بریم و حتی سیر می‌شویم در حالی که حس چشایی که با آن طعم غذا را می‌چشیم، در خواب است.

در این وادی می‌آموزیم که برای به اجرا درآوردن تفکراتی که منطقی هستند، باید از نکات منفی پرهیز کرد. زیرا زمانی روان انسان به تعادل و آرامش می‌رسد که از ضدارزش ها برگشت نموده و سه اصل پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم را الگوی زندگی قرارداده و آن ها را اجرایی کرد. 

در این وادی یاد می‌گیریم؛ برای بازگشت از ضدارزش‌ها باید گام‌هایی برداریم و آن‌ها عبارتند از:

برگشت از ضدارزش ها یعنی؛ اینکه از ضدارزش‌ها دوری نماییم و به سمت ارزش‌ها حرکت کنیم.

خودداری یعنی؛ بین کارهایی که نمی‌دانیم درست است یا نادرست از انجام آن خودداری کنیم.

قناعت یعنی؛ با کمترین امکانات بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم و طبیعت را الگوی خود قرار دهیم که با زمین شور و آب تلخ بهترین و قشنگ‌ترین محصولات را به ما میدهد.

 صبر یعنی؛ در طول زمان تلاش کنیم و سختی‌ها را تحمل کنیم. مانند طبیعت در برداشت محصول 

 تجسس ، قضاوت ، غیبت یعنی؛ اینکه اگر در کار دیگران دخالت و تجسس کنیم، باعث می‌شود آن شخص را قضاوت کنیم که این عمل باعث غیبت و بدگویی ما نسبت آن شخص می‌شود‌.

 پس انداز دو نوع مالی و معنوی است. پس‌انداز مالی یعنی؛ هرچه درآمد داریم نصف آن را بخوریم و نصف دیگر آن را پس‌انداز کنیم، شاید ما با اتفاقات پیش بینی نشده‌ای روبه‌رو شویم.

توکل، رضا، تسلیم است. یعنی؛ ما باید در تمام مراحل زندگی به خداوند توکل کنیم و با قلب، زبان و عمل نسبت به آن‌چه از طرف او برای ما تقدیر می‌شود، رضایت داشته باشیم و اگر از مرحله توکل و رضا عبور کنیم، وارد مرحله تسلیم در مقابل قدرت مطلق می‌شویم. 

در آخر از راهنمای خودم خانم فرزانه سپاس‌گزارم.

نویسنده متن: همسفر کوثر، رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون پانزدهم )

ویرایش و ارسال مطلب: همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون رویا)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .