English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

سلام دوستان ربابه هستم یک همسفر: در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. وادی پنجم با صراحت تمام می‌گوید که بایستی حرکت کنی و تا حرکت نکنی، اتفاقی نخواهد افتاد. تفکر، به تنهایی حلال مشکلات نیست، هر چه قدر من بنشینم و تفکر کنم، تا مسافرم را به درمان برسانم فایده‌ای نخواهد داشت، بایستی من هر چه که در کنگره یاد گرفتم و آموزش دیدم به ایشان انتقال دهم و با عمل و کاربردی کردن آموزش‌های گنگره مسافرم را به حرکت در آورم تا اذن حرکت از طرف قدرت مطلق صادر گردد، چون‌که برای رسیدن به هدف و محصول رهایی از دام اعتیاد باید حرکت کرد.

از طریق حرکت هست که تفکرات ما را از تصاویر ذهن به تصاویر واقعی در دنیای بیرون تبدیل می‌کند و ما را به مقصود و هدف واقعی می‌رساند. من این برداشت را از وادی پنجم دریافت نموده‌ام که تفکر قدرت مطلق حل نیست‌، شاید در جهان‌های دیگر و بعد از مرگ تفکر حل کننده مشکلات باشد، اما در جهان ما و بعد فیزیکی‌، تفکر در حالی که بسیار مهم و حیاتی و تعیین کننده است، اما قدرت مطلق نیست. تا زمانی که ما حرکت نکنیم، تفکرات ما از قوه به فعل تبدیل نخواهد شد. انسان با استفاده از قدرت تفکرات تصویر سازی ذهن، هر چیزی را می‌تواند در همان لحظه در ذهن خود خلق نماید، حتی اگر غیر ممکن‌ها را هم می‌تواند به مرحله امان نزدیک کند. این توانایی همان قدرت کن فیکون است که خداوند تمام کمال، آن را در اختیار ما انسان‌ها قرار داده است.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر: وادی پنجم به ما می‌گوید؛ در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌کند. در این وادی تمرین می‌کنیم تا ساختارهای تفکرات خود را از قوه به فعل درآوریم و به آن دسته از افکارمان که منطقی هستند، اجازه دهیم تا وارد مرحله اجرایی گردند و ساختارهای جدید را بوجود آوریم. برای به اجرا درآوردن ساختارهای فکری و تبدیل آن به ساختارهای عملی بایستی از حالت اضطراب، ترس، ناامیدی و سایر نکات منفی خارج شویم تا به مرحله آرامش قدم بگذاریم تا اجرائی کردن خواسته‌های ما عملی باشد و برای رسیدن به آرامش، بایستی پاکسازی و سازندگی را از خود آغاز نمائیم. برای اصلاح اخلاق و رفتار بایستی، سه اصل؛ پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم را همیشه درنظر داشته باشیم، وقتی اندیشه ما سالم باشد به صورت خودکار گفتار ما سالم خواهدشد، گفتار ما سالم باشد ما به کردار سالم هدایت خواهیم شد.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر: همان‌طور که می‌دانیم وادی اول تا چهارم ساختار فکری و ذهنی ما را می‌سازند و در راستای تفکر حرکت می‌کنند، همچنین یاد گرفتیم همه نیرو‌ خود را روی اصلاح و کمک‌ گرفتن از توان خودمان بگذاریم، حتی از خداوند هم هیچ انتظاری نداشته باشیم، برای این‌ کار فقط کافی است که طبق اصول زندگی و هستی حرکت کنیم و البته به ما هشدار می‌دهد که تمام افکار، گفتار و کردار ما بازخوردی دارد که باید هوشیار باشیم. در وادی پنجم ساختارهای ذهنی را باید به عمل تبدیل کنیم و راهکارهای مناسبی برای عملیاتی‌ کردن آن‌ها به ما می‌دهد.

در این وادی هفت راهکار برای ما بیان می‌شود، تا بتوانیم حرکتی درست و اصولی داشته باشیم و به اهدافمان برسیم، این هفت راهکار عبارتند از؛ برگشت از ضدارزش‌ها؛ باید از اعمال ضدارزشی پرهیز کنیم، زیرا اعمال ضد ارزشی مسیر ما را منحرف می‌کنند، از صراط مستقیم دور شده و بدین ترتیب راه رسیدن به اهداف دور از دسترس ما می‌شود. خودداری؛ اگر درست یا اشتباه‌ بودن مطلبی را نمی‌دانیم از انجام آن خودداری کنیم. صبر؛ باید پارامتر زمان را برای انجام هر کاری همراه با سعی و تلاش در نظر بگیریم. قناعت؛ به این معنا که قدر داشته‌های خود را بدانیم و شکرگزار باشیم، به‌خصوص در درمان باید بدانیم که قرار نیست با شروع درمان تمام مشکلات ما حل شوند، پس به چیزهایی که داریم و یا در طی درمان به‌دست می‌آوریم، قانع باشیم.

سلام دوستان رؤیا هستم یک همسفر: وادی پنجم مرحله عملی کردن تفکرهایمان است، جایی که باید بعد از یادگیری آموزش‌ها باید وارد عمل شویم و حرکت کنیم و به آن دسته از افکارمان که منطقی هستند اجازه دهیم تا وارد مرحله اجرایی و ‌عملیاتی گردند، به قول قدیمی‌ها با حلوا حلوا گفتن دهانمان شیرین نمی‌شود، در این وادی از پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم صحبت می‌شود تا بدانیم هر قدر تفکرمان صحیح باشد، عملکردمان نیز درست از آب درخواهد آمد، انسان‌های زیادی وجود دارند که دانسته‌های ارزشمندی دارند، ولی متأسفانه خودشان نیز قادر به استفاده از این دانسته‌ها نیستند.

در این وادی یاد می‌گیریم که برای تبدیل انسان بی‌تعادل به انسانی متعادل و موجه یک راه وجود دارد و آن هم تزکیه و پالایش است، برای شناخت ضد ارزش‌ها و حرکت از ضد ارزش به ارزش‌ها باید به درون خود برویم و به درستی تفکر کنیم. قناعت کردن را در این مسیر بیاموزیم، صبر با تحمل کردن متفاوت است از تجسس، قضاوت و غیبت بپرهیزیم، پس انداز کردن را بیاموزیم و ذره ذره پشتوانه مالی و معنوی خود را قوی‌تر نماییم و در آخر با توکل قلبی راضی به رضای الهی باشیم و تسلیم واقعی حکمت و فرامین قدرت مطلق باشیم.

سلام دوستان شهلا هستم یک همسفر: در جهان‌ ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست، بلکه با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. وادی پنجم به ما حرکت کردن را آموزش می‌دهد و به ما می‌آموزد که انسان چیزی جز تلاش خودش نیست، یادگیری وادی پنجم در زندگی کمک و تأثیر بسیاری داشته است. ما کارهای ضد ارزشی بسیاری انجام می‌دادیم و شروع به توجیه کردن می‌کردیم، مثلاً؛ پشت سر دیگران غیبت می‌کردیم و از انجام این کار لذت می‌بردیم، ولی الان وقتی غیبت می‌کنیم، عذاب وجدان می‌گیریم و این نشان دهنده این است که از نفس اماره عبور کردیم و در مرحله نفس لوامه قرار گرفتیم. در این وادی خودداری کردن را یاد گرفتیم، پس انداز کردن که من اصلاً به فکر پس انداز نبودم و همیشه دستم پیش این و آن دراز بود، ولی خدا را شکر الان خودمان با تفکر صحیح می‌توانیم پس‌انداز کنیم و زندگی نسبتاً راحتی داشته باشیم، من تمام این آموزش‌ها را مدیون آقای مهندس و خانواده محترمشان هستم و از آقای مهندس و خانواده محترمشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

رابط لژیون: همسفر الناز رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون هفتم)

ویرایش: همسفر شادی (مرزبان خبری)

ارسال: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .