English Version
English

من به این دنیا آمده‌ام که آینده خود را بسازم، آن‌قدر وقت ندارم که سرم در زندگی دیگران باشد.(نمایندگی شیروان)

من به این دنیا آمده‌ام که آینده خود را بسازم، آن‌قدر وقت ندارم که سرم در زندگی دیگران باشد.(نمایندگی شیروان)

ششمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر و همسفرِ نمایندگی شیروان، با استادی مسافر فاطمه، نگهبانی مسافر سمیه و دبیری مسافر فاطمه، با دستور جلسه "وادی پنجم و تأثیر آن روی من" روز شنبه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۳۰ :۱۳ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان فاطمه هستم یک مسافر‌.

  در ابتدا خدا را هزاران بار شکر می‌کنم که مرا لایق این جایگاه قرار داده است تا خدمت کنم. دستور جلسه امروز وادی پنجم و تأثیر آن روی من است. عنوان وادی عبارت است از «در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن کامل می‌نماید.»

وادی پنجم با صراحت به ما می‌گوید؛ باید حرکت کنیم و تا زمانی که حرکت نکنیم هیچ اتفاقی در زندگی‌مان رخ نمی‌دهد و بافکر کردن و نشستن کاری از پیش نمی‌بریم. اگر دوست داریم به هدف برسیم، باید حرکت کنیم و وارد عمل بشویم.

برای حرکت‌کردن باید از سه مرحله کردار نیک، گفتار نیک، پندار نیک و هفت پله عبور کنیم تا به عمل سالم برسیم. پله اول برگشت از ضدارزش است. من قبل از اینکه کنگره بیایم، مواد مصرف می‌کردم. این مسئله بزرگ‌ترین ضدارزش بود.مصرف مواد مخدر مرا به سمت هزاران ضدارزش دیگر سوق می‌داد. مواد باعث شد که من دروغ بگویم، قضاوت کنم، غیبت کنم و... 

پله دوم خودداری است. در این وادی مطرح شده که؛ اگر درست و غلط‌بودن عملی را نمی‌دانم، بهتر است که انجامش ندهم. پله سوم قناعت است. در هر مقطعی از زندگی که هستم، باید قانع باشم و بدانم هر کسی که در هر جایگاهی قرار دارد، عین عدالت است.

پله چهارم صبر است. صبر در درمان اعتیاد مهم‌ترین پله است، اگر بخواهیم در کنگره به حال خوش برسیم، باید صبر داشته باشیم. اگر من این ۱۰ ماه را صبر نداشته باشم، امکان ندارد به درمان و حال خوبی برسم.

پله پنجم قضاوت، غیبت و تجسس است. تجسس و قضاوت کار ما انسان‌ها نیست، فقط خداوند است که می‌تواند بندگانش را قضاوت کند. در کنگره به من یاد دادند که تمرکزم بر روی اعمال خودم باشد و در کارهای دیگران دخالت نکنم. من آمده‌ام به درمان برسم، نباید دیگران را قضاوت کنم و در کار دیگران تجسس کنم. زیرا به این دنیا آمده‌ام که آینده خود را بسازم، آن‌قدر وقت ندارم که سرم در زندگی دیگران باشد.

پله ششم پس‌اندازکردن است. با مصرف مواد مخدر پولی برایم باقی نمی‌ماند که پس‌انداز کنم. طبق فرمایش جناب مهندس؛ باید از کمترین امکانات بهترین و بیشترین بهره را برد. پس‌انداز تنها چیزی است که در آینده به درد من می‌خورد. اگر امروز پولی دارم باید مقداری از آن برای فردا کنار بگذارم.

پله دیگر رضا است. باید بدانیم یک‌دفعه نمی‌توانیم انسان خوبی بشویم. توکل به خدا زمانی کارساز است که من حرکت کنم و تسلیم فرمان خداوند باشم. امیدوارم همه ما به جایی برسیم که کردار نیک داشته باشیم. ممنون که به صحبت‌هایم توجه کردید.

تایپ: مسافر فاطمه - نمایندگی شیروان
ویرایش: راهنما مسافر ناهید - نمایندگی شیروان
بازبینی: مسافر سارا
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .