English Version
English

صبر یعنی تلاش در طول زمان

صبر یعنی تلاش در طول زمان

سلام دوستان زهرا هستم همسفر

ما برای حل هر مشکلی باید از ابزار حل آن، استفاده کنیم. خدا را شکر هر وادی ابزاری برای حل کردن خیلی از مشکلاتی است که درگیر آن هستیم.

وادی پنجم به ما می‌گوید با حلواحلوا کردن دهانمان شیرین نمی‌شود؛ یعنی دانستن، زمانی ارزش دارد که بتوانیم آنرا به اجرا در آوریم؛ برای به اجرا درآوردن ساختار فکری به ساختار عملی، باید از نکات منفی خارج شویم مثل ترس، ناامیدی، عدم اعتمادبه‌نفس و... خروج از آنها و رسیدن به آرامش هفت آیتم دارد.
۱-برگشت از ضدارزشها ۲-خودداری ۳-قناعت۴-صبر ۵-تجسس،قضاوت،غیبت ۶-پس انداز ۷_توکل،رضا،تسلیم.

البته یک‌روزه قادر نخواهیم بود این پله‌ها را طی کنیم؛ ولی هر قدم کوچکی ما را به هدف‌مان نزدیک‌تر می‌کند.
من تا زمانی‌که خودم را اصلاح نکنم برای اطرافیانم نمی‌توانم کاری کنم و حتماً بایستی سه اصل مهم، اندیشه سالم، گفتار سالم، کردار سالم، را به کار ببریم.

سلام دوستان ساغر هستم همسفر

تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ توأم با رفتن و رسیدن، آن را کامل می‌نماید. برای انجام هر کاری، سه مرحله وجود دارد: پندار، گفتار، کردار. ما درابتدا فکر می‌کنیم. اما آیا تمام افکار خود را به زبان می‌آوریم و به گفتار تبدیل می‌کنیم؟ خیر.
همین‌طور بسیاری از گفته‌های خود را عملی نمی‌کنیم؛ یعنی بین پندار، گفتار و کردار فاصله بسیاری است؛ برای این‌که بتوانیم تفکر خود را عملی کنیم؛ باید یک سری کارها را انجام دهیم؛
۱- برگشت از ضدارزش‌ها، یعنی توبه. ۲- خودداری، یعنی وقتی نمی‌دانیم کاری خوب است یا بد، بهتر است آن را انجام ندهیم. ۳-قناعت، یعنی استفاده بهینه از هر چیزی ۴- صبر یعنی درطول زمان تلاش کنی. ۵- تجسس، قضاوت و غیبت، که با یک ظن بد آغاز می‌شود. ۶- پس‌انداز، یعنی وارد کردن مسائل مادی به معنویات. یک نکته بسیارمهم دراینجا وجود دارد که؛ هرکاری که بار معنوی داشته باشد، بار مادیات را نیز با خودش می‌آورد. ۷- توکل، رضا و تسلیم.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر

وادی پنجم و تاثیر آن روی من، درجهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.ما چهار وادی را پشت سر گذاشتیم که در مورد تفکرکردن در آنها صحبت شده بود و در وادی پنجم می‌گوید؛ باید حرکت کنی یعنی اگر بخواهید کاری را شروع کنید، فقط فکر کردن کافی نیست؛ فکری که در آن عملی نباشد؛ بی‌فایده است. حرکت است که تصورات ذهنی ما را به واقعیت در دنیا تبدیل می‌کند.

تفکرات ما تا زمانی که حرکت نداشته باشیم از قوه به فعل تبدیل نمی‌شود. مثلا در مورد درمان اعتیاد مسافران، وقتی که فقط بنشینند و فکر کنند؛ از فردا اعتیاد را کنار خواهم گذاشت و نقشه بکشند تا وقتی این تفکر را عملی نکنند؛ هیچ وقت به درمان نخواهد رسید.
در وادی پنجم به چند تا نکته اشاره شده است که در زندگی ما بسیار نقش مهمی دارند، عبارتند از، دوری کردن از ضدارزش‌ها، خودداری، صبر، قناعت، توکل، پس‌انداز، رضا، تسلیم که هر کدام در زندگی ما جایگاه خاص خود را دارد؛ اگر درست تفکر کنیم و درست عمل کنیم قطعا در زندگی، انسان موفق و پیروزی خواهیم بود.

رابط خبری: همسفر سعیده، رهجوی راهنما همسفر ملیحه(لژیون یکم)
عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آزادشهر                           
              

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .