English Version
English

اولین قدم، پرهیز یا بازگشت از ضد ارزش‌هاست (نمایندگی آکادمی)

اولین قدم، پرهیز یا بازگشت از ضد ارزش‌هاست (نمایندگی آکادمی)

نهمین جلسه از دوره شصت و ششم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی آکادمی، با استادی مسافر لیلا، نگهبانی مسافر جمیله و دبیری مسافر فهیمه، با دستور جلسه "وادی پنجم و تاثیر آن روی من" روز یکشنبه 24 تیر ماه 1403 راس ساعت 14:00 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان لیلا هستم یک مسافر
دستور جلسه امروز وادی پنجم و تاثیر آن روی من است؛ "در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید".
طبق صحبت‌های آقای مهندس، ما در سه دنیا زندگی می‌کنیم؛ جهان ذهن، جهان خواب و جهان خاکی. از بین این‌ها، جهان ذهن خیلی مهم است، چون مغز انرژی بسیاری مصرف می‌کند. افکار، آن جاذبه‌ای هستند که ما نسبت به موضوعی داریم، هر چیزی که می‌خواهیم جذب کنیم، ابتدا در جهان ذهن در مورد آن فکر می‌کنیم. وقتی یک فکر منفی وارد ذهن ما می‌شود، برای خلاصی از آن فکر، باید انرژی زیادی صرف کنیم. همچنین بازه زمانی و ماندگاری فکر منفی بیشتر است و دور کردن آن بسیار سخت‌تر می‌باشد و انرژی زیادی می‌برد.
در این وادی آموزش می‌گیریم آن افکاری را که در ذهنمان است، از قوه به فعل دربیاوریم و به مرحله عمل برسانیم. برای انجام این کار، لازم است چند پارامتر را در نظر داشته باشیم؛
اولین قدم، پرهیز یا بازگشت از ضد ارزش‌هاست. استاد امین ضد ارزش‌ها را این‌طور معنی می‌کنند؛ آنچه جاذبه زیادی دارد و باعث می‌شود آن فعل منفی را اطرافمان نگه دارد. هرچه ضد ارزش قوی‌تر باشد، دور کردن آن از انسان سخت‌تر می‌شود. ما فقط  با تزکیه و پالایش می‌توانیم از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم. ضد ارزش‌ها به چیزهایی گفته می‌شود که خرد جهانی به آن‌ها اعتقاد دارد، مانند خوردن مشروبات الکلی، مواد مخدر، دروغ‌گویی، تهمت زدن و بسیاری از صفات زشتی که همه می‌دانیم‌ نباید انجام دهیم.
مرحله بعدی خودداری ست، خودداری به این معناست که وقتی نمی‌دانیم یک کاری درست است یا غلط، آن کار را انجام ندهیم. برای خودداری باید دو کار انجام دهیم؛ ۱- انجام ندادن خود فکر منفی، ۲- اینکه فکر مثبت را جایگزین آن فکر منفی کنیم  و روی آن متمرکز شویم. کار سختی ست، اما به‌مرور زمان و در بازه زمانی اتفاق خواهد افتاد.
مورد دیگر موضوع قناعت است، به این معنی که از کمترین امکانات بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.
در ادامه صبر مطرح می‌شود که در زندگی بسیار مهم است، چراکه یاد می‌گیریم برای انجام هر کاری زمان را در نظر بگیریم، هر اتفاقی در زندگی ما اگر یک‌باره و انقلابی رخ دهد، قطعا پایدار نیست.
مورد بعدی،  تجسس، قضاوت و غیبت است. تفسیری که آقای مهندس داشتند این است که دیوار غیبت، مانند یک دیوار گلی است که با تکیه بر آن، فرومی‌ریزد. چون فردی که غیبت می‌کند همیشه استرس دارد که نکند به گوش آن شخص برسد، و این دیوار بالاخره روی سر او فرو خواهد ریخت.
در ادامه در مورد پس‌انداز صحبت می‌شود، با توجه به اینکه از تیرماه پرداخت برای عضویت در لژیون سردار 1403 آغاز شده است، امیدوارم همگی بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح، پس‌انداز داشته باشیم و در این لژیون شرکت کنیم، و همانطور که کنگره به ما خدمت کرد، ما هم خدمتگزار کنگره باشیم .
و آخرین پارامتر؛ توکل، رضا و تسلیم است. باید یاد بگیریم در هر کاری، علاوه بر اینکه تمام تلاش خود را به کار می‌بریم، خداوند را هم وکیل خود قرار بدهیم، و هر اتفاقی که می‌افتد رضایت داشته باشیم. وقتی به این مرحله برسیم، یعنی تسلیم، یعنی خواسته ما خواسته خداوند یکی باشد. این مرحله آرامش روح و روان ما را تضمین می‌کند.

تایپ: مسافر انیسه- نمایندگی آکادمی
ویرایش و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .