English Version
English

صبر یکی از پله‌های مهم است

صبر یکی از پله‌های مهم است

سلام دوستان آرزو هستم همسفر

وادی پنجم به ما می‌گوید: «در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن، آن را کامل می‌نماید».

بعد از سپری کردن چهار وادی متوجه شدیم که ابتدا بایستی برای انجام کارهای خود تفکر کنیم و ساختاری را در ذهن خود به تصویر بکشیم؛ درصورتی‌که این وادی به من می‌گوید: تفکر تنها، شرط لازم انجام هر کاری نیست؛ بلکه باید بتوانیم حرکت خود را آغاز کنیم و به مرحله عمل دربیاوریم. جناب مهندس می‌فرمایند: «دانستن تنها کافی نیست و آبروی علم به عمل آن است». ما اگر بخواهیم در اعمال خود به آسایش و آرامش برسیم، بایستی از حالت اضطراب، نگرانی، ترس و .... عبور کنیم.

برای دست یافتن به آب تمیز و گوارا، تنها یک راه وجود دارد و آن تصفیه آب آلوده است؛ بنابراین برای انسان هم یک راه وجود دارد و آن راه تزکیه و پالایش است؛ بنابراین برای تزکیه شدن باید از هفت پله نام برده شده در وادی پنجم عبور کنیم تا بتوانیم به آرامش دست پیدا کنیم؛ این هفت پله عبارتند از: برگشت از ضدارزش‌ها، خودداری، قناعت، پس‌انداز، صبر، تجسس و قضاوت و مرحله آخر توکل، رضا و تسلیم است.

در جهان قوانینی وجود دارند که باید آن‌ها را رعایت کنیم؛ یکی از این قوانین صبر است که با نگاه کردن به طبیعت می‌توانیم به آن برسیم و در زندگی خود کاربردی کنیم؛ بنابراین صبر یکی از پله‌های مهم است؛ همچنین ما برای طی کردن پله‌های ترقی و پیشرفت بایستی صبر داشته باشیم و مقاومت در برابر گذر زمان را برای رسیدن به اهداف تعیین شده در نظر بگیریم. زمانی‌‌که ما از دروازه‌های صبر، استقامت و تلاش عبور کنیم؛ قدر مسلم می‌توانیم به دروازه آرامش برسیم. اکنون بایستی بدانیم که در جهان هستی هیچ‌چیز مجانی و رایگان به انسان داده نخواهد شد.

سلام دوستان منصوره هستم همسفر

وادی پنجم با این عنوان شروع می‌شود (در جهان ما تفکر، قدرت‌ مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌‌نمائیم.)

ما در چهار وادی اول روی اندیشه و تفکرات درست کار کردیم؛ اما وادی پنجم به ما می‌گوید که باید تفکر و اندیشه‌های خود را عملی کنیم؛ یعنی از قوه به فعل در بیاوریم.
ما با تفکرات درست فقط ساختار جهان ذهنی خود را تقویت می‌کنیم؛ اما اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم، باید بتوانیم حرکت کنیم و ساختار جهان ذهنی را به ساختار جهان فیزیکی دربیاوریم.

ما در جهان ذهنی دارای ساختارهای منفی و مثبت هستیم؛ بنابراین هرچه بیشتر به افکار منفی، ناامیدی، ترس و اضطراب فکر کنیم، قدر مسلم ساختارهای منفی قوی‌تر می‌شوند و در زندگی اتفاق می‌افتند. اما هرچقدر بر ناامیدی، ترس، اضطراب، نگرانی‌ و عدم اعتماد به نفس خود غلبه کنیم؛ قطعاً به یک ساختار سرشار از امید، شجاعت، موفقیت، پیروزی دست پیدا خواهیم کرد‌؛ در حقیقت تنها راه ساختن جهان ذهنی مثبت، همراه با پیشرفت و موفقیت در کارها، مبارزه با ضدارزش‌ها است؛ پس باید خود را تزکیّه و پالایش کنیم تا به حال خوش و باارزش برسیم.

من همیشه در جهان ذهنی از مشکل چاقی و اضافه وزن خود در رنج و ناراحتی بودم و آرزوی لاغری و سلامتی را داشتم تا بتوانم لباس‌های مورد علاقه خود را بپوشم‌؛ بنابراین با تصور این‌که باید وزن خود را کم کنم؛ شروع به حرکت کردم و ساختار ذهنی خود را از قوه به فعل درآوردم. پس در همه کارها این مثال صادق است؛ به قول قدیمی‌ها با حلواحلوا گفتن، هرگز دهان‌مان شیرین نمی‌شود.

همه ما می‌دانیم که تمام مسافرها در جهان ذهنی خودشان دائماً در فکر رهایی، درمان یا ترک اعتیاد هستند؛ اما تا زمانی‌که حرکت نکنند و جهان ذهنی خودشان را از نقطه به عمل در نیاوردند؛ قادر نخواهند بود از ضدارزش‌ها به ارزش‌ها برسند.

إن‌شاءالله که بتوانیم در تمامی کارها خود در درجه اول با تفکر درست و سپس با حرکت کردن خواسته‌هایمان را اجرائی کنیم تا به نتیجه مطلوب و دلخواه برسیم.

ویرایش: همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
عکاس خبری: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .