English Version
English

بالاترین معجزه حیات زندگی است

بالاترین معجزه حیات زندگی است

سی‌دی اولین خلقت ۲

آقای مهندس می‌فرمایند: ما جن‌گیر و دعانویس نیستیم و مسائل خرافاتی را هم  قبول نداریم. اگر این مسائل را می‌شکافیم، مربوط به صور پنهان ما است و باید این صور پنهان را بشناسیم و اگر نشناسیم نمی‌توانیم هیچ کاری را انجام دهیم. اگر کتاب‌های روانشناسی بزرگان و حتی همه کرات آسمان هم جمع شوند و بخواهند در مورد مسائل روانشناسی مطلب بنویسند تا به صور پنهان انسان پی ببرند به اعتقاد من هیچ قدمی نمی‌توانند بردارند و به انسان‌ها آن‌چنان که شایسته است نمی‌توانند هیچ کمکی کنند، مگر این‌که صور انسان را به حدی بشناسند.

مطالبی که در کتاب آسمانی ما آمده، مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش است؛ ولی در این کتاب ۵۰ درصد مطالب مربوط به آینده جهان است. اگر این کتاب آسمانی را به‌عنوان کتاب مقدس در نظر نداشته باشیم و برای تحقیق مسائلی نظیر کهکشان‌ها، قوانین کتاب، راجع به آینده و ... آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم و با این دیدگاه به آن نگاه کنیم متوجه می‌شویم دست بالای دست بسیار است. علم و دانش بسیار قوی‌تر و گسترده‌تری وجود دارد که ما به مقدار کمی از آن دست یافته‌ایم.

ما تا زمانی که اعتیاد را نشناختیم، نتوانستیم آن را درمان کنیم. ما موقعی به این مهم دست یافتیم که فهمیدیم اعتیاد جایگزینی مواد مخدر بیرونی به جای مواد مخدر درونی است و هنگامی که این اشکال را یافتیم توانستیم آن را حل نماییم.

وقتی ما به انسان نگاه می‌کنیم و هر موجودی؛ حتی قبل از خلقت انسان که به‌صورت فیزیکی پا به هستی می‌گذارد ما اولی را برای این موجودات نمی‌توانیم پیدا کنیم که اول این خلقت کجا بود. وقتی انسان خلق شد به او اختیار داده شد و اختیار موقعی داده می‌شود که حداقل ۲ راه برای او باشد، به‌طور مثال این کار را انجام دهم و یا آن کار را انجام ندهم و حداقل برای اختیار او، ۲ راه یا ۲ انتخاب باشد یا ممکن است چند انتخاب باشد.

  نفس انسان و حیوان آن چیزی است که در ظاهر و باطن تعیین موجودیت می‌کند و یک‌سری خواسته‌ دارد. نفس آن چیزی است که موجود را به وجود می‌آورد. نفس پلنگ پلنگ را، نفس انسان انسان را و نفس درخت درخت را به وجود می‌آورد. در کتاب قرآن با مسائلی دیگر مواجه می‌شویم که راجع‌به روح، جان، جن و فرشته صحبت می‌کند. این‌ها همه موجود هستند؛ ولی در قالب جسمیت نیستند از جنسی هستند که آن‌ها را در خواب رویت می‌کنیم، ولی از نظر فیزیکی وجود ندارند.

با وجود این‌که ۱۴۰۰ سال از زمان رسول خدا می‌گذرد؛ ولی ما خیلی چیزها را، مثل فرق نفس و روح را نفهمیدیم و بزرگان ما هم نفهمیدند. پس زمانی که انسان اختیار به او داده شد باید ۲ مسیر برای او باشد و برای این ۲ مسیر انسان، ۲ کمکی هم به او دادند؛ یعنی حیوان، همچنین گیاهان و حیوانات فقط دارای نفس هستند. وقتی که می‌خواهد وارد مرحله انسانی شود و اختیار را به او دهند آنجا نفس هست و یک‌روح و یک‌جن در اختیار او گذاشته می‌شود. نفس خود موجود و یک نیروی منفی (جن) و یک نیروی مثبت (روح) که دائماً این دو نیرو با موجود کار می‌کنند و همیشه گویی ۲ نفر با انسان صحبت می‌کند که این کار را انجام بده یا این کار را انجام نده. روح از خداوند و منشا علم و دانش است. آقای مهندس بار‌ها به این‌نکته اشاره کرده‌اند: که روح پاک است روح خبیثه، طیبه، فاسد و روح شیطانی نداریم.

از علم فقط اندکی به ما داده شده است. ما در برابر بیماری‌های متعدد عاجز هستیم و توان درمانش را نداریم؛ اما در قسمت علوم مهندسی، پیشرفت‌های شایانی کرده‌ایم. هواپیما با این‌وزن سنگینی که دارد در آسمان به پرواز در می‌آید و سیستم‌های متعددی که در مهندسی ساخته شده، در پزشکی استفاده می‌شوند و این‌ها پیشرفت کرده‌اند؛ ولی آیا ما توانسته‌ایم در مورد انسان موفقیت کسب کنیم؟ درست است که پیوند قلب و کلیه را انجام می‌دهیم، اما یک اسکیزوفرنی و یک سرطان سینه را توانسته‌ایم درمان کنیم؟

ما می‌خواهیم یک‌کار را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهیم؛ ولی به طول آن و راهمان هر لحظه اضافه می‌شود به‌خاطر همین تصفیه خیلی کند پیش می‌رود. تصفیه انسان خیلی سخت است و این را باور کنید شاید شما فکر کنید تصفیه و پالایش  انسان خیلی آسان است و این اصلاً آسان نیست. حرف‌زدن آسان و سهل است، ولی زمانی که وارد عمل می‌شوید سخت است و داستان کاملاً فرق می‌کند. نکته‌ای که بسیار مهم است این بازی ادامه دارد و از دل آن زندگی در می‌آید و در طول مسیر، زندگی وجود دارد.

بالاترین معجزه حیات خود زندگی است. ما گاهی اوقات بعضی چیزها را از روی احساس خودمان تفسیر می‌کنیم و ممکن است اصلاً این‌طور نباشد. اگر انسان به احساس خود توجه کند، احساس انسان به او دروغ نمی‌گوید. پس وقتی که با کسی هستید که احساس خوبی ندارید، باید از او فاصله بگیرید و آن چیزی که احساس می‌کنید بد است او محور خوبی نیست. با محورهایی که بد هستند، باید ذره‌ذره ارتباطمان را کم و فاصله را بیشتر کنیم.

منبع: سی‌دی اولین خلقت ۲
نویسنده: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)
تایپ و ارسال: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی بیستون کرمانشاه

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .