English Version
English

اسب سفید، انسان رهاشده به سمت سلامتی

اسب سفید، انسان رهاشده به سمت سلامتی

با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد بدون تفکر هر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود.
هدف از نوشتن کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، روشن نمودن صورت‌مسئله اعتیاد و چگونگی درمان آن است. نویسنده در حین قابل‌درک بودن مطالب برای خوانندگان و همسفران بسیار زیبا دست‌به‌قلم شده تا همه بتوانند وضعیت یک فرد دچار بیماری اعتیاد را بشناسند. نکته بسیار زیبایی که به آن اشاره شده، این است که این کتاب ممکن است همه را سیراب نکند، اما از غرق‌شدن عده کثیری جلوگیری خواهد کرد.

پایه هستی بر مبنای رسیدن خود به قدرت مطلق الله است و این امکان‌پذیر نیست مگر با شناخت خویشتن خویش و ورود به درون اعماق وجود خود، جناب مهندس با کلامی قابل‌فهم و به‌تصویرکشیدن فصول بسیار زیبا از آغاز زایش که بهار است تا زمستان که فصل سردی و خشکی است انسان مصرف‌کننده را به تصویر کشیده است. زیباتر اینکه مصرف‌کننده با عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر می‌تواند همانند گل‌هایی که در زمستان  از زیر یخ‌ها سر بر می‌آورند دوباره جوان و زیبا شود، این امر میسر نمی‌گردد الا با خواست قلبی و توکل بر خدا که راه نمایان شده است.

یکی از زیباترین اتفاقات ماه رمضان است که پایه‌گذاری درمان با هجرت، نه به نیت از نخوردن و نیاشامیدن پا به عرصه میدان نبرد می‌گذارند، نه برای ترک بلکه زمان درک فرارسیده بود که این رحمت الهی یقیناً برای جناب مهندس موهبتی بس عظیم محسوب می‌شود، قانون‌گذاری که خود نقض فرمان نمی‌کند و حکم بر تفکر، عدالت و عمل سالم می‌دهد. همه خادمان بدون منت، بدون مزد با عشق مانند طواف‌کنندگان بر گرد کعبه لبیک بگوییم و با لباس سفید بر بال فرشتگان آگاهی سوار شویم و ندای حق را لبیک بگوییم.

جناب مهندس کنگره را به زیباترین نقاشی به تصویر کشیده‌اند و خود را ریشه درخت، دیده‌بانان را تنه واحده یعنی تمامی آنها از یک ریشه تغذیه می‌شوند و یک تن واحده را به وجود می‌آورند، شاخه‌ها، برگ‌ها و زیباترین نقش و رنگ به شکوفه‌ها که تازه‌واردین هستند داده شده است. چه کسی، چه علمی، چه عشقی در وجود این بزرگ‌مرد تاریخ شکوفه کرده است به‌جز کمک نیروهای الهی، هیچ کلامی نمی‌توان گفت.

شاید اگر مصرف‌کننده نبودیم و یا مصرف‌کننده نداشتیم هرگز به این مرحله از زندگی و درک و آگاهی نمی‌رسیدیم و خدا را هزاران‌ بار شکر برای این عمل عظیم. با تمام پستی و بلندی‌ها، با تمام کجی‌ها و بی‌قراری‌ها بالاخره ذره‌ای هم به آگاهی رسیده باشیم از خداوند منان سپاسگزاریم.

شرح تصویر شماره ۶ از کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر؛
درخت پوسیده حیات یک انسان آلوده و جوانه‌ها، تولد و حیات جدید و جاده، راه دراز تا مقصد و درختان قوی، انسانی که حیات را با ادامه راه درست به‌سوی آسمان و جنگل دنبال می‌کند و تپه، مطالب گفته شده است.

استاد سیلور: از آغاز زایش گیاهان تا پایان برگ‌ریزان چهار تصویر نیاز است که در پایان هر دوره کار خودتان را خواهید داشت و اثر تصاویر بر وجود اشخاص بسیار مفید است و اثر نیکویی خواهد داشت تا ادامه مسیر را چون لامپ برای او روشن نماید.

استاد سردار: در بیدارشدن که در آینده نصیب شما خواهد شد، تأثیر عمیق نهفته است، شما با انجام صحیح کارهایتان و با هر قدم خواهید دانست که طریق درست راه‌رفتن چقدر آسان است و با گوش‌دادن به فرمان الهی هر قدم پا به عروج است و این پاداش نیکوکاران راستین است.

آقای خدامی می‌فرمایند: تصویر شماره ۶ درباره درون و برون انسان است، به عبارتی بیانگر وضعیت تفکرات و نیروهای درونی بین عقل و نفس است. ما می‌توانیم با نگاه‌کردن به هر تصویر، موسیقی آن را هم گوش کنیم و واقعاً آن وضعیت را احساس کنیم. دوستان سفر اول می‌توانند موقعیت سفر خود را با موقعیت نویسنده، کتاب و تصویر مربوطه، منطبق سازی کنند و ببینند که در کجای سفر هستند.

آقای مهندس دژاکام در کتاب عشق می‌فرمایند: هرگاه فردی برای خروج از تاریکی‌ها خودش اقدام کند، بلافاصله نیروهای القاکننده از آسمان و زمین به باری او خواهند آمد و این یک قانون است.

همان‌طور که در تصویر شماره ۶ پیدا است، آسمان، زمین، درخت و اسب سفید انسان رها شده را به‌سوی سلامتی صدا می‌زنند و نیروی القای الهی او را یاری خواهد داد. تصویر انسان بیدار شده‌ای را نشان می‌دهد که سفر خود را به‌خوبی طی می‌کند و اسب سفید نشانه این است که با آموزش‌هایی که گرفته در پی دورکردن ضدارزش‌ها از خود است.

منابع: کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، کتاب عشق، صحبت های آقای مهندس دژاکام و دیده بان آقای خدامی

نویسنده: همسفر فهیمه و همسفر فاطمه رهجویان راهنما همسفر بتول (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال: همسفر پریسا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .