English Version
English

دور شدن از مسیر درست و صراط مستقیم

دور شدن از مسیر درست و صراط مستقیم

در قسمت اول و در مقدمه، جناب مهندس هدف از بحث‌هایی که در مورد موضوعاتی مانند؛ جهان‌بینی یا فضا، زمین یا مسئله فنی که همین مسئله درمان اعتیاد است را برای رسیدن به شناخت بهتر بر شمردند و فرمودند؛ برای موفقیت باید دیدگاه ما یک دیدگاه دورتر باشد نه اینکه فقط همین جلو را نگاه کنیم، و در ادامه ایشان با انتقاد از روانشناسان غربی، علی‌الخصوص شخص زیگموند فروید فرمودند؛ آن‌ها گرچه مسائلی را مطرح کردند که باب جدیدی در پزشکی به نام روان باز شد؛ ولی اگر بررسی کنیم می‌بینیم ما دانشمندان زیادی داشتیم که قبل از همه آن‌ها خیلی مسائل را مطرح کرده بودند.
آقای مهندس فرمودند؛ من امیدوار هستم و توصیه می‌کنم در کنگره ۶۰ شما ادامه تحصیل بدهید و اگر توانستید در رشته روانشناسی بروید و صرف نظر از اینکه چند سال دارید در این رشته تحصیل کنید و دکترا بگیرید و تحقیق کنید، سعی کنید مسائل جدیدی را به این عرصه اضافه کنید و اثرگذار باشید تا ما نیاز نداشته باشیم که در این زمینه به دانشمندان غربی رجوع کنیم و بخواهیم ببینیم که آن‌ها چه گفتند و چگونه عمل کردند؛ زیرا خیلی از آن‌ها در خیلی از زمینه‌ها مشکلاتی داشتند که نتوانستند آن‌ها را حل کنند؛ مانند همین آقای زیگموند فروید که اعتیاد شدید به کوکائین داشت و نتوانست راه حلی برای آن پیدا کند؛ پس اگر اینطور شود می‌تواند خیلی از راه‌ها و راهکارهای غلط از بین برد.
راه‌ها و راهکارهای درست توسط شما جایگزین شود، اگر نخواهم خیلی وطن پرستانه صحبت کنیم باید بگویم که کشور ما در زمینه پزشکی بسیار پیشرفته بوده است و دانشمندان بسیار بسیار بزرگی داشته است؛ همانند ابوریحان بیرونی و خیلی‌های دیگر، در همین مسئله مصرف دارو  ما با آموزش توانستیم مشکل اعتیاد را حل کنیم .
در آمریکا شخص باید حتماً هر روز برود و در کلینیک حضور پیدا کند و داروی خودش را بگیرد، در صورتی که ما داروی مصرفی یک هفته یا دو هفته را به شخص می‌دهیم بدون اینکه مشکلی پیش بیاید،این امر با آموزش درست در کنگره محقق شده است، برای رهایی از اعتیاد، شما حتماً باید یک عارف، یا یک فیلسوف شوید یا حداقل یک نیمچه عارف یا یک نیمچه فیلسوف شوید. هدف از همه این بحث‌ها، از جهان بینی تا نوشتن سی دی ها، همه و همه، همین است که بتوانید با شناخت بهتر و آموزش صحیح‌تر درک کنید که چرا نباید مواد مخدر استفاده کنید. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در دل آن جهان‌های بسیاری وجود دارد، هنوز ناشناخته‌های زیادی در پیش روی ما هست این جهان  نزدیک به ۹۵ درصد ماده ایی ساخته شده که هنوز برای بشر ناشناخته است و نام آن را ماده تاریک گذاشتند و ۵ درصد مابقی آن کل جهانی است که دارند روی آن تحقیق می‌کنند.
همه چیز در حال حرکت است و هیچ چیز ساکن نیست همه چیزها در ارتباط با همدیگر هستند بر روی هم تأثیر می‌گذارند با نظم خاصی در جای خودش در حال کار است این نظم از یک فرمان که ما هم در پی آن هستیم سرچشمه می‌گیرد، مسئله این است که این ۹۵ درصد ناشناخته عظمتی دارد که شاید از درک ما خارج باشد یا بر ما پوشیده باشد؛ ولی باید بدانیم که وجود دارد و این استدلال که چون پوشیده است یا فعلاً زوایای آن برای ما قابل لمس نیست؛ پس آن را انکار کنیم این درست نیست.
جن که قبل از انسان بوده است شاهد آمدن انسان به هستی و تکامل آن نیست، جن را جزء همان ۹۵ درصد آفرینش ناشناخته برشمردند و قصه آن را از زبان قرآن بیان کردند و اشاره کردند که در کتاب ادموند و هلیا مفصل در این زمینه توضیح داده شده است.
آن قسمت از آن‌ها که از طایفه شیطان هستند، همه کار می‌کنند تا انسان در مسیر درست قرار نگیرد و از صراط مستقیم دور شود؛ چون انسان‌ها می‌خواهند از کوتاه‌ترین راه به نتیجه برسند؛ پس شیطان از همین جا وارد شده است که مسیر انسان را عوض می‌کند و از مسیر درست و صراط مستقیم دور می‌کند.
در نتیجه این کار انسان نمی‌تواند آن‌طور که باید تزکیه و پالایش شود و در مسیر درست قرار بگیرد، همین می‌شود که طول مسیر او همیشه طولانی می‌شود و به نتیجه  نیز نمی‌رسد.

منبع: سی دی اولین خلقت(۱)
نویسنده : همسفر سولماز رهجوی راهنما همسفر مهتاب (لژیون یکم)
رابط خبری: راهنما همسفر مهتاب(لژیون یکم)
ارسال: همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی رودهن 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .