English Version
English

تفکری که به عمل نیاید هیچ ارزشی ندارد

تفکری که به عمل نیاید هیچ ارزشی ندارد

سلام دوستان حمیده هستم همسفر

تفکری که به‌عمل نیاید هیچ ارزشی ندارد. وادی پنجم به ما می‌گوید که ما انسان‌ها که در زمین هستیم هم‌زمان در چند جهان دیگر هم زندگی می‌کنیم که این سه جهان عبارت است از: (جهان خاکی، جهان خواب و جهان ذهنی) که در‌واقع با پنج‌حس بیرونی فعالیت می‌کند و با پنج‌حس باطن هم در ارتباط می‌باشد و علاوه بر آن‌ها حس ششم وجود دارد اگر کمی از آن را به‌یاد داشته باشیم می‌بینیم که حس بسیار مسئله حائز اهمیتی است. جهان ذهنی درست مثل لیزر عمل می‌کند اگر افسرده باشد آنقدر آن را تشدید می‌کند تا به اوج برساند و بالعکس اگر امید داشته باشد آنقدر امید می‌دهد که به‌طور مثال اگر هدف شخصی درس خواندن باشد، درس بخواند و به خواسته‌اش برسد. جهان ذهنی مقصدی است برای برنامه‌ریزی و چگونگی زیستن ما و یا جهان‌های بعد از مرگ پس ما در این وادی آموزش می‌بینیم و تمرین می‌کنیم که ساختارها و تفکرات را از قوه به فعل در بیاوریم باید از حالت اضطراب، ترس و عدم اعتماد به نفس دوری کنیم و با تزکیه و پالایش که شامل: (پندار سالم، گفتار سالم، کردار سالم) است وجود خود را پاک کنیم و در مسیر صراط‌مسقیم قرار بگیریم.

سلام دوستان زینب هستم همسفر

وادی پنجم به ما می‌گوید: باید در جهانی که هستیم برای هر کاری تفکر و حرکت کنیم تا به مقصدمان برسیم. برای هر کاری ابتدا بایستی یک ذهنیتی در مورد آن موضوع داشته باشیم و بعد شروع به انجام آن کار کنیم؛ بنابراین در طول زندگی باید در زمینه‌‌های مختلفی تلاش کنیم تا بتوانیم تفکرات خود را به اجرا در بیاوریم. دانستن به‌تنهایی کافی نمی‌باشد باید قبل از هر چیزی در مورد موضوع مورد نظر خود تحقیق کنیم و سپس با تفکر دقیق به شیوه درست آن را اجرا کنیم و سعی کنیم به سمت ضدارزش‌ها نرویم و کارهای خوب و پسندیده انجام بدهیم، قناعت کنیم و صبر داشته باشیم، از تجسس، قضاوت و غیبت کردن دوری کنیم. در زندگی شخصی خود پس‌انداز کنیم و به فرزندانمان هم آموزش بدهیم، همچنین در کارهایمان به خداوند توکل کنیم و راضی باشیم به‌رضای خداوند، چرا‌که بایستی ساختارهای فکر و ذهن خودمان را به ساختارهای عملی و اجرایی تبدیل کنیم.

سلام دوستان مریم هستم همسفر

برای حل مسائل زندگی تفکر کردن و اندیشه کردن به‌تنهایی کا‌رساز نیست من زمانی می‌توانم از این تفکرات استفاده کنم که آن را به عمل تبدیل کنم. اندیشه و تفکر کردن تا زمانی که وارد مرحله‌ عمل نشود هیچ ارزشی ندارد. ما هر‌چه را که در کنگره یاد گرفتیم باید از قوه به فعل در بیاوریم اگر این‌کار را انجام ندهیم هیچ‌گونه تغییری در زندگی‌ ما انجام نمی‌گیرد، باید هر آن‌چه را که آموختیم ذره‌ذره به اجرا در آوریم تا به آن‌‌چه می‌خواهیم برسیم. اولین مرحله تفکر از قوه به فعل در آوردن است یعنی؛ برگشت از ضدارزش‌ها که این مربوط به تمامی ضدارزش‌ها می‌شود اما نکته مهم این است که یک‌باره نمی‌‌توان این کارها را انجام بدهیم، بلکه باید به تدریج و مرحله‌به‌مرحله از ضد‌‌ارزش‌ها دوری کنیم و یک تصمیم جدی بگیریم همین‌طور از کسانی که خواسته و یا ناخواسته باعث رنجش آن‌ها شده‌ایم، دلجویی کنیم. در کنگره کسانی می‌توانند پیشرفت کنند که بخواهند درمان شوند. یکی از راه‌های بازگشت از ضدارزش‌ها این است که باید جهان‌بینی ما کامل شود. جهان‌بینی به ما می‌گوید: قوانین خداوند را رعایت کنید و در هر موضوعی واقع بینانه تفکر کنیم و در نهایت بهترین تصمیم را بگیریم چرا‌که اگر انسان بخواهد حال خوبی داشته باشد، باید قوانین خداوند را رعایت کند تا به آرامش و صلح برسد.

سلام دوستان راضیه هستم همسفر

برای رهایی از مشکلات زندگی تنها تفکر و اندیشه کافی نیست، ما زمانی که توانستیم تفکر و اندیشه خودمان را وارد عمل آن موقع است که ارزش پیدا می‌کند. تا زمانی که تفکرات ما فقط در ذهن ما باقی بماند و به‌صورت عمل در نیایدهیچ ارزشی ندارد. در این وادی راهکارهای مفید و ارزشمندی را یاد گرفتیم، تا بتوانیم حرکتی درست و اصولی داشته باشیم. باید از ضدارزش‌ها پرهیز کنیم تا به ارزش‌ها و راه صراط مستقیم برسیم و اگر از درست یا اشتباه بودن کاری مطمئن نیستیم از آن کار خودداری کنیم و برای انجام دادن هر کاری بایستی صبر داشته باشیم؛ یعنی پارامتر زمان را در نظر داشته‌باشیم و باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و شکرگزار خداوند باشیم و همچنین از تجسس، قضاوت، غیبت و دیگر کارهای ضدارزشی پرهیز کنیم. نکته‌ مهم این وادی این است که بایستی پایه‌های مالی خود را با پس‌انداز محکم کنیم. در آخر هم باید بعد از تلاش و کوشش به خداوند توکل کنیم.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر

در وادی پنجم ساختارهای ذهنی ما بایستی به عمل تبدیل شود و راهکارهای مناسبی برایش پیدا کنیم و آن‌ها را در زندگی خود عملی کنیم. در این وادی هفت راهکار برای ما بیان شده که باید این هفت نکات را کاربردی کنیم. ۱: برگشت از ضد‌ارزش‌ها، باید تحت آموزش باشیم و از کارهای ضدارزشی دوری کنیم و در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم قرار بگیریم. ۲: خودداری، باید مراقب خودمان باشیم تا به‌وسیله آموزش‌ها بتوانیم از خیلی از مسائلی که باعث مشکل می‌شوند و ما را به‌سمت تاریکی‌ها سوق می‌دهند خوداری کنیم. ۳: قناعت، از چیزهایی که داریم باید به‌خوبی استفاده کنیم، اسراف نکنیم و همیشه سعی کنیم به اندازه برای رفع نیاز خود هزینه کنیم و قدر داشته‌هایمان را بدانیم. ۴: پس‌انداز، باید یک قسمتی از پول و درآمدی که داریم برای آینده خود و روز مبادا پس‌انداز کنیم. ۵: صبر، باید در تمامی مراحل زندگی به‌خصوص در روزهای سخت صبور باشیم و خونسردی خود را حفظ کنیم و با تفکر درست بهترین راه‌حل را انتخاب کنیم. ۶: توکل، بایستی به خداوند امید داشته باشیم و بعد از تلاش و همت خود به خداوند توکل کنیم و از او کمک بخواهیم. ۷: رضایت، یعنی رضا باشیم به رضای خدا و به هر آن‌چه که داریم قانع باشیم. ما در این وادی اگر بخواهیم به‌حال خوب برسیم باید این هفت مراحل را عملی کنیم گاهی اوقات در زندگی ما مشکلاتی به‌وجود می‌آید که به هر دری می‌زنیم به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسیم.

 این وادی به ما می‌آموزد که باید تسلیم مشکلات باشیم؛ یعنی آن را با تمام سختی‌هایش بپذیریم و برای هر مشکلی می‌توانیم ابزار حل کردنش را در کنگره ۶۰ بیاموزیم و در زندگی خود عملی کنیم. می‌توانیم بگوییم در کنگره ۶۰ هیچ مشکلی نیست که حل شدنی نباشد. بزرگ‌ترین عاملی که می‌تواند ذهن ما را تقویت کند حرکت در مسیر مثبت و الهی است ما نیز به حرکت نیاز داریم و تا زمانی که آموزش‌ها را دریافت نکرده باشیم قادر به‌حل مشکلات خود نخواهیم بود.

سلام دوستان کبری هستم همسفر

همان‌طور که می دانید ما انسان‌ها در زمین هستیم؛ ولی در واقع هم‌زمان در چند جهان زندگی می‌کنیم ۱- همین جهانی که در آن زندگی می‌کنیم و همه بیدار هستیم، یعنی جهان خاکی یا همان فیزیکی. ۲- جهان خواب است وقتی که می‌خوابیم  گویی در جهان دیگری هستیم و چیزهایی را در خواب می‌بینیم که بعضی از آن‌ها یادمان می‌ماند و بعضی دیگر از آن‌ها هم یادمان نمی‌ماند و آنچه که یادمان می‌ماند پنج حس بیرونی است که به پنج حس درونی منتقل می‌کند. ۳- جهان‌ ذهنی ما است که فوق العاده پیچیده و مهم می‌باشد و دارای اهمیت بسیاری دارد، این جهان ذهنی آن‌قدر شگفت انگیز است که آن را درک نمی‌کنیم و یکی از شاهکارهای عظیم خلقت، همین جهان‌ ذهنی ما است که داریم و علت این‌که آن را نمی‌توانیم به‌خوبی و به‌درستی کامل درک کنیم این است که بسیار عظیم، بزرگ و شگفت‌انگیز است.

در این وادی می‌گوید: از جهان ذهنی باید قدم به جهان عملیاتی بگذاریم، یعنی آن چیزی که ساختار را در ذهن به وجود آورده و اجرا کرده حالا باید در بیرون آن را اجرا کنیم، البته حیات‌های دیگری هم هستند که فعلاً قابل رویت نیستند مثل هفت اندام در هفت طبقه‌ آسمان. جهان ذهنی، مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی و یا تمرین برای چگونه زیستن در جهان‌خاکی و سایر جهان‌ها می‌باشد. این برنامه‌ریزی به‌وسیله تفکر و ساختارها به‌وجود می‌آید، مثلاً برای خوردن ساندویچ یا غذا دو نکته لازم و ضروری است اول: تفکر و تشکیل ساختارهای مناسب ذهنی برای خوردن ساندویچ، دوم: به‌اجرا در آوردن ساختار ذهنی تا مرحله خوردن آن، ما در این وادی تلاش می‌کنیم تا تفکرات خود را از قوه به فعل در آوریم و به آن دسته از افکارمان که منطقی هستند، اجازه می‌دهیم تا وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شوند و ساختارهای عملیاتی جدید را به‌وجود بیاوریم. ما برای رسیدن به آرامش، باید پاکسازی و سازندگی را از خودمان آغاز کنیم و برای اصلاح اخلاق، رفتار، کردار و منش خود باید سه اصل: (پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم) را همیشه در نظر داشته باشیم و برای تبدیل انسانی ناآرام و کاملاً به‌هم ریخته به انسانی با تعادل و موجه، فقط یک‌راه وجود دارد و آن هم تزکیه و پالایش است؛ یعنی دوری از ضد‌ارزش‌ها و رفتن به‌طرف ارزش‌ها. برای خروج یا صعود از اضطراب، نگرانی، پریشانی، ناامیدی، بیماری و غیره... باید پله‌هایی را به‌مرور زمان طی کنیم که آن پله‌ها عبارتند از: ۱- برگشت از ضدارزش‌ها. ۲- خودداری. ۳- قناعت. ۴- صبر. ۵- تجسس. قضاوت، غیبت.۶-  پس‌انداز. ۷- توکل، رضا و تسلیم‌. امیدوارم بتوانیم در هر شرایطی بهترین تصمیم را برای حل مشکلات زندگی خود بگیریم.

رابط خبری: همسفر خدیجه رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)
عکس: همسفر اعظم، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر عفت رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی وحید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .