English Version
English

صراط مستقیم

صراط مستقیم

چهارمین جلسه از دوره سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ همسفران نمایندگی اسبیکو خرم آباد با استادی راهنمای تازه واردین همسفر مهشید،  نگهبانی همسفر روح انگیز و دبیری همسفر نازنین با دستور جلسه «وادی پنجم (در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.) و تاثیر آن روی من» در روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:٠٠ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر در جمع شما دوستان عزیزم قرار گرفته‌ام و از تک‌تک شما انرژی می‌گیرم؛ امیدوارم تا پایان ساعت جلسه خوبی در کنار هم داشته باشیم، از نگهبان و دبیر جلسه بابت دعوت من به این جایگاه تشکر می‌کنم، از نگهبان لژیون سردار همسفر معصومه که راهنمای لژیون سوم هستند و من را به این جایگاه دعوت کردند ممنونم و خدا را شکر می‌کنم که از آن عالم پوچی که برای خودمان درست کرده بودیم به جایی آمدیم که همه آن آموزش، رشد و بالندگی است؛ اگر قدر بدانیم و لحظه‌لحظه کنگره را برای خودمان غنیمت بشماریم. دستور جلسه امروز وادی پنجم است، شاید یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها باشد که باید ما آن را عملیاتی کنیم و واقعاً در مورد عملیاتی‌کردن آموزش‌های جهان‌بینی کنگره است، در کنگره سه قسمت جهان‌بینی، فنی و علمی وجود دارد.

هر چه بخواهیم در این مکان وجود دارد؛ ولی قسمت جهان‌بینی آن وادی‌ها است که بخش زیاد و عمده آن را در برمی‌گیرد، خب وادی اول تا چهارم در مورد تفکر بود؛ این که ما برای هر کاری باید تفکر داشته باشیم و بدون تفکر هیچ کاری انجام نمی‌گیرد و هیچ ساختاری به وجود نمی‌آید، وادی دوم هم در مورد ارزش قراردادن برای حیات ما در این هستی بود که بدانیم در این زندگی که هستیم حتماً هر کدام از ما یک رسالتی داریم و قرار هست یک کاری انجام بدهیم و یک حرکتی داشته باشیم. وادی سوم هم هیچ موجودی به‌اندازه خود ما راجع به خودمان فکر نمی‌کند، این را در ذهن خود داشته باشیم که بیشترین فکر را در مورد خودمان داریم. وادی چهارم هم مسئولیت‌پذیری هست که مسئولیت‌پذیری در مورد خود، زندگی و همه آن چه که در مورد ما هست خودمان بپذیریم نه به خداوند و دیگران واگذار کنیم و اما وادی پنجم، اکنون که این‌ها را آموخته‌ایم و قرار است که ما این‌ها را عملیاتی کنیم، قرار است که ما از کنگره آموزش ببینیم و آن را عملیاتی کنیم، این آموزش‌هایی که ما داریم می‌بینیم در کل هستی شاید خیلی کم باشد؛ ولی خیلی اساسی و حساب‌کتاب شده است و این یک مجموعه‌ای موردی است.

از تجربیات آقای مهندس دژاکام، کسی که ما را این جا دور هم جمع کرده است و اینجا قرار است که این افکار ما درست بشود نه همان افکار قبل از کنگره را داشته باشیم و تفکرات درست را داشته باشیم و آن را عملیاتی کنیم و به کار ببریم آن هم در تک‌تک حرکات، زندگی و هر برنامه‌ای که داریم، اول تفکر و دوم عملیاتی‌کردن است. قرار است که ما یک افکار منطقی داشته باشیم، یک افکاری که به صراط مستقیم و کنگره نزدیک باشد و این در تک‌تک حرکات ما، از راه‌رفتن در گرفته تا لباس پوشیدن، صحبت‌کردن و شوخی‌کردن این که چهارچوبی برای خودمان قائل باشیم از این جا شروع می‌شود، شاید قبل از کنگره هر کسی برای خودش قوانینی داشت؛ ولی کنگره قوانین خاص خودش را دارد، ما قرار است که با افراد غیر کنگره‌ای فرق و تفاوت داشته باشیم، ما اینجا یاد می‌گیریم که فکر کنیم و این تفکر ما به پندار بدل می‌شود، همان چیزی که در ذهن ما است، وقتی که ما صحبت می‌کنیم ناخودآگاه این پندار ما به زبان ما می‌آید و در حرف‌هایمان مشخص می‌شود، می‌گویند که تا مرد سخن نگفته باشد عیب هنرش نهفته باشد. ما هر چقدر بخواهیم از ادبیات خوبی استفاده کنیم؛ اما اگر پندار منفی داشته باشیم، مثل علف‌های هرز در صحبت‌هایمان آن پندار منفی، افکار منفی و ضد ارزشی که داریم و عکس آن در صحبت‌هایمان مشخص است. ما باید پندار خود را درست کنیم و حال با عملیاتی‌کردنش قرار است آن را به عرصه ظهور بگذاریم و عملیات را به کردار تبدیل کنیم.

عکس: همسفر حانیه مرزبان خبری
تایپ: همسفر راضیه
ویرایش: همسفر افسانه و همسفر عسل
ارسال: همسفر نازنین خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی اسبیکو خرم‌آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .