English Version
English

مشارکت مکتوب لژیون اول

مشارکت مکتوب لژیون اول

به نام قدرت مطلق الله
سلام دوستان حمید هستم مسافر،
در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید
انسان همزمان در این حیات زمینی در سه جهان زندگی می‌کند،
اول جهان خاکی که به صورت خودآگاه در آن در حال زیستن می‌باشد،
دوم جهان خواب که ظاهراً به صورت ناخودآگاه در آن زندگی می‌کند،
سوم جهان ذهنی که بسیارمهم می‌باشد و مقدمه‌ای است برای عمل تمرین چگونه زیستن.
ما در این وادی تمرین می‌کنیم تا ساختارهای تفکرات خود را از قوه به فعل درآوریم و برای به اجرا درآوردن ساختارهای فکری و تبدیل آن به ساختارهای عملی بایستی از حالت اضطراب ترس ناامیدی خارج شویم تا به مرحله آرامش قدم بگذاریم . تاخواسته‌های ما عملی گردد،
برای رسیدن به آرامش بایستی پاکسازی و سازندگی را از خود آغاز نماییم،
پندار سالم گفتار سالم کردار سالم را همیشه در نظر بگیریم،تا به عمل صلح‌آمیز هدایت شویم.
برای تبدیل انسان بی تعادل به انسان با تعادل فقط تزکیه و پالایش لازم می‌باشد برای رسیدن به آرامش و خروج از اضطراب نگرانی ناامیدی ترس باید مراحلی را طی کرد
۱_برگشت ازضدارزشها و رفتن بطرف ارزشها( توبه)
۲>خودداری(عقل سالم حکم درست می‌دهد)
۳_قناعت(قدر داشته‌هایمان را بدانیم)
۴_ صبر(الگو گرفتن از طبیعت)
۵_تجسس قضاوت غیبت( من فقط باید خودم راقضاوت کنم)
۶_پس انداز(یک هنرمهم میباشد)
۷_توکل رضا تسلیم( رسیدن به خداوند)
در وادی پنجم باید ساختارهای فکری خود را به ساختارهای عملی تبدیل کنیم
(از قوه به فعل درآوردن افکار)
تشکر میکنم از راهنمای محترم آقا محسن که بمن اجازه دادند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم،
سپاسگذار خداوند هستم،
قدردان لحظات حیات زمینی هستم.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سلام دوستان کوروش هستم یک مسافر،
در جهان ما تفکر ؛ قدرت مطلق حل نیست ، بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می نماید .
وادی پنجم به ما می گوید در جهان ما یا جهان فیزیکی  تفکر قدرت مطلق حل نیست وفقط با تفکر کردن به مسائل ومشکلات کاری از پیش نمی رود بلکه توام با حرکت کردن و رسیدن آن را کامل می کند . وادی های ۱ تا ۳ تفکر کردن صحیح را به ما آموزش می دهد و در وادی ۴ مسولیت  را مطرح می کند و یاد میگیریم که مسولیت کارهای خودمان را باید بپذیریم و از هیچکس توقع نداشته باشیم و حتی مسولیت  را به عهده خداوند نگذاریم .
و در این وادی یاد میگیرم که تفکر به تنهایی راه حل مشکل نیست وباید با حرکت صحیح و حرکت کردن آن را کامل کنیم و برای رسیدن به این هدف باید خود را بشناسیم.
وقتی به انسان نگاه می‌کنیم چه می بینیم؟ چند ده کیلو گوشت و استخوان که راه می رود و حرف می‌زند، چاق است و یا لاغر، ولی اگر بتوانیم به درون او نفوذ کنیم آنگاه عظمتی مشاهده می کنیم که کمتر از عظمت جهان بیرون از وجود او نیست و آنقدر عظمت خواهیم دید که به تصور در نمی آید. حال یک سوال ساده در همین نگاه گذرا به انسان تصور می کنید انسان در حیات زمینی خودش در چند جهان زندگی می کند ؟
۱ جهان خاکی که برای همه ما کاملا محسوس است وبه صورت خود آگاه در حال زندگی در آن هستیم
۲ جهان خواب که ظاهرا به صورت نا خود آگاه در آن زندگی می کنیم
۳جهان ذهنی ،البته حیاتهای دیگری در این شرایط وجود دارد که فعلا  قابل باور نیستند
جهان ذهنی مقدمه برنامه ریزی و یا مقدمه تمرین برای چگونه زیستن در جهان خاکی و سایر جهان‌ها است وساختارهای این برنامه ریزی به وسیله تفکر به وجود می آید .
در این وادی اگر ما نتوانیم ساختار ذهنی و ساختار تفکر خود را تبدیل به ساختارهای عملیاتی نمائیم هیچگاه به نتیجه نمی رسیم .
پس ما در این وادی تمرین می کنیم تا ساختارهای تفکرات خود را از قوه به فعل در آوریم وبه آن دسته از افکارمان که منطقی  هستند اجازه دهیم تا وارد مرحله اجرایی گردند . برای به اجرا درآوردن ساختارهای فکری بایستی از حالات اضطراب،ترس،عدم اعتماد به نفس،ناامیدی و سایر نکاتمنفی خارج شویم تا به مرحله آرامش قدم بگذاریم تا اجرا کردن خواسته های ما عملی باشد وبرای رسیدن به آرامش باید با پاکسازی و سازندگی را از خود آغاز کنیم و برای اصلاح اخلاق و رفتار و کردار بایستی سه اصل پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم را همیشه در نظر داشته باشیم.
چون وقتی تفکرات ما سالم باشد به صورت خودکار گفتار ما هم سالم می شود و زمانی که گفتار ما سالم شود ما به طرف کردار سالم هدایت می شویم .
در ضمن باید این نکته را بدانیم که دانستن تنها بدون اینکه دانسته های ما مورد استفاده  قرار بگیرد ارزشی ندارد.
برای خروج یا صعود از اضطراب ، نگرانی،پریشانی، ناامیدی، بیماری و ... بایستی پله هایی را به مرور زمان طی کنیم.
۱- برگشت از از ضد ارزشها: هر کس به درون خود برود ولحظه ای تفکر کند به درستی می داند انجام چه عملی ارزشمند وانجام چه عملی ضد ارزش است . و برای مثال دروغ گفتن، دزدی کردن ،رشوه دادن، رشوه گرفتن ،پیمان شکنی ، مصرف  مواد مخدر، غیبت کردن ،شهادت‌ نادرست
و غیره
۲ -خود داری : گاهی اوقات برای انجام کاری به نتیجه نمی رسیم و نمی‌دانیم  انجام آن کار به نفع ماست یا به ضرر ما در این شرایط عقل سالم حکم  می‌کند که آن کار را انجام  ندهیم.
۳- قناعت: ما بایستی یاد بگیریم که با حداقل امکانات بهترین شرایط را برای زندگی کردن فراهم کنیم.
۴- صبر: صبر عبارت است از پشت سر گذاشتن و یا طی کردن و یا تحمل زمان همراه با تلاش و کوشش لازم برای رسیدن به اهداف تعیین شده .
۵- تجسس،قضاوت، غیبت :باید دست از تجسس و سرک کشیدن در کار و زندگی دیگران برداشت و با اطلاعت ناقصی  که داریم در مورد دیگران قضاوت  نکرد که تنها قاضی خداوند است وتنها کسی که می‌توانیم در موردش قضاوت  کنیم خودمان هستیم که بدانیم در چه مرحله ای هستیم
۶- پس انداز:اصولا به نظر می‌رسد که پس انداز کردن فقط مربوط به انسان‌هایی  است که وضع مالی خوبی ندارند ولی اگرکم تفکر کنیم خواهیم دید که پس انداز برای تمامی انسانها یک ضرورت است.
۷- توکل ، رضا ، تسلیم : شایسته است که ما در تمامی مراحل مختلف  زندگی با تفکر، تلاش و کوشش حرکت کنیم و همواره به قدرت مطلق توکل کنیم وا را وکیل خود گردانیم و همیشه و درهر شرایط نظر  به هدایت و حمایت او داشته باشیم و با قلب و زبان و عمل نسبت به آنچه از طرف او برای ما تقدیر می شود رضایت  دا شته با شیم
نا گفته نماند به اجرا در آوردن مرحله تسلیم فوق العاده دشوار و سخت و طاقت  فرسا است و برای  کسانی سخت و برای کسانی سهل که ما اکنون با آن آشنا  می شویم و سعی می‌کنیم ذره ای از آن را فرا بگیریم .
به امید موفقیت  برای همه مسافران

تنظیم و ارسال: مسافر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .