English Version
English

تا افکارمان عملی نشوند تغییری رخ نخواهد داد

تا افکارمان عملی نشوند تغییری رخ نخواهد داد

دومین جلسه از دور یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی قائم‌شهر، روزهای یکشنبه، با استادی راهنمای تازه واردین مسافر دانیال، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری موقت مسافر محسن با دستور جلسه «وادی پنجم و تاثیر آن روی من» در تاریخ 24  تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان دانیال هستم یک مسافر. دستور جلسه‌ی امروز وادی پنجم است که تمرکز آن بر روی حرکت می‌باشد. ماقبل از آن در وادی‌های یک تا چهار آموزش دیدیم که ما نیازمند فکر کردن هستیم و اگر فکر نکنیم آن چیزی را که داریم هم از دست خواهیم داد. اگر بخواهیم چیز جدیدی را در زندگی خود خلق کنیم، مانند کار، سلامتی یا ازدواج، اول باید آن را در ذهن خود خلق کنیم و سپس آن را در جهان بیرون ایجاد کنیم.
وادی پنجم وادی عمل است، به این معنا که اگر ما هزاران ساعت در داخل اتاقمان بنشینیم و فکر کنیم، ولو فکرهای خیلی ارزشمند تا زمانی که آنها را به فعل تبدیل نکنیم هیچ تغییری در زندگی ما رخ نخواهد داد. در ادامه این موضوع مطرح می‌شود که اگر ما در زندگی به مشکلی برخورده‌ایم، حتماً قبل از آن در تفکر و یا در عملکردمان اشتباهاتی را انجام داده‌ایم و در این صورت باید از آن اعمال ضد ارزشی برگشت کنیم و برگشت باید همراه با جبران خسارت باشد، اگر به جسممان تخریب وارد کردیم، باید آن را ترمیم کنیم، اگر به اعتبارمان خدشه‌ای وارد کردیم باید با تلاش و کوشش آن را جبران کنیم.

در وادی پنجم آقای مهندس مباحث بسیار کاربردی را مطرح می‌کنند که در زندگی من بسیار تأثیرگذار بوده است. به‌عنوان‌مثال، خودداری کردن، به این معنی که اگر ما به‌درستی یا نادرستی موضوعی شک داریم، بهتر است که آن را انجام ندهیم تا زمانی که با تفکر یا مشورت به‌درستی آن پی ببریم. موضوع بعدی قناعت است؛ اما نه به معنی خساست، کم‌خرج کردن یا گدا بودن، به این معنا که از دارای خودمان عم از وقت، پول یا انرژی به بهترین شکل ممکن بهره ببریم. در ادامه آقای مهندس موضوع عدم تجسس را مطرح می‌کنند که ما نباید در زندگی دیگران تجسس کنیم، در این صورت انرژی را که برای ساختن زندگی خودمان باید مصرف کنیم هدر خواهیم داد.
مسئله‌ی دیگر موضوع پس‌انداز است، ما همیشه از گذشته بر این باور بودیم که مادیات و معنویات در تضاد یکدیگر هستند، اما این هفته آقای مهندس به‌صراحت اعلام کردند که ارزش مادیات و معنویات به یک اندازه هست و اگر انسان نتواند بر مادیات سوار شود حتماً نیروهای ضد ارزشی بر او پیروز خواهند شد؛ و برای همین هم هست که افرادی که درگیر مصرف شیشه می‌شوند می‌بینیم که بعد از مدتی دست به دزدی می‌زنند. امیدوارم که همه‌ی ما از این فرصتی که کنگره برای ما فراهم کرده است نهایت استفاده را بکنیم.
در آخر موضوعی که من اخیراً آن را در آبمیوه‌های کنگره پیدا کردم ورزش کشتی است که در روزهای یکشنبه از ساعت 2-4 در باشگاهی در انتهای پاشاکلا برگزار می‌شود که انرژی بسیار بالایی دارد و آن را به همه‌ی دوستان پیشنهاد می‌کنم. ممنونم که با سکوتتان به حرف‌های من گوش کردید.
تایپ و ارسال: مسافر احسان لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .