English Version
English

تفکر به تنهایی حلّال مشکلات نیست

تفکر به تنهایی حلّال مشکلات نیست

تعدادی از همسفران لژیون هفدهم با راهنمایی همسفر زینب در مورد دستور جلسه هفتگی: «وادی‌ پنجم و تأثیر آن بر روی من» نوشتند:

سلام دوستان سمیه هستم همسفر

«در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن، آن را کامل می‌نماید.»

موضوعاتی که در متن وادی پنجم به ما آموزش داده می‌شوند، عبارت‌اند از:

1- برگشت از ضدارزش‌ها

2- خودداری

3- قناعت

4- صبر

5 - تجسس، قضاوت، غیبت

6- پس‌انداز

7- توکل، رضا و تسلیم

ما در این وادی تمرین می‌کنیم تا ساختارهای تفکرات خود را از قوه به فعل در‌آوریم و به آن دسته از افکارمان که منطقی هستند، اجازه دهیم، تا وارد مرحله اجرایی و عملیاتی گردند، تا ساختارهای عملی جدید را به وجود آوریم.

برای به اجرا در‌آوردن، ساختارهای فکری و تبدیل آن به ساختارهای عملی بایستی از حالت اضطراب، ترس، عدم اعتمادبه‌نفس، ناامیدی و سایر نکات منفی خارج شویم و به سمت آرامش قدم بگذاریم، تا اجرائی کردنِ خواسته‌های ما عملی باشد و برای رسیدن به آرامش بایستی پاک‌سازی و سازندگی را از خود آغاز نمائیم.

سلام دوستان طاهره هستم همسفر

در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. به طور کلی از وادی اول تا چهارم را روی تفکر تمرکز کردیم که تفکر حالت‌های گوناگون دارد و بررسی کردیم که ساختار‌‌ها با فکر به وجود می‌آیند و همه چیز با تفکر شروع می‌شود.

در وادی پنجم باید از جهان ذهنی قدم به جهان عملیاتی و عملی بگذاریم، یعنی هر ساختاری در ذهنت به وجود آمد، اکنون باید در بیرون به عمل برسانی و اجرا کنی.

باید قدم به بیرون بگذاریم و از جهان ذهنی به جهان عینی و عملیاتی وارد شویم. اگر فقط ساختارهای ذهنی تفکر و اندیشه را فراهم کنیم، اما به آن عمل نکنیم، هیچ اهمیتی ندارد. بنابراین در این وادی اگر ما نتوانیم ساختار ذهن و تفکرات ذهنی خود را تبدیل به ساختار‌های عملیاتی کنیم، هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسیم. موضوعاتی که در متن وادی پنجم به ما آموزش داده می‌شود عبارتند از: دوری از ضدارزش‌ها، خودداری، صبر، قناعت، توکل، رضا و تسلیم.

سلام دوستان نگار هستم همسفر

وادی پنجم و تأثیر آن روی من: در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توام با رفتن و رسیدن، آن را کامل می‌نماید.

 وادی پنجم به ما می‌گوید؛ باید حرکت کنیم، تا حرکت نکنیم هیچ اتفاقی برای ما رقم نمی‌خورد و تفکر به تنهایی حلّال مشکلات ما نیست.

 برای رسیدن به آگاهی، دانش و راه روشن باید حرکت کرد و سخت تلاش کرد تا به محصول و نتیجه دل‌خواه خود برسیم و در این راه باید از ضدارزش‌ها و افکار منفی دوری کنیم. وادی پنجم به ما می‌گوید؛ تفکرات و دانش ما تا زمانی که حرکت نکنیم از قوه به فعل تبدیل نمی‌شود و ما در وادی پنجم به این درک می‌رسیم که از ضد‌ارزش‌ها برگشت کنیم، خودداری، قناعت و صبر داشته باشیم، از تجسس، قضاوت و غیبت دوری کنیم و پس انداز کردن را یاد بگیریم، در این مسیر پر فراز و نشیب توکل، رضا و تسلیم را هرگز فراموش نکنیم.

سلام دوستان فهیمه هستم همسفر 

تفکری که به عمل تبدیل نشود، هیچ ارزشی ندارد. من اگر معلم یا مهندس یا دکتر باشم، اما نتوانم از توانایی که دارم استفاده کنم، هیچ ارزشی ندارد، من باید از استعدادی که دارم، استفاده کنم.

وقتی که فهمیدم، مسافرم یک مصرف‌کننده است، ناراحت شدم و با خود فکر کردم، چه کاری از من برمی‌آید، به هر طنابی چنگ می‌زدم تا بتوانم او را نجات دهم. او برای رهایی خودش از دام اعتیاد تلاش می‌کرد و نه تنها خودش را نجات داد، بلکه من را هم از دام جهل و ناآگاهی نجات داد. آنجا بود که فهمیدم تفکر، قدرت مطلق حل نیست.

به گفته آقای مهندس من فکر کرده بودم، اما اجرا نکرده بودم. تفکر من بر روی نقطه رهایی بود، اما تلاشی نکرده بودم و آن کسی که هم فکر کرد و به مرحله اجرایی درآورد، مسافرم بود که خودش نجات پیدا کرد و باعث شد من از مسیر ضدارزش‌ها نجات پیدا کنم.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر

انسان موجودی است دارای جهان درونی و بیرونی. در حیات زمینی جهان‌های دیگری هم وجود دارد که ما به سه صورت خودآگاه، ناخودآگاه و ذهنی درحال زیستن در آن هستیم. برای زیستن در این جهان‌ها باید برنامه‌ریزی و تمرین عملیاتی انجام دهیم و برای تشکیل هر ساختاری در هر جهانی به تفکر نیاز داریم.

هنگامی‌که تصمیم می‌گیریم کاری را انجام دهیم، باید تمامی مراحل رسیدن به هدف را در ذهن برنامه‌ریزی کنیم و تمام جنبه‌های تصمیم و چگونه اجرا نمودن آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای رسیدن به نتیجه، باید ساختار ذهنی و تفکراتی خویش را به ساختار عملی تبدیل نماییم و زندگی را به بهترین شکل ممکن، لذت‌بخش سازیم.

برای خروج از تاریکی و رسیدن به آرامش باید پاکسازی و خودسازی را از درون خود آغاز نماییم و همیشه این قانون پندار، گفتار و کردار سالم را در نظر بگیریم. زمانی‌که بتوانیم تفکرات را عملی کنیم و ساختار جدید بسازیم به ارزش زیستن پی می‌بریم. برای رسیدن به تعادل باید تزکیه و پالایش انجام دهیم و از ضدارزش‌ها دوری کنیم و به طرف ارزش‌ها نزدیک شویم و باید مراحلی را به مرور زمان طی کنیم تا از بی‌تعادلی به تعادل برسیم و این مراحل به شرح زیر است:

بازگشت از ضدارزش‌ها؛ پرهیز از انجام بدی‌ها، تعیین حد و مرز بر اساس قوانین جامعه.

با حداقل امکانات در بهترین شرایط زندگی کنیم. صبر پیشه کنیم. از قضاوت، تجسس غیبت و... بپرهیزیم. پس انداز کنیم و برای نیازهای مادی خود برنامه‌ریزی نماییم. هنگامی‌که درستی یا نادرستی و ارزش یا ضدارزش بودن کاری را نمی‌دانیم از انجام آن خودداری کنیم.

درنهایت بدانیم و آگاه باشیم که خداوند هدایت‌گر و حامی است و باید به هرآنچه برایمان رقم می‌زند راضی و تسلیم باشیم.

ویرایش متن: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون یازدهم)

ارسال مطلب: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .