English Version
English

تمام ساختارها با تفکر به وجود می‌آید

تمام ساختارها با تفکر به وجود می‌آید

در وادی پنجم ، ما حرکت خود را آغاز می‌نماییم؛ اما باید بدانیم که برای یک حرکت درست و اصولی که ما را به سرمنزل مقصود برساند بایستی؛ همواره این موارد را در نظر بگیریم و بر مبنای آن‌ها حرکت خود را آغاز و ادامه دهیم.

مشارکت مکتوب لژیون اول:

سلام دوستان سمیه هستم همسفر؛
وادی پنجم می‌گوید: در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌کند. ما از وادی یک تا چهارم روی تفکر کار کردیم، تفکرات حالت‌های گوناگون و مختلفی دارد که تمام ساختارها با تفکر به وجود می‌آید. در این وادی یاد می‌گیریم تا وقتی روی خود حساب نکنیم، به هیچ‌‌جا نمی‌توانیم برسیم. وقتی ما وادی‌ها را کار می‌کنیم و آگاهی ما بالا می‌رود اگر کاربردی نکنیم هیچ ارزشی ندارند.
این وادی می‌گوید: سه جهان داریم؛ یک جهان فیزیکی که حال در آن زندگی می‌کنیم، دوم جهان خواب و سوم هم جهان ذهنی ما است. جهان ذهنی، جهان فوق‌العاده پیچیده وحائز اهمیتی است.  در این وادی می‌گوید: از جهان ذهنی باید پا به جهان عملی و عملیاتی بگذاریم یعنی هر ساختاری که در ذهن ما است باید اجراء کنیم؛ پس ما در این وادی تمرین می‌کنیم تا ساختارهای تفکرات خود را از قوه به فعل درآوریم.

سلام دوستان سمیه هستم همسفر؛
در خصوص دستور جلسه وادی پنجم و تاثیر آن روی من، در وادی پنجم می‌گوید: درجهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن  آن را کامل می‌نماید.
هر فکر باید به عمل تبدیل شود وگرنه هیچ ارزشی ندارد. خودم در زندگی این وادی را تجربه کردم. من متأسفانه قبلاً خیلی اعتماد به‌نفس پایینی داشتم با وجود این‌که در یک زمینه خاص دوره‌های زیادی را گذرانده بودم ولی هیچ تلاشی برای عملیاتی کردن این اطلاعات نمی‌کردم. بعد از این‌که وارد کنگره شدم، پا روی ترس و اضطراب خودم گذاشتم و توانستم؛ اطلاعاتی را که به دست آورده بودم را اجرایی کنم. این موضوع باعث شده حال‌خوشی داشته باشم و به آرزوی چندین ساله خودم برسم.
خداوند را شاکرم که با قرار گرفتن کنگره سر راه من، مسیر زندگی من هم تغییر کرد. در پایان آرزو می‌کنم که همه بتوانیم بر ترس خود غلبه کنیم و کارهای ناتمام گذشته را به سرانجام برسانیم. ان‌شاءالله

مشارکت مکتوب لژیون دوم:

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر محمد؛
در جهان ما تفکرات، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.
وادی اول تا چهارم در مورد تفکر بود، تفکری که به فعل در نیاید هیچ ارزشی ندارد. ما انسان‌ها در چند جهان زندگی می‌کنیم: ۱_ جهان خاکی ۲_ جهان خواب ۳_ جهان ذهنی که جهان بسیار مهمی است.
این وادی می‌گوید: از جهان ذهنی باید قدم به جهان عملیاتی بگذاریم؛ جهان ذهنی مقدمه برنامه‌ریزی و یا عمل تمرین برای چگونه زیستن در جهان خاکی و سایر جهان‌ها می‌باشد، این برنامه‌ریزی به وسیله تفکر یا ساختارها به‌ وجود می‌آید.
برای رسیدن به هدف دو نکته لازم است: ۱_ تفکر و تشکیل ساختارهای مناسب ذهنی ۲_ به اجراء در آوردن ساختار ذهنی
برای رسیدن به آرامش، باید پاک‌سازی و سازندگی را از خود آغاز کنیم؛ برای تبدیل انسانی بی‌تعادل به انسان با تعادل فقط یک راه وجود دارد: راه تزکیه و پالایش انسان، یعنی دوری از ضدارزش‌ها و رفتن به طرف ارزش‌ها.
برای خروج از اضطراب، نگرانی و ناامیدی پله‌هایی وجود دارند که باید طی کنیم:
۱_ برگشت از ضدارزش‌ها ۲_ خودداری ۳_ قناعت؛ قناعت یعنی از کم‌ترین امکانات بیش‌ترین بهره‌برداری را ببریم. ۴_ صبر؛ صبر همیشه با شیرینی همراه نیست؛ بلکه پس از صبرکردن نوبت چشیدن شیرینی است.
۵_ تجسس، قضاوت و غیبت؛ انسان نباید در زندگی دیگران سرک بکشد و آن‌ها را قضاوت کند و نباید پشت سر دیگران غیبت کند. ۶_ پس‌انداز، که تنها برای انسان‌های ثروتمند نیست؛ بلکه برای انسان‌های فقیر است. ۷_ توکل، رضا و تسلیم ؛ در مقام تسلیم ما را خواسته‌ای نیست جزء خواسته قدرت مطلق. پس در این وادی ما باید ساختارهای فکری خود را تبدیل به عملی کنیم.

به نام قدرت مطلق الله
سلام دوستان محبوبه هستم همسفر حسین؛
در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌کند. تفکری که به عمل تبدیل نشود ده شاهی هم نمی‌ارزد.
ما در این وادی تمرین می‌کنیم ساختارها و تفکرات را از قوه به فعل درآوریم باید از حالت اضطراب، ترس و عدم اعتماد به نفس خارج شویم و با پاک‌سازی و تزکیه که شامل پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم است، به آرامش برسیم.
از این وادی می‌آموزیم؛ تنها راه رسیدن به تعادل، تزکیه و پالایش است که با دوری از ضدارزش‌ها میسر می‌شود.
در پایان از خداوند می‌خواهم که من را در مسیر دوری از ضدارزش‌ها یاری کند و بتوانم تمام آموزش‌های کنگره را در زندگی‌ام کاربردی کنم. وادی پنجم در جهان ما تفکر قدرت مطلق هم نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.

مشارکت مکتوب لژیون سوم:

سلام زینب هستم همسفر؛
وادی پنجم به من می‌گوید: دانستن خالی، هیچ ارزشی ندارد مثل این‌که من تمام کتاب‌های دنیا رو خوانده باشم ولی در زندگی خود کاربردی نکنم، در همین حیات زمینی چندین جهان وجود دارد: یک‌؛ جهان خاکی دو؛ جهان خواب سه؛ جهان ذهنی
جهان خاکی که داریم الان زندگی می‌کنیم، جهان خواب وقتی می‌خوابیم در یک بعد دیگر هستیم، جهان ذهنی‌ام جهان فوق‌العاده پیچیده و حائز اهمیت و
یکی از شاهکارهای عظیم خلقت همین جهان ذهنی است.
در این وادی اگر ما نتوانیم ساختار ذهنی و ساختار تفکر خود را تبدیل به ساختار عملیاتی نماییم هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسیم، برای این‌که این‌ها تغییر کند باید سه اصل رو در نظر بگیریم گفتار نیک، کردار نیک، پندار نیک، و برای تبدیل انسانی بی‌‌تعادل و کاملاً به هم ریخته به انسانی با تعادل و موجه فقط یک راه وجود دارد آن هم تزکیه و پالایش است.
برای خروج از اضطراب، ناامیدی پله‌هایی را باید به مرور طی کنیم «برگشت از ضدارزش‌ها، خودداری، قناعت، صبر، تجسس، قضاوت، غیبت، پس انداز، توکل، رضا و تسلیم.»

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر؛
برداشت من از وادی پنجم این است که تفکراتی را که منطقی هستند به مرحله اجراء درآوریم، یعنی از قوه به فعل دربیاوریم و برای خود ساختار جدید به وجود آوریم و اگر خوب فکر کنیم متوجه می‌شویم که تا زمانی‌ که نتوانیم خود را اصلاح کنیم برای خانواده هم نمی‌شود کاری انجام دهیم؛ باید چند اصل مهم را رعایت کنیم. اول اندیشه و تفکرات نیک و درست باشد، کردار و گفتار ما نیک و درست باشد، برای شروع تزکیه و پالایش خود باید اول به طرف ارزش‌ها حرکت کنیم و به جهان‌بینی لازم برسیم. دوم از انجام کارهایی که نمی‌دانیم برای ما خوب یا بد است، باید از آن خودداری کنیم. سوم در زندگی صرفه‌جو و قانع باشیم. چهارم باصبر و بردباری برای رسیدن به هدف خود تلاش کنیم، چون صبر تلخ و طاقت فرسا است. پنجم در زندگی دیگران تجسس و غیبت و قضاوت نکنیم. ششم در تمام مراحل زندگی و سفر خود خداوند را وکیل خود قرار دهیم و از قدرت مطلق یاری بجوییم. هفتم همیشه در مقابل مشکلات و اتفاقاتی که پیش می‌آید راضی باشیم و به خداوند شکایت نکنیم و تسلیم امر خداوند باشیم. در وادی پنجم باید ساختارها فکری را به ساختارهای عملی و اجرایی تبدیل کنیم. ممنون متشکرم

ویرایش: رابط خبری همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون اول)، رابط خبری همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون دوم)، رابط خبری همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر عاطفه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم مرزبان خبری
همسفران نمایندگی بیرجند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .