English Version
English

باید حرکت کنیم و مسیر اشتباه را برگردیم

باید حرکت کنیم و مسیر اشتباه را برگردیم

جلسه دهم از دوره سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگرۀ 60؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی مسافر یاسر، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر علی بادستور جلسه «وادی پنجم و تاثیر آن روی من» یکشنبه 24 تیر ماه 1403 ساعت 16:00آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان یاسر هستم یک مسافر
خداوند را برای حضور در این جایگاه شکر می‌کنم و از ایجنت محترم و نگهبان جلسه برای اجازه‌ی حضور در این جایگاه خدمتی تشکر می‌کنم.
دستور جلسه وادی پنجم و تأثیر آن روی من
چند ماهی توفیق حضور در این نمایندگی را نداشته‌ام و از اینکه چهره‌های جدید را می‌بینم خوشحالم وامیدوارم خداوند خدمت ما را در هر جایگاهی را قبول بفرماید.
در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست و با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌کند چهار وادی قبل همه وادی‌های تفکر بودند.هدف به خود رسیدن است در این چهارده وادی ما را به مقصد می‌رساند.هر وادی ایستگاه اندیشه است.
شاید در جهان های دیگر افکار انسان عریان باشد و به‌اصطلاح شو شود ممکن باشد ولی در این جهان تفکر باید به نقطه‌ی حرکت و عمل برسد تا نتیجه دهد یعنی از قوه به فعل برسد پس باید حرکت کنیم.
مهندس دژاکام در توضیح وادی پنجم از هفت  فاکتور اساسی نام می‌برد که باید به این هفت موضوع دقت کنیم تا به هدف نائل شویم. نخست برگشت از ضد ارزش،مسیر اشتباه را باید برگردیم به‌عنوان‌مثال مسیر سقوط به سمت دره باید بازگشت تا بتوان دوباره درراه درست حرکت کرد قبل از آمدن به کنگره فکر می‌کردیم با توبه زبانی تمام مشکلات حل خواهد شد و اوضاع بر وفق مراد ما خواهد بود ولی آلان می‌دانیم که باید تاوان لازم را برای شروع مجدد بپردازیم.

دومین موضوع خودداری است.یعنی انجام ندادن کاری که میدانی درست نیست.مثلاً می‌دانی که پرداخت پول به شخصی پشیمانی به بار خواهد آورد پس نباید این کار را انجام داد.
سومین موضوع قناعت است یعنی به نحو احسن استفاده کردن از داشته‌ها.گاهی ما تصور می‌کنیم قناعت یعنی کم‌مصرف کردن درحالی‌که مفهوم آن درست و دقیق استفاده کردن است.بزرگی می‌فرمود بااینکه در زمان مصرف در خانه‌ی بزرگ زندگی می‌کردم و بهترین مواد مصرفی را داشتم ولی اعتراف می‌کنم کارتن‌خواب بودم.
چهارمین مورد صبر است که خداوند در کتاب آسمانی می‌فرماید:خداوند با صابران است.راهنمای رهجوی صبور را بیشتر دوست دارد درمان سه‌ماهه در کنگره ممکن نیست و برای نتیجه گرفتن باید طبق قوانین صبر و سفر کرد.مهندس دژاکام در این مورد کاشت گندم را مثال می‌زنند و اشاره می‌کنند که برای خوشه دادن گندم باید هشت ماه صبر و تلاش کرد.
سه مورد آخر تجسس،قضاوت،و پس‌انداز است.می‌دانیم تجسس حق ما نیست و انرژی زیادی از ما می‌گیرد و افکار مثبت را نابود می‌کند.درمورد قضاوت نیز در جایگاه خودش بحث‌های زیادی صورت گرفته و می‌دانیم حق قضاوت در مورد دیگران را نداریم.
امیدوارم از همدیگر انرژی لازم را بگیریم و از اینکه به عرایض من توجه نمودید سپاس‌گزارم.

باتشکر از مرزبان کشیک مسافر قاسم و لژیون خدمتگزار
لژیون هشتم راهنمای محترم مسافر حسن
گروه سایت نمایندگی زال پارس
مرزبان خبری:مسافر قاسم
تایپ و ویراستاری:مسافر محسن لژیون یکم
عکاس:مسافر جواد لژیون ششم
تنظیم برای وبلاگ:مسافر علی لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .