English Version
English

تفکر با حرکت کردن کامل می‌شود

تفکر با حرکت کردن کامل می‌شود

همسفر لیلا؛ مرزبان خبری
مهم‌ترین نکته‌ای که از عنوان وادی پنجم برداشت کردم این بود؛ که اگر ساعت‌های زیادی را تفکر کنم، ولی آنها را اجرایی نکنم هیچ ارزشی ندارد و تغییری در زندگی من ایجاد نخواهد کرد.
ساختارهای منفی با اجرایی‌کردن ارزش‌ها کم‌رنگ خواهد شد و حرکت‌های کوچک، در طول زمان تغییرات بزرگی ایجاد می‌کند.

همسفر ناهید از لژیون سوم:
وادی پنجم می‌گوید: فکر و اندیشه خالی دردی را دوا نخواهد کرد و فاقد ارزش است، تفکرات زمانی ارزش پیدا می‌کنند که به آن‌ها جامه عمل پوشانده شود. اگر دانه حرکت نکند و پوسته خود را نشکافد و تبدیل به جوانه نشود در زمین می‌ماند و می‌پوسد، انسان هم همین‌طور است، اگر فقط در مرحله تفکر باقی بماند به هیچ هدفی دست نخواهد یافت. نکات بسیار مهمی در وادی پنجم بیان شده که هر کدام مانند یک ستون محکم هستند، مثلاً اگر صبر نباشد چگونه یک همسفر یا مسافر می‌تواند سختی‌های سفر را پشت‌سر بگذارد؟ پس اگر می‌خواهیم به هدف برسیم باید به‌طور کامل وادی پنجم را مطالعه و در زندگی کاربردی کنیم و هرچه در انجام این‌عمل موفق‌تر باشیم، قطعاً زندگی برايمان سهل‌تر خواهد بود.

همسفر سمیرا از لژیون پنجم:
دستور جلسه هفتگی راجبع‌به وادی پنجم و تاثیر آن روی من می‌باشد.
در چهار وادی اول ما آموختیم که چگونه باید درست تفکر کنیم و به چه چیزهایی نباید فکر کنیم و به اندیشه و تفکرات خود حد و مرز دادیم و جایگاه خود را در زندگی شناختیم. وادی پنجم می‌گوید: که تنها تفکر کافی نیست، باید حرکت کنید و ساختارهای ذهنی خود را به ساختارهای عملی دربیاورید. ما در این وادی آموختیم که چگونه با تفکر درست و حرکت درست پله‌به‌پله از تاریکی‌ها خارج شده و به روشنایی‌ها حرکت کنیم و در این وادی به هفت مرحله‌ مهم اشاره کرده است که اولین آن بازگشت از ضد ارزش‌ها، خودداری، قناعت، صبر، توکل، رضا و تسلیم می‌باشد و با به کارگرفتن و عملی‌کردن این مراحل به‌ آرامی مشکلات خود را حل کرده و از تاریکی‌های زندگی خارج و به امید خداوند بزرگ به روشنایی‌ها می‌رسیم.

همسفر اعظم از لژیون پنجم:
وادی پنجم با صراحت تمام می‌گوید: که بایستی حرکت کنید و تا حرکت نکنید اتفاقی نخواهد افتاد. فکر و تفکر، به‌تنهایی حلال مشکلات نیست، برای رسیدن به‌محصول، نتیجه و حل مشکلات و یا درمان اعتیاد، باید حرکت نماییم. حرکت است که تفکرات ما را از تصاویر ذهنی به تصاویر واقعی در دنیای بیرون تبدیل می‌کند و ما را به مقصود می‌رساند.
وادی پنجم یک قانون است و در تمامی سطوح زندگی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم حکم‌فرماست.

همسفر فاطمه از لژیون پنجم:
در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. برای حل مسائل زندگی تفکر‌کردن و اندیشه‌کردن به‌تنهایی کارساز نیست. من زمانی می‌توانم از این‌تفکرات و اندیشه‌ها به‌خوبی یاد کنم که آن را به‌عمل تبدیل کنم‌. اندیشه و تشکرکردن تا زمانی وارد مرحله عمل نشود، هیچ ارزشی ندارد.
گاهی اوقات پیش می‌آید مشکل یا مسئله‌ای در زندگی برایمان به‌وجود می‌آید که هر قدر تلاش می‌کنیم به‌ هر دری می‌زنیم نتیجه‌ای نمی‌گیریم، باید این را درک کنم که بودن این مشکل لازم است. برای زندگی من شاید حالا متوجه نشوم؛ ولی روزی به‌ضرورت آن پی می‌برم. در این‌مرحله انسان باید تسلیم باشد سخت است، اما می‌شود. هر وادی ابزاری برای حل‌کردن خیلی از مشکلات می‌باشد که ما در زندگی با آن درگیر می‌باشیم و برایم هرروز که می‌گذرد به اهمیت وادی‌ها و تاثیری که در من دارد بیشتر پی می‌برم.
از آقای مهندس ممنونم که این‌بستر را برای ما فراهم کردند تا به خوبی آموزش بگیریم.‌‌

همسفر مرضیه از لژیون پنجم:
در وادی پنجم عنوان می‌کند: که باید حرکت کنید و تا حرکت نکنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، درواقع بایستی ساختارهای فکری خود را به ساختارهای عملی و اجرایی تبدیل کنیم تا به نتیجه برسیم. برای به‌اجرا درآوردن ساختارهای فکری و تبدیل آن به ساختارهای عملی بایستی از حالت اضطراب، ترس، عدم اعتمادبه‌نفس، ناامیدی و سایر نکات منفی خارج شویم تا به مرحله آرامش قدم بگذاریم که هفت مرحله دارد: ۱_ برگشت از ضدارزش‌ها ۲_ خودداری ۳- قناعت ۴_ صبر ۵_ تجسس، قضاوت و غیبت ۶_ پس‌انداز ۷_ توکل، رضا و تسلیم.

ویراستاری: همسفر فریبا، راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)
ارسال: همسفر اعظم، راهنما همسفر مرضیه (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه)

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .