English Version
English

برگشت از ضد ارزش‌ها، اولین قدم در صراط مستقیم است

برگشت از ضد ارزش‌ها، اولین قدم در صراط مستقیم است

عنوان وادی پنجم عبارت اند از: «در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید». به ما می‌آموزد تفکر به تنهایی نمی‌تواند، مشکلات و نواقص ما را حل کند، با‌وجود این که چهارچوب همه چیز تفکر است.

ما باید زاویه دید خود را وسيع کنیم و تعمیم دهیم، بدانیم تا زمانی که روی خودمان حساب نکنیم، روی پای خودمان نایستیم و تکیه‌گاه ما دیگری باشد، به هیچ کجا نمی‌رسیم. در این وادی تفکر کردن را آموختم، بیان می‌کند: «تفکر به تنهایی کافی نیست؛ و باید حرکت و عمل کرد». با سکون و بی‌تحرکی هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ موجب سقوط هم می‌شود.

باید با اعتماد به ‌نفس کامل بدون هیچ استرس و ترسی خواسته‌های خود را به اجرا در آوریم و برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش کنیم؛ همچنین با آموزش‌های ناب و خوب کنگره60 خود را تزکیه و پالایش کنیم. سه اصل مهم و اساسی مطرح است: پندار سالم، گفتار سالم، کردار سالم است. اگر تفکر سالم باشد؛ مطمئناً دو اصل دیگر کردار و گفتار هم سالم است. ما به طرف ارزش‌ها حرکت کنیم و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم.

هفت راه مهم و بسیار کارساز در این وادی مطرح شده است و در زندگی ما خیلی کلیدی است؛ برگشت از ضد ارزش‌ها، خودداری، قناعت، صبر، تجسس، قضاوت، غیبت، پس‌انداز، توکل، رضا و تسلیم. اگر بخواهیم روی این موضوع‌ها صحبت کنیم، ساعت‌ها یا روزها طول می‌کشد. زمانی که من به کنگره آمدم با تمام ضد ارزش‌هایی که داشتم و در تاریکی همراه با ترس و استرس بودم، آیا مسافرم درمان می‌شود یا نه؟ با هزاران سؤال که در ذهن من بود؛ چون خودم هم در اعماق تاریکی بودم.

مصرف قلیان، تفکر درست را از من گرفته بود و من حرکت نمی‌کردم تا اینکه به کنگره آمدم و همان روز، در لژیون مبحث وادی پنجم بود، من اصلاً چیزی از این وادی نفهمیدم. زمانی که سفر ویلیام را آغاز کردم، تفکرم درست شد و درک درستی از آموزش‌ها پیدا کردم. این وادی خیلی نقش خوبی در زندگی من داشت و ادامه دارد، ترس و استرس را کنار گذاشتم. به لطف خدا حرکت کردم و سفر ویلیام را با موفقیت به پایان رساندم. سپاسگزارم از خدا که به حال خوش رسیدم و از تاریکی نجات پیدا کردم.

آقای مهندس می‌فرمایند: «از تو حرکت از خداوند برکت». با حرکت کارها حل می‌شود، بدون حرکت و در سکون انسان سقوط می‌کند. وادی پنجم کشتی نجاتی برای من بود که غرق شده بودم، با مصرف قلیان در اعماق تاریکی فرو رفته بودم، پس اگر نشستی منتظر کسی هستی که به شما کمک کند، این فکر اشتباه است؛ باید خودت به خودت کمک کنی؛ حتی بزرگ‌ترین متخصص‌ها هم به شما کمک نمی‌کنند.

حرکت را از خودت شروع کن، سپس دست‌های الهی به کمک شما می‌آیند. زمانی که در تاریکی بودم و حرکت نکرده بودم، اصلاً آموزش‌ها در من اثر نداشت؛ چون در کنگره60 مصرف قلیان و سیگار یک ضد ارزش محسوب می‌شود. ترس و خجالت را کنار بگذارید، قدم بزرگی را در زندگی خود بردارید؛ بنابراین بدون هیچ ترسی سفر و حرکت کنید، سفر لذت بخشی است، از طرف تاریکی به سمت نور قدم بردارید.

آقای مهندس می‌فرمایند: «مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ است». ما این‌قدر قوی هستیم که به تمام اهداف خوب می‌رسیم، باید فقط حرکت کنیم تا به آرامش برسیم.

تایپ و رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر سمیه
عکاس خبری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر فریناز
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .