English Version
English

آرامش جهان ذهنی

آرامش جهان ذهنی

آرامش جهان ذهن با استمداد از وادی پنجم:
استاد امین در سی دی جهان ذهن می‌فرمایند : وقتی سیاه‌چاله‌ها؛ حتی نور را به خودشان جذب می‌کنند پس؛ خودشان دیده نمی‌شوند و با جذب اجرام و انحنایی که در نور ایجاد می‌کنند درک می‌شوند. ذهن ما مثل سیاه‌چاله‌ها است و شاید دیده نشود؛ ولی هر چیزی را جذب می‌کند. خیالپردازی‌هایی که ما در ذهن‌مان داریم گاهی به اندازه بیل‌زدن یک فرد انرژی‌بر است. ذهن مانند مجلس یک مملکت و خواسته‌های معقول و نا‌معقول چون نمایندگان صالح و فاسدی هستند که با برنامه‌هایشان بودجه یا همان انرژی را برای کارهای مختلف تقسیم می‌کنند.

گاهی این انرژی‌ها صرف اموری چون افکار مشوش ذهنی، غیبت، سخن چینی و ... می‌شوند که هیچ تاثیری بر پیشرفت زندگی ما ندارد که هیچ بلکه هیچ توانی برای انجام امور مهم زندگی باقی نمی‌گذارد دقیقاً مثل بودجه‌ای که صرف کارهای غیرضروری در کشور شود و امور مهمی؛ چون مسکن، خوراک، بهداشت مغفول ماند. البته صرف انرژی چه برای کار ارزشی و چه ضدارزشی چون انگیزه حرکت می‌دهد لذت‌بخش است. حال اگر نمایندگان همه خوب باشند مشکلی نیست و حکومت در درست نفس مطمئنه است؛ حتی اگر نمایندگان یا به عبارتی خواسته‌ها همه بد باشند هم در اوایل کار با اینکه نفس اماره غالب است؛ اما همه چیز بی‌سروصدا پیش می‌رود و یک آرامشی ناشی از جهل وجود دارد؛ اما وقتی خواسته‌های معقول و نامعقول هر دو وارد میدان می‌شوند آن‌گاه درگیری ایجاد شده و نفس لوامه شروع به سرزنش و بازخواست می‌کند.

حال ببینیم برای آرامش جهان ذهن و به تبع آن آرامش خودمان چگونه می‌توانیم عمل کنیم. برای ایجاد جهان ذهنی اول باید انسان موجودیت داشته باشد و یک میدان جاذبه‌ای باشد تا چیزی جذب شود حالا چه مثبت و چه منفی وقتی ما ضدارزشی را در کسی می‌بینیم؛ یعنی از جنس آن را در خود داریم و با ورود یکی به ذهن باقی ضدارزشها تحت تاثیر میدان قوی آن وارد ذهن ما می‌شود و یک میدان جاذبه نامرئی قوی ایجاد می‌کند برای خروج از این میدان ( دوری از ضد ارزشها ) بهتر است به‌ جای مبارزه و صرف انرژی روی ارزشها معطوف شد و از انجام و تفکر به ضدارزشهای دیگر اجتناب کرد (خودداری) زیرا قطب منفی با تمام توان می‌کوشد تا ما را از دست ندهد.

ما برای رسیدن به خواسته‌های معقول باید از یک‌سری خواسته‌های نانعقول یا خواسته‌هایی با درجه اهمیت کمتر خود بگذریم و بتوانیم از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببریم «قناعت» و در این مسیر صبور باشیم. صبر: خداوند در قران می‌فرماید: ما شرایط هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر از خواسته‌های نامعقولشان بگذرند. حال اگر نتوانیم این قوانین را اجرا کنیم؛ حتی اگر دانش نظری بسیاری داشته باشیم هیچ تغییری در زندگی ما رخ نخواهد داد. ما برای خدمت ناگزیریم از وقت، پول، تفریح و... خود بگذریم که البته نتیجه آن خواب راحت، آرامش و... خواهد بود. مصرف‌کننده‌ای که نتواند هر 21 روز از 1/5 موادش بگذرد لاجرم درمان نخواهد شد.

جهنم ما در همین جهان ذهنی ما با درگیری‌ها، حسادت‌ها، گرم و سرد شدن‌های پیاپی و ... برپا است. وقتی با افکار مخرب و فکرهای پریشان ذهن‌مان درگیر است و از کنترل خارج می‌شود. طبیعی است که خواب راحتی نداشته باشیم؛ چرا که برای خواب آرام باید امواج ذهنی کمتر از 7 هرتز باشد و ما با افکار گوناگون و خشم و حسادت  آن‌ را به بیش از 20 هرتز می‌رسانیم. ما باید برای رسیدن به آرامش بعد از تفکر در کارها و قبول‌کردن مسئولیت زندگی و اعمالمان از نقطه تفکر به عمل با رعایت قوانین و برقراری نظم هجرت کنیم. باشد که به آرامش و صلح و آنچه زیبنده زندگی انسانی است دست یابیم.

نویسنده: راهنما همسفر کتی (لژیون نهم)
منابع: سی‌دی جهان ذهن
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .