English Version
English

جهان ذهنی مقدمه چگونه زندگی کردن است

جهان ذهنی مقدمه چگونه زندگی کردن است

جلسه سوم از دوره اول کارگاه‌های مجازی همسفران نمایندگی شمس با استادی همسفر طاهره با دستور جلسه «وادی پنجم (در جهان پیرامون ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.) و تأثیر آن روی من» در تاریخ بیست‌وسوم تیرماه 1403 برگزار شد.

سخنان استاد
در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می نماید. با مطالعه وادی پنجم وقتی نگاهی به گذشته می‌اندازم می‌بینم فردی ظاهر بین بودم و فقط از دید ظاهری شروع به تجزیه و تحلیل می‌کردم و دیگر کاری به باطن و جهان گسترده‌ای که پشت آن ظاهر نهفته شده را نبودم و حتی فکر هم به جزئیات نمی‌کردم و با همان نگاه حکمش را هم صادر می‌کردم. خدا را شکر با آموزشهایی که فرا گرفتم و یاری وادی پنجم متوجه شدم تمامی انسان‌ها همین زمان که در روی زمین هستند هم زمان در سه جهان زندگی می‌کنند: جهان خاکی، جهان خواب و جهان ذهنی.

 

فقط بگویم جهان ذهنی مقدمه چگونه زندگی کردن در جهان خاکی و دیگر جهان‌ها است که به وسیله تفکر بوجود می‌آید که در چهار وادی گذشته کامل صحبت شده و دو جهان دیگر را حتما شما بهتر از من آشنا هستید. وادی پنجم به ما یاد می‌دهد که الآن زمان این است که تفکراتمان را جامه عمل بپوشانیم. درست مثل زمانی که پارچه‌ای خریدیم، مراحل اندازه گیری را انجام دادیم الگو کشیدیم چک آخر کار را انجام دادیم حالا دیگر زمان بریدن پارچه یا اجرا کردن فکرمان در مورد دوخت این لباس رسیده است.

اگر در زمان اجرا آموخته‌هایمان، دستمان بلرزد و شک کنیم، اعتماد به نفس‌مان کم‌رنگ شود یا دچار اضطراب شویم؛ حتما و بدون شک لباسمان خراب می‌شود؛ اما اگر با اعتماد به نفس شروع به برش کنیم؛ حتما نتیجه یک لباس زیبا و بدون نقص خواهیم داشت. حال برای اینکه دچار وسواس، اضطراب، پریشانی و نا امیدی نشویم بایستی یک‌سری پله‌های ارزشی را آرام آرام طی کنیم که اولین پله برگشت از ضد ارزش‌ها است، همان طور که آرام آرام به سمت ضد ارزش‌ها کشیده شدیم و خودمان حتی متوجه نشدیم حالاهم با آگاهی ذره‌ذره مسیرمان و جهت حرکت‌مان را تغییر بدهیم و به سمت ارزش‌ها حرکت کنیم.

خودداری است که اگر در کاری شک داریم حتما از انجام آن کار پرهیز کنیم.  قناعت کردن در زندگی یک پله و مرحله دیگری است که بسبار مهم می‌باشد. صبر کردن از موهبت‌های الهی است. تجسس، قضاوت و غیبت ، سالها در تمام مجالس مذهبی می‌شنیدم که این جور کارها بسیار زشت و ناپسند است؛ اما به درک واقعی نرسیده بودم؛ اما با بالا بردن آگاهی و تزکیه تا حدودی توانستم روی نفس اماره لگام بزنم و کنترلش کنم. پس انداز هم یکی از راههای بسیارخوب است برای بهتر زندگی کردن، توکل، رضا و تسلیم.

در مورد این پله باید اعتراف کنم که تفکر درستی پشتش بوده که شده آخرین پله، زیرا انجامش هم بسیار سخت است و هم سهل، از این رو که اگر به درک واقعی و حقیقی مطلب برسیم بسیار سهل می‌شود و اگر هنوز نتوانستیم نفس اماره را کنترل کنیم بسیار سخت خواهد بود باید آگاهیمان را بالا ببریم، تزکیه و تصفیه انجام بدهیم و تمام آموخته‌ها‌یمان را جامع عمل بپوشانیم تا تنها به خود قدرت مطلق داشته باشیم و کامل تسلیم امر او بشویم و ایمان کامل داشته باشیم چون فقط او است که بهترین‌ها را برای ما مقدور کرده و بس.

نویسنده: راهنما همسفر طاهره (لژیون دوم)
رابط خبری و ویراستاری: همسفر زینت رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون دوم)
منبع: کتاب عشق
ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .