English Version
English

در طول زمان تفکرات خود را عملیاتی کنیم

در طول زمان تفکرات خود را عملیاتی کنیم

جلسه پنجم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی امام قلی خان، با استادی  راهنما همسفر مرضیه با دستور جلسه «وادی پنجم (در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید) و تأثیر آن روی من» در روز شنبه بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

وادی‌ها در کنگره پله‌هایی برای راحت‌تر و سریع‌تر رسیدن ما به تکامل می‌باشند؛ در کتاب ۱۴ وادی عشق از وادی اول تا وادی چهارم چگونه تفکر کردن را به‌خوبی آموزش گرفتیم و از وادی پنجم وارد مرحله عمل می‌شویم، قطعاً  نمی‌شود به مسائل فکر نماییم و تصویر آن را بسازیم و حرکتی دیگر انجام ندهیم چراکه تفکر زمان دارد، درست است که در مورد یک مسئله باید همه زوایا را در نظر گرفت و به آن فکر کرد؛ اما تفکر، زمان، لازم دارد و زمانی می‌رسد که باید از این جهان خارج‌شده و وارد جهان عملیاتی یا فیزیکی شد. زمانی که وارد جهان عملیاتی می‌شویم گاهی مجبوریم دوباره به جهان ذهنی برگردیم و آنجا مشکل را بررسی کنیم و گاهی می‌بینیم دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم؛ پس تفکر خود را تغییر می‌دهیم، این یعنی مدام از جهان ذهن به جهان فیزیکی و برعکس در حال رفت‌وآمد هستیم؛ بنابراین نمی‌توان گفت وقتی وارد وادی پنجم شدیم دیگر کاری با تفکر نداریم، بلکه دائماً بین دوجهان ذهن و جهان فیزیکی در حال رفت‌وبرگشت هستیم.

در ابتدای وادی به حیات انسان در سه جهان خاکی، جهان خواب و جهان ذهن اشاره‌شده است؛ گاهی من به‌عنوان یک انسان که دارای قدرت اختیار است، در ظاهر انسانی آرام، کوشا و در انجام اعمال خود، ساعی به نظر می‌آیم؛ اما در جهان خواب خود دچار مشکل هستم و مدام کابوس می‌بینم، این یعنی در ظاهر و در جهان خاکی آرام هستم؛ اما جهان ذهنی من، پریشان و به‌هم‌ریخته‌ است؛ بنابراین تمامی اعمال ما چه در جهان خاکی و چه در جهان ذهن روی جهان خواب ما اثرگذار است و کابوس به این معنی است که در تفکر خود یا همان جهان ذهنی در حال جنگ با خود یا با اطرافیان هستیم و تا این تفکر تغییر نکند کابوس‌ها ادامه دارد و آسایش و آرامش را تجربه نخواهیم کرد. این وادی توصیه‌هایی برای آرامش در سه جهان کرده که رعایت آن‌ها می‌تواند راهگشا باشد چراکه در چهار وادی اول چگونه تفکر کردن را آموختیم؛ اما این وادی به ما می‌آموزد که باید وارد مرحله عمل شویم، یعنی همان‌طور که برای تبدیل آب آلوده و کثیف به آب زلال و سالم باید آن را تسویه نماییم، برای تبدیل انسان به‌هم‌ریخته و بی‌تعادل به انسانی با تعادل و آرام فقط یک‌راه وجود دارد و آن تزکیه و پالایش است.

در وادی پنجم به هفت مورد از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند رسیدن به آرامش و تعادل را تسریع نماید، اشاره‌شده است که رعایت این موارد مسیر را هموارتر می‌نماید: 1) برگشت از ضد ارزش‌ها: دوری از ضد ارزش‌ها قدرت فهم مطالب را بیشتر می‌کند و دانستن همین مطلب کمک می‌کند راحت‌تر مسیر خود را به‌طرف ارزش‌ها تغییر دهم. 2)  خودداری: در انجام کارها هرکجا نتوانستم به این تشخیص برسیم که انجام کاری به نفع یا ضرر است دست از انجام آن کار برداریم. 3) قناعت: از حداقل امکانات بهترین شرایط را برای زندگی خود فراهم کنیم، همچنین بتوانیم در مسیر انجام کارهای خیر قدم مثبت برداریم. 4) صبر: با تنبلی متفاوت است و با تلاش همراه است (دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت         دائماً یکسان نباشد حال دوران غم مخور) در مشکلات باید صبور بود و دانست انسان بدون مشکل در این کره خاکی وجود ندارد.

5) تجسس، قضاوت و غیبت: فردی که قضاوت می‌کند در تکامل خود دچار توقف می‌شود. 6) پس‌انداز: در سی دی طلا آقای مهندس فرمودند: «مقدار درآمد افراد مهم نیست، پس‌انداز مهم است چراکه اگر کسی پس‌انداز داشته باشد، می‌تواند ببخشد». 7)  توکل، رضا و تسلیم: همه ما در همه موارد باید به قدرت مطلق توکل داشته و تسلیم فرمان او باشیم، مخصوصاً سفر اولی‌ها که در مسیر درمان اعتیاد خود باید تسلیم متد درمان DST  باشند تا به نتیجه برسند. اگر مسئله‌ای بخواهد کامل شود، یک بخش آن تفکر و بخش دیگر آن عمل کردن به آن است و فکری که در ذهن رشد می‌کند با عمل تکمیل می‌شود و در پایان خدا را شکر می‌کنم بابت داشتن و آموختن این وادی‌ها که مسیر زندگی من را به‌طرف تکامل تغییر داده است.

نویسنده: راهنما همسفر مرضیه (لژیون اول)
عکاس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پانزدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .