English Version
English

در حیات زمینی چندین جهان دیگر نیز وجود دارد

در حیات زمینی چندین جهان دیگر نیز وجود دارد

جلسه ششم از دور ششم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان با دستور جلسه «وادی پنجم ( در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توام با رفتن و رسیدن، آن را کامل می‌نماید) و تاثیر آن بر روی من» با استادی همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر ناهید در روز شنبه 23 تیرماه 1403 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

وادی پنجم یک حرکت درونی است. در این وادی بایستی ساختارهای فکری خود را به ساختارهای عملی و اجرایی تبدیل کنیم. وقتی به انسان نگاه گذرا می‌کنیم، او را گاهی چند ده کیلو گوشت و استخوان که راه می‌رود، حرف می‌زند، چاق یا لاغر هست را مشاهده می‌کنیم؛ ولی اگر بتوانیم به درون او نفوذ کنیم، آنگاه به عظمت درون او که کمتر از جهان بیرون وجودش نیست پی می‌بریم.

در حیات زمینی چندین جهان دیگر نیز وجود دارد:
1- جهان خاکی؛ که برای همه ما کاملاً مشخص هست و به صورت خودآگاه در حال زندگی کردن در آن هستیم.
2- جهان خواب؛ ظاهراً به صورت ناخودآگاه در آن زندگی می‌کنیم.
3- جهان ذهنی؛ مقدمه برنامه‌ریزی و یا مقدمه عمل تمرین برای چگونه زندگی کردن در جهان خاکی و سایر جهان‌ها هست.البته حیات‌های دیگری نیز وجود دارد که فعلاً قابل‌باور نیست؛ مثل هفت اندام در هفت طبقه آسمان وجود دارد.

برای اینکه ساختارهای تفکرات خود را از قوه به فعل درآوریم، بایستی به آن دسته از افکارمان که منطقی هستند، اجازه دهیم تا وارد مرحله اجرایی و عملیاتی گردند تا ساختارهای عملی جدید را به وجود آوریم. انسانی که بی‌تعادل هست؛ دارای ترس، اضطراب و عدم اعتمادبه‌نفس، ناامیدی و سایر نکات منفی هست. باید برای رسیدن به انسانی با تعادل، تزکیه و پالایش صورت گیرد، یعنی دوری از ضد ارزش‌ها و رفتن به طرف ارزش‌ها.

راه‌های تزکیه و پالایش انسان هفت مورد است:
1- برگشت از ضد ارزش‌ها؛ هرکسی باید به درون خودش برود و هر کار ضد ارزشی مثل دروغ گفتن، رشوه دادن، مصرف مواد مخدر را بشناسد و از آن دوری کند؛ زیرا روان آدمی که به ضد ارزش‌ها آلوده گردد بی‌قرار می‌شود.
2- خودداری؛ وقتی بین دو راهی قرار می‌گیریم که انجام آن کار به نفع ماست یا به ضرر ما هست، عقل سالم حکم می‌کند از انجام آن کار خودداری کنیم.
3- قناعت؛ ما باید بتوانیم با حداقل امکانات، بهترین شرایط را برای زندگی کردن فراهم کنیم، در همین حین پایه‌های مالی خودمان را مستحکم کنیم.
4- صبر؛ برای رسیدن به اهدافمان زمان و تلاش و کوشش احتیاج داریم. گاهی اوقات صبر، بسیار سخت و طاقت‌فرسا هست؛ اما پایان شب سیاه، سفید است.
5- تجسس، قضاوت و غیبت؛ در زندگی شخصی کسی دخالت نکنیم، تجسس نکنیم، بعد از هر تجسسی غیبت صورت می‌گیرد و آخر هر غیبتی یک قضاوت اشتباه است.


6- پس‌انداز؛ اکثراً فکر می‌کنند، پس‌انداز مخصوص افراد ثروتمند هست؛ بلکه کاملاً در اشتباه هستند، فرد ثروتمند، احتیاج به پس‌انداز کردن ندارد؛ پس این کار برای همه افراد یک ضرورت هست.
7- توکل، رضا و تسلیم؛ انسان‌ها در تمامی مراحل زندگی خود به خداوند توکل می‌کنند و او را وکیل خود قرار می‌دهند و با قلب، زبان و عمل نسبت به آنچه از طرف خداوند برای ما تقدیر می‌شود رضایت دارند. بعد از سپری کردن این دو مرحله وارد مرحله تسلیم محض در مقابل قدرت مطلق می‌شویم که برای کسانی سخت و هم برای کسانی سهل است. از آقای مهندس تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند تا بتوانیم صراط مستقیم را بهتر بشناسیم و به تزکیه و پالایش خود بپردازیم.

رابط خبری: همسفر منیر رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون پنجم)
عکاس خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .