English Version
English

تفکرات باید از قوه به فعل در بیایند

تفکرات باید از قوه به فعل در بیایند

همسفر زهرا:
از وادی اول تا وادی چهارم در مورد تفکرات انسان سخن می‌گوید و تفکر درست و غلط را مشخص کرده است اینکه در مورد چه موضوعی باید فکر کنیم و در مورد چه موضوعی نباید فکر کنیم. انسان باید تفکر خود را در مسیر ساختن و در جهت مثبت هدایت کند تا در مسیر الهی و صراط‌مستقیم قرار گیرد. وادی پنجم می‌گوید آنچه را تا کنون در ذهن داشته‌اید باید به عمل درآورید و انجام دهید تا اثرات آن را در زندگی خود مشاهده کنید. تا زمانی که فقط هدف خود را در ذهن تجسم کنیم اما در جهت آن حرکت نکنیم هیچگاه به مقصد نخواهیم رسید اما هرگاه قدم برداشته و در جهت آن حرکت کنیم شروع مسیر را آغاز کرده و دیر یا زود به مقصد خواهیم رسید. وادی پنجم شاه کلید وادی‌ها می‌باشد، در این وادی آقای مهندس هفت پله را برای ما مشخص کرده‌ است، اولین پله دوری از ضدارزش‌ها است. پله خودداری، ما را از انجام و گفتن هر سخنی که نمی‌دانیم ارزشی است یا ضدارزشی باز می‌دارد. پله‌های دیگر شامل قناعت، صبر، تجسس و قضاوت، پس‌انداز، توکل، رضا و تسلیم می‌باشد. انجام هر یک از این پله‌ها برای رسیدن به آسایش و آرامش لازم و ضروری می‌باشد.

همسفر نعیمه:
در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. در وادی اول تا چهارم راجب تفکر آموختیم و در وادی پنجم هم یاد می‌گیرم که فکر کردن تنها کافی نیست. اگر تفکرات، عملی نشود ذره‌ای ارزش ندارد پس باید ساختارهای ذهنی خودمان را از قوه به فعل در بیاوریم. برای تبدیل یک آب آلوده و کثیف به یک آب سالم و زلال فقط یک راه وجود دارد و آن هم تصفیه آب است پس برای تبدیل انسان بی‌تعادل به انسانی با تعادل باید تزکیه و پالایش صورت بگیرد، یعنی دوری از ضدارزش‌ها و رفتن به طرف ارزش‌ها.

همسفر زهرا:
وادی پنجم با صراحت تمام می‌گوید بایستی حرکت کنیم و تا حرکت نکنیم اتفاقی نخواهد افتاد. تفکر به تنهایی حلال مشکلات نیست بلکه برای رسیدن به محصول، نتیجه و حل مشکلات باید حرکت نماییم. حرکت تفکرات ما را از تصاویر ذهنی به تصاویر واقعی در دنیای بیرون تبدیل می‌کند و ما را به مقصد می‌رساند. شاید در جهان‌های دیگر و بعد از مرگ تفکر، قدرت مطلق حل باشد اما در جهان ما و بعد فیزیک تفکر در حالیکه بسیار مهم و حیاتی است اما قدرت مطلق حل نیست. قدرت مطلق حل مشکلات، در تفکر صحیح و سالم بر مبنای آموزش، دانایی و سپس حرکت و عمل سالم است. در وادی پنجم ما حرکت را آغاز می‌کنیم اما باید بدانیم که برای یک حرکت درست و اصولی که ما را به سر منزل مقصود برساند بایستی همواره این موارد را در نظر بگیریم و بر مبنای آن‌ها حرکت خود را آغاز کنیم و ادامه دهیم. دوری از ضدارزش‌ها اولین مسئله می‌باشد.

همسفر مرضیه:
وادی پنجم به ما می‌آموزد که برای انجام هر کاری اول باید تفکر داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم. اگر ما نتوانیم ساختار ذهنی و ساختار فکری خود را تبدیل به ساختار عملی کنیم هیچگاه به نتیجه نمی‌رسیم و هرگز به مهم‌ترین بخش عملیاتی و لذت‌بخش آن که انجام کار درست نخواهیم رسید، به قول قدیمی‌ها با  حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود. برای اصلاح اخلاق، رفتار و کردار بایستی سه اصل پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم را همیشه در نظر داشته باشیم زیرا زمانی که اندیشه و تفکرات ما سالم باشد به صورت خودکار عمل ما نیز سالم خواهد شد. زمانی که عمل ما سالم شود ما به طرف کردار سالم و یا عمل صالح هدایت می‌شویم. برای حل مشکلات فقط تفکر کردن راه حل نیست و باید با عمل کردن به نتیجه رسید.

همسفر فاطمه:
در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. وادی پنجم ما را به حرکت کردن تشویق می‌کند و باید آموزش‌هایی که در چهار وادی قبل یاد گرفته‌ایم عملی کنیم. در این وادی به هفت نکته اشاره می‌کند، دوری از ضدارزش‌ها، دروغ گفتن، تجسس کردن و غیبت کردن کار ضدارزشی هستند. باید با تفکر، دانایی و آموزش این ضدارزش‌ها را از خود دور کنیم. از انجام کاری که به خوب و بد آن شک داریم خود‌داری کنیم. در زندگی باید صبر داشته باشیم، صبر کردن برای حل مشکلات سخت می‌باشد اما نتیجه آن شیرین است. باید قناعت را در زندگی خود اصل قرار دهیم تا آرام آرام به خواسته‌ها‌یمان برسیم. توکل به خداوند و اعتماد به قدرت مطلق باعث آرامش ما می‌شود، باید به خداوند توکل کنیم و خدا را وکیل خود در کارهایمان قرار دهیم. باید به رضایت و خواست خداوند و آنچه برایمان مقدر کرده ایمان داشته باشیم و راضی به رضای خداوند باشیم و در برابر قوانین خداوند سر تعظیم فرود آوریم تا به سلامت به سر منزل مقصود برسیم.

همسفر فاطمه:
وادی اول تا چهارم ساختار فکری و ذهنی ما را می‌سازد و در راستای تفکر حرکت می‌کند. در وادی پنجم ساختارهای ذهنی را باید به عمل تبدیل کنیم در این وادی هفت راهکار برای ما بیان می‌شود تا بتوانیم حرکتی درست و اصولی داشته باشیم و به اهدافمان برسیم. این هفت راهکار عبارتند از برگشت از ضدارزش‌ها، باید از اعمال ضدارزشی پرهیز کنیم. اگر درست یا اشتباه بودن مطلبی را نمی‌دانیم باید از انجام آن خودداری کنیم. باید پارامتر زمان را برای انجام هر کاری همراه با سعی و تلاش در نظر بگیریم. قناعت به این معنا است که قدر داشته‌های خود را بدانیم و شکرگزار باشیم به خصوص در درمان باید بدانیم که قرار نیست با شروع درمان تمام مشکلات ما حل شوند پس به چیزهایی که داریم و یا در طی درمان به دست می‌آوریم قانع باشیم. از تجسس، قضاوت و غیبت در تمام سطوح بپرهیزیم. پس‌انداز یکی از نکته‌های کلیدی این وادی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی ما را حل کند. و  در آخر آموزش می‌گیریم که بعد از تلاش و کوشش نتیجه را به خداوند واگذار کنیم و به خداوند توکل کنیم، راضی به رضای خداوند باشیم.

همسفر فاطمه:
وادی پنجم فرمان حرکت را صادر می‌کند در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. در وادی پنجم با صراحت تمام می‌گوید که بایستی حرکت کنیم و تا حرکت نکنیم اتفاقی نمی‌افتد. تفکر تنها کافی نیست برای رسیدن به هدف، نتیجه، حل مشکلات و یا درمان اعتیاد باید حرکت نماییم. حرکت، تفکرات ما را از تصاویر ذهنی به تصاویر واقعی تبدیل می‌کند و ما را به مقصد می‌رساند. تفکرات ما تا زمانی که حرکت نکنیم از قوه به فعل تبدیل نمی‌شود اما ما انسان‌ها فقط در ذهن‌مان این قدرت را داریم برای خروج از دنیای ذهن و خلق آن‌ها در دنیای بیرون باید حرکت نماییم. بنابراین وادی پنجم یک قانون است و در تمامی سطوح زندگی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم حکم، فرمان است. برای درمان اعتیاد، فکر کردن به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد و باید حرکت کرد. در وادی پنجم برای حرکت کردن به هفت گزینه مهم چگونگی حرکت کردن ما را در درمان اعتیاد ترسیم می‌نماید و آن دوری از ضدارزش‌ها، خودداری، صبر، قناعت، توکل رضا و تسلیم است و هر کدام نقش کلیدی در درمان اعتیاد و رسیدن به خودشناسی دارد.

همسفر آسیه:
وادی پنجم می‌گوید در جهان ما فکر کردن برای حل مشکلات به تنهایی کافی نخواهد بود، من زمانی موفق هستم که به افکار و اندیشه‌های ارزشمندم عمل کنم و در زندگی‌ام به کار ببرم، اگر من تمام اخلاق‌ خوب، صحبت و نصیحت‌های خوب را بلد باشم اما به آن‌ها عمل نکنم آموزش گرفتن من بی‌ارزش و پوچ است زیرا عالم بی‌عمل مانند زنبور بی‌عسل می‌ماند. در وادی پنجم می‌گوید، اگر از درست بودن و یا اشتباه بودن کاری مطمئن نیستم نباید آن کار را انجام بدهم، برای انجام هر کاری باید صبر و تلاش کنم، به خداوند توکل کنم و نباید در مورد دیگران غیبت و قضاوت کنم.

همسفر اکرم:
در وادی پنجم آقای مهندس به ما می‌آموزد که برای رسیدن به آنچه می‌خواهیم در زندگی برسیم فقط فکر کردن تنها کافی نیست بلکه باید حرکت کرد و مسیر و مبدأ خود را مشخص کرد. برای رسیدن به هدف باید سعی و تلاش کرد تا به صلح و آرامش رسید. انسان آنگونه که ما در ظاهر می‌بینیم، نیست و در درون، یا صورپنهان عظمت زیادی وجود دارد که از صورآشکار انسان کم‌تر نیست. انسان‌ها در سه جهان زندگی می‌کنند، اول جهان خاکی یا فیزیکی که در حال زیستن هستیم، دوم جهان خواب که ظاهرا به صورت نا‌خودآگاه در آن زندگی می‌کنیم و سوم جهان ذهنی که از همه مهم‌تر است، هر کاری و حرکتی که ما می‌خواهیم انجام بدهیم، باید اول در ذهن آن را مرور کنیم و حتی ساختار آن را در ذهن بسازیم. ما برای رسیدن به آرامش سه اصل را باید در نظر بگیریم گفتار نیک،کردار نیک و پندار نیک. برای خروج از نگرانی و پریشانی باید چند پله را به مرور زمان طی کنیم، به خداوند توکل کنیم و راضی باشیم به رضای خداوند.

تایپ: همسفر گلناز رهجوی راهنما همسفر آمنه ( لژیون دوم )
ویراستار و ارسال: همسفر گلناز رهجوی راهنما همسفر آمنه ( لژیون دوم )
همسفران نمایندگی کاشمر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .