English Version
English

هر خواسته‌ای برای اجابت شدن زمانی دارد

هر خواسته‌ای برای اجابت شدن زمانی دارد

جلسه ششم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی مجازی عمان‌سامانی با دستور جلسه «وادی‌پنجم (در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.) و تاثیر آن روی من»، با استادی همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر شیرین در روز شنبه بیست‌و‌سوم تیر‌ماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

وادی‌ها، یکی از منابع بسیار مهم، اصلی و اساسی در کنگره برای ریکاوری اشخاص هستند که با یک نظم خاص و فوق‌العاده‌، به صورت زنجیروار، راه و روش حرکت‌کردن، چگونه‌زیستن، رفتن و رسیدن به یک زندگی سراسر آرامش و آسایش را، به صورت کامل و با مفهومی ساده، روان و قابل فهم برای تمامی افراد در هر سطح سواد و یا هر فرهنگی که باشند؛ کاملا آموزش می‌دهد.

از وادی یک تا چهار، بحث ما بر روی تفکر‌کردن بود؛ ولی در وادی پنجم، به صراحت بیان می‌کند‌ که تفکر خالی به تنهايی حلال مشکلات نیست، باید حرکت کرد و تفکرات و تصاویر ذهنی را به تصاویر عینی و عملیاتی در دنیای بیرون تبدیل کرد؛ چرا که اصل و اساس هستی، بر مبنای تحرک بنا نهاده شده است‌. درجهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ شاید در جهان‌های دیگر و جهان بعد از مرگ، تفکر قدرت مطلق حل باشد، اما در جهان ما و در این بُعدفیزیکی تفکر در حالی که بسیار حیاتی، مهم و تعیین‌کننده است اما قدرت مطلق حل نیست؛ زیرا قدرت حل مشکلات در تفکر صحیح و سالم بر مبنای آموزش، دانایی و سپس حرکت و عمل سالم است.

تفکرات را تا زمانی که از قوه به فعل در نیاوریم، هیچ ارزشی پیدا نمی‌کنند؛ همانطور که در ذهن تصویرسازی می‌کنیم؛ با قدرت و توانایی که خداوند در وجودمان تمام و کمال نهادینه کرده و با اختیاری که به ما داده شده، این توانایی را داریم که هر چیزی را، خلق کنیم و این همان کن فیکون یا اصطلاحا، شو شود بُعدفیزیکی است که می گوید؛ از تو حرکت از خداوند برکت.

اجرای وادی پنجم یک قانون است که در تمام سطوح زندگی ما خواسته یا نخواسته حکم فرماست.‌ در این وادی هفت آیتم بسیار مهم آمده‌ است که در واقع خطوط حرکت ما را در تمام سطوح زندگی ترسیم می‌کنند؛ ما حرکت خود را آغاز می‌‌نماییم و باید بدانیم که حرکت ما باید اصولی باشد که ما را به سر‌منزل مقصود برساند؛ باید این آیتم‌ها را در نظر داشته باشیم و همواره بر مبنای آن‌ها حرکت کنیم؛ این آیتم‌ها عبارتند از: دوری از ضدارزش‌ها، خودداری، قناعت، صبر، توکل، رضا و تسلیم.

دوری از ضدارزش‌ها؛ نخستین مسئله‌ برای خروج از اسارت شیطان و خروج از بندهایی است که ما را احاطه کرده‌اند و شایسته است با تمام توان در جهت دوری از ضدارزش‌ها تلاش کنیم تا از ظلمت و تاریکی رهایی پیدا کنیم. اما صبر، گاهی صبر را با تحمل اشتباه می گیریم، صبر یعنی پشت سر گذاشتن زمان همراه با تلاش و کوشش؛ ولی در تحمل، ما هیچ‌گونه تلاشی نمی‌کنیم و تنها می‌خواهیم خداوند یا کسی از درِ غیب مشکلات ما را حل کند.

خوداری‌؛ موضوعی است که همواره باید در تمام سطوح زندگی آن را در نظر گرفت؛ برای دوری کردن از ضدارزش‌ها، یعنی کاری که به ضرر ما باشد را انجام ندهیم و در واقع، یعنی در اختیار داشتن خویش. قناعت‌؛ موضوع بسیار حائز اهمیت است، در این‌جا میتوانیم از طبیعت الگو بگیریم؛ به عنوان مثال، یک درختی که از کمترین چیزها بهترین بازدهی ممکن را از خود ارائه می‌دهد؛ هم‌چنین قانع بودن و شکرگزاری از نعمت‌های الهی هم، خود یک نوع قناعت است.

توکل به خداوند را در زندگی زیاد شنیده‌ایم اما گاهی به جای توکل‌کردن، از خداوند توقع بی‌جا داریم و به دلیل سلب مسئولیت از خود می‌گوییم؛ من کارم را به خدا واگذار کردم، در صورتی که این‌طور نیست باید در حل مشکلات خودمان سعی و تلاش کنیم و در ادامه به خداوند توکل کنیم؛ خداوند هم قطعا ما را یاری خواهد کرد و در تمام مشکلات لطف و رحمتش را از ما دریغ نمی‌کند.

رضا؛ ما باید در تمام سطوح زندگی خود راضی بوده و دائما از خداوند، جامعه و  خانواده گله و شکایت نداشته باشیم. گاهی انسان خواسته‌ای دارد که خودش خیر و شر آن را نمی‌داند، چیزی که خداوند می‌داند هیچ کس نمی‌داند و تنها خودش از شر و یا خیر بودن موضوع آگاه است. پس هر خواسته‌ای برای اجابت شدن زمانی دارد، برای رسیدن به خواسته‌های خود تا زمانی که صلاح خداوند نباشد، اصرار و پافشاری نباید بکنیم و راضی به رضای خالق خود باشیم.

تسلیم؛ در مورد تسلیم باید تسلیم فرامین الهی باشیم و خواسته‌ای جز خواسته قدرت‌مطلق نداشته باشیم. از قدرت‌مطلق اجرای وادی‌ها و فرامین الهی را خواستارم و انشاءالله همگی بتوانیم به همه قوانین احترام گذاشته و آن‌ها را به اجرا درآوریم.

رابط خبری: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر فروغ( لژیون ششم)
ویراستار و ارسال:همسفر زری رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی عمان سامانی
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .