English Version
English

به ورزش و سلامتی خود اهمیت بدهیم

به ورزش و سلامتی خود اهمیت بدهیم

در سی‌دی جسم جناب مهندس به مسئله سلول‌های بنیادی اشاره می‌کند که سلول‌های بنیادی هستند که مرتب خودشان را ترمیم و تعویض می‌کنند و این‌که فردی ۵۰ یا ۶۰ سال عمر می‌کند و مشکلی برای او پیش نمی‌آید این به خاطر سلول‌های بنیادی است؛ چون مرتب بازسازی و ترمیم می‌شوند؛ در تمام قسمت‌های بدن این اتفاق رخ می‌دهد و سلول‌هایی که تخریب شده‌اند را بازسازی و تعویض می‌کنند و ما باید به سلامتی جسم خود اهمیت بدهیم.

برای این‌که جسم سالمی داشته باشیم یک‌سری نکات و قوانین را باید رعایت کنیم؛ اگر یکسری مواد غذایی به بدن نرسد، ما دچار انواع و اقسام بیماری‌ها می‌شویم. بدن ما از خاک تشکیل شده است؛ یعنی تمام عناصری که در بدن ما وجود دارد در خاک هم وجود دارد؛ همانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن، هر کدام از این مواد معدنی که در بدن کم باشد، بدن ما دچار اختلال می‌شود؛ برای مثال اگر ویتامینb۶ در بدن ما کم باشد کلسترول در رگ‌ها رسوب می‌کند، اگر پتاسیم و منیزیم بدن فرد متعادل باشه دچار سکته نمی‌شود؛ چون منیزیم، رگ‌ها را پاکسازی می‌کند. بنابراین ما باید از انواع ویتامین‌ها استفاده کنیم. همین تخم مرغ که می‌گویند کلسترول را بالا می‌برد؛ باعث چربی سوزی می‌شود.

جناب مهندس در سی‌دی اشاره می‌کنند؛ اگر ما دچار انواع سکته می‌شویم به خاطر این است که از مواد غذایی تازه و سالم استفاده نمی‌کنیم و یکی از مهمترین عامل‌های سکته، سیگار را اعلام کردند که باید آدامس نیکوتین را جایگزین سیگار کنیم و سعی کنیم کمتر از غذاهای فست‌فود استفاده کنیم.

مثلا برای قرمه‌سبزی همان روز که می‌خواهیم غذا درست کنیم به مقدار نیاز تهیه کنیم و لازم نیست سبزی را چندین ماه فریز کنیم چون این کار باعث می‌شود تمامی ویتامین‌های آن از بین برود و تفاله‌ای بیش نیست. حتی المقدور از نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه استفاده نکنیم و سعی کنیم از لبنیاتی که خودمان درست می‌کنیم استفاده کنیم نه از لبنیات کنسرو شده بازاری که در آن مواد افزودنی دارند و همین‌طور از مغزیجات، مخصوصا فندق، گردو که قلب ما را قوی می‌کند و برای سلامتی قلب مفید است استفاده کنیم. میوه‌ها را در فصل خودشان استفاده کنیم و به ورزش و سلامتی خود اهمیت بدهیم.

نویسند: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم)
رابط خبری: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم)
تصویر، ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آزادشهر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .