English Version
English

جن به معنای پنهان است

جن به معنای پنهان است

آقای مهندس در سی‌دی اولین خلقت می‌فرمایند: «ما انسان‌ها فقط جلوی چشم خود را نگاه می‌کنیم و از بقیه خبر نداریم، کاری که امروز خیلی رایج است، توصیف بیماری‌ها و برچسب زدن به آدم‌هاست، شما اسکیزوفرنی دارید، شما آلزایمر دارید و...».

یک جمله زیبا از سقراط است: «احمق‌ترین آدم‌ها کسانی هستند که یک چیزی را نمی‌دانند و خیلی هم تأکید می‌کنند که می‌دانند». مثل: اعتیاد که خودمان با گوشت و پوست و استخوان لمس کردیم و همه روش‌ها و متدها را همه می‌دانیم.

کسی می‌گفت: ترک اعتیاد کاری ندارد من صدبار ترک کردم و همه‌ی روش‌ها‌ی ترک را امتحان کردم، بسیار خوب اگر روش‌هایت درست بود، چرا باید صدبار ترک می‌کردی! اگر درست بود باید همان بار اول درست ترک می‌کردی، پس شناخت و آموزش خیلی مهم است.

برای اینکه خودمان را بشناسیم، باید خودمان را و جهان پیرامون خود را بشناسیم و یک سری اطلاعات را جمع‌آوری کنیم، ما خیلی از مسائل را نمی‌دانیم این‌قدر جهان پهناور است و دانش گسترش پیدا کرده؛ مثلاً در مورد کرونا کاری نتوانستند بکنند تا کرونا خودش از بین رفت، بدن‌ها مقاوم شدند ذره ‌ذره خود بدن انسان، آنتی‌بادی ساختند و قوی‌تر شد در مقابل بیماری‌ها تا اینکه بیماری کم شد و آن‌هایی هم که رفتند واکسن زدند همه به مرضی گرفتار شدند، پس آن‌هایی که نزدند باز برنده شدند.

از تحرک گفتیم که همه جهان‌ها در حال حرکت هستند. هیچ‌چیز ما نداریم که ثابت باشد، پس همه‌چیز در حرکت است؛ حتی در طبیعت چیزی ساکن نداریم، تمام دنیا از حلقه‌ای به حلقه‌ای با حرکت فرمان خویش در جهت آنچه باید باشند هستند و همه‌ چیز برنامه‌ ریزی‌ شده است.

استاد می‌گوید: اگر سؤالی داری بپرس این دیالوگ برای سال ۷۵ می‌باشد که مربوط به موضوعی به نام «جن» است که من هنوز متوجه نشدم که جن چیست؟ موجودی است که قبل از خلقت آدم بوده به علت اینکه هنوز آدم در بعد جسمیت به وجود نیامده بوده و همه در حالت محو بودند و مراحل تکاملی انسان را آن موجود شاهد بوده است.

در قرآن هم می‌بینید که آنجایی که خداوند همه را جمع می‌کند و همه سجده می‌کنند، به‌جز ابلیس، چون ابلیس از جن بوده، پس آنجا که انسان می‌خواهد خلق شود می‌خواهد وارد بعد جسمیت شود، قبل از آنکه هنوز جن‌ها وجود داشته باشند و موجود بودند، پس می‌توان گفت: جن به معنی، پنهان است، پس چیزی که پنهان است و قابل‌رؤیت نیست.

خداوند برای خلق انسان هزینه بسیار سنگینی پرداخت کرد، بعضی‌ها قبول ندارند خوب قبول نداشته باشند وقتی انسان به درجه‌ای رسید فرمان صادر شد که با این خلقت با دیده احترام رفتار بشود و ما می‌خواهیم از کوتاه‌ترین راه به مقصد برسیم؛ اما هر لحظه به طول آن افزوده می‌شود پس هیچ‌وقت از کوتاه‌ترین راه به نتیجه نمی‌رسیم.

تایپ: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون دهم)
رابط خبری: راهنما همسفر فرزانه (لژیون دهم)
عکاس خبری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر فریناز
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .