English Version
English

تخریب مستقیم شیشه بر سلول‌های مغز

تخریب مستقیم شیشه بر سلول‌های مغز

پیرامون دستور جلسه هفتگی «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» گفت و گویی ترتیب داده‌ایم با همسفر مرجان که تقدیم شما همراهان همیشه همراه می‌نماییم.

همسفر مرجان و مسافرشان سعید با آخرین آنتی ایکس مصرفی‌ شیشه، کراک، متادون وارد کنگره۶۰ شدند. به مدت ۱۰ ماه با متد DST و داروی OT با راهنمایی مسافر سلمان و همسفر محبوبه سفر کردند. رشته ورزشی والیبال و مسافرشان بدمینتون، مدت رهایی ۸ ماه و ۵ روز که با دستان پرتوان آقای مهندس از بند اعتیاد آزاد و رها هستند.

با توجه به دستور جلسه تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST است و آنتی ایکس مصرفی مسافر شما شیشه بوده، لطفا در رابطه با شیشه و تخریبات آن کمی برایمان توضیح بدهید؟
ماده مخدر شیشه از نوع مواد صنعتی، سفید و دست ساز انسان می‌باشد.
شیشه مستقیماً سلول‌های مغز را تخریب می‌کند، طوری که فرد مصرف کننده از حالت عادی خود خارج و دچار توهمات بیش از حد و گاهی هم درگیر وسواس زیاد در انجام بعضی از کارهایش می‌گردد. برای مثال؛ صداهایی که او می‌شنود را دیگران نمی‌شنوند و برای تمیز کردن یک لکه یا باز و بسته کردن یک پیچ ساده، شاید ساعت‌‌ها مشغول باشد.
اختیار احساسات و رفتار خود را از دست می‌دهد، در یک لحظه به خشن‌ترین آدم و در لحظه‌ای دیگر به ترحم آمیزترین موجود تبدیل می‌شود.
او می‌تواند چندین روز نخوابد و بعد ‌به گونه‌ای می‌خوابد که انگار در این دنیا نیست.
هیچ حس اعتمادی به تفکر و کارهایش در میان خانواده و دوستانش باقی نمی‌گذارد و اطرافیانش را کاملا آشفته، کلافه و سردرگم می‌کند.

می‌دانیم که کنگره ۶۰ توانسته با متد DST، شیشه و انواع مخدرهای جدید را به درمان برساند، شما با توجه به تجربه‌ای که داشتید چه پیشنهادی برای کسانی که می‌گویند شیشه درمان ندارد دارید؟
به دوستان عزیزم که دچار چنین تفکری هستند، به قطعیت می‌توان بیان کنم؛ شیشه درمان دارد، زمانی این را متوجه می‌شوید که با چشمان خود ببینید چطور یک فرد مصرف کننده شیشه که لحظه‌ای در جای خود آرام و قرار نداشته، می‌تواند به خوبی قلم را جایگزین ابزار مصرف که به جانش وصل بوده، کند و به جای زمان و وقتی که برای مصرف شیشه هزینه می‌کرد، حال برای نگارش و فراگیری جهانبینی ساعت‌ها وقت بگذارد.

خوشبختانه در کنگره۶۰ همراه با جهانبینی به صورت همزمان فرد می‌تواند به درمان برسد، پیام شما برای کسانی که هیچ آگاهی از این روش ندارند چیست؟
در ابتدا، باید به این نکته اعتقاد پیدا کنیم، اعتیاد یک بیماری و مصرف کننده مواد مخدر یک بیمار است و سپس در ادامه این مسئله را بتوانیم درک کنیم که مصرف کننده شیشه چندین سال تخریب را تجربه کرده و از آدم‌های هم سن و سال خودش که در زمان حال زندگی می‌کنند، شاید سال‌ها عقب‌تر و دورتر باشد، زیرا در دنیای خودش و جدا از دنیای دیگران زندگی کرده است، پس همراه و همزمان با ترک مواد مخدر به صورت موازی، نیاز دارد جهت ارتقاء کیفیت حس و روان، اندیشه و تفکر، اطلاعات شناختی خود و خانواده آموزش ببیند.
در هیچ کدام از روش‌های ترک اعتیاد رایج، شما این را نمی‌بینید مگر در کنگره۶۰ که به صورت بسیار هوشمندانه با آموختن مهم‌ترین اصل زندگی به مسافران و همسفران، یعنی جهانبینی در کنار روش DST، اعتیاد را درمان می‌کند.

در مسیر درمان مسافرتان سی دی‌ها و کارگاه‌های آموزشی تا چه میزان در زندگی شما تأثیر گذاشته است؟
مسافرم، برای آموختن جهانبینی از طریق نگارش سی دی و صحبت‌های نافذ آقای مهندس دژاکام و استاد امین و موظف نمودن خود به شرکت در کلاس‌های آموزشی به صورت منظم، به طور مشهودی تغییر رفتار داشته است، به طوری‌که در هر زمینه‌ای که شما بگویید نسبت به شخصیت زمان مصرف، می‌توان نمره ۲۰ را به او داد و خودم پس از نگارش سی دی تازه فهمیدم که کجای کار هستم و درک کردم من هم نیاز به درمان روان و تفکر دارم و در حال حاضر تا حد زیادی توانسته‌ام با کنترل رفتار به خودم و  زندگی مشترک‌مان آرامش هدیه بدهم.

ما در بدو ورود به کنگره ۶۰ ،۱۴ وادی را برای رسیدن به خود پشت سر می‌گذاریم از دیدگاه شما از چه بندهایی رها می‌شویم تا به خود برسیم؟
با معرفت، شناخت و آگاهی که از وادی‌ها کسب می‌نماییم، می‌توانیم به صورت نسبی و تا حدودی از جهالت، غرور، تکبر، نادانی، بی‌مسئولیتی و بیهودگی در زندگی دور شویم، اما هنوز تا رسیدن به خویش و رهایی کامل از بند ضد ارزش‌هایی که تا قبل از آشنایی با کنگره۶۰ ما را درگیر امواج منفی کرده بودند، راه بسیار است.

از همسفر مرجان تشکر می‌کنیم که وقت خودشان را در اختیار ما قرار دادند.

تنظیم کننده مصاحبه: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون پنجم)
ویراستار: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر محبوبه (لژیون هشتم)
رابط خبری: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)
ارسال: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
عکاس: مرزبان خبری همسفر آمنه
همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .