English Version
English

مشارکت مکتوب همسفران لژیون دوم از سی دی "اولین خلقت ۱"

مشارکت مکتوب همسفران لژیون دوم از سی دی

همسفر هما:
برای اینکه شناختی از خودمان داشته باشیم باید اول پیرامون خود را بشناسیم. ما معمولاً هرچه را که بلد نیستیم اظهارنظر کرده و برچسب می‌زنیم، در کائنات ابراز وجود می‌کنیم. باید از ریشه درست شویم در درمان هم همین‌طور هست، ابتدا باید عوامل را ریشه‌یابی و سپس درمان کنیم. جناب مهندس فرمودند تا جایی که امکان دارید تحصیلات داشته باشید مخصوصاً در رشته روان‌شناسی، چون در کنگره برای درمان نیاز هست که شناخت بیشتری در مورد روان و بیماری‌ها داشته باشیم تا وابسته به خارج نباشیم. ایرانیان از قدیم در مورد خیلی از مسائل صاحب‌نظر بودند، مانند ابوریحان بیرونی که گرد بودن و قطر زمین را قبل از گالیله و کوپرنیک متوجه شد. پس وقتی ما شناخت خوبی از خود و پیرامون خود داشته باشیم و با آموزش‌های درست کنگره طبق پروتکل و با مدیریت دارو را مصرف می‌کنیم. اعتیاد هم مثل سایر بیماری‌هاست. باید به جهان‌بینی بیشتر فکر کرد در واقع جهان‌ها همه در حرکت و دریاها در داخل یکدیگر از حلقه‌ای به حلقهٔ دیگری هستند. ما فقط ۵ درصد جهان را درک کردیم و می‌بینیم ۹۵ درصد دیگر از انرژی‌های تاریک و ماده تاریک تشکیل شده است. ‌ هیچ‌چیز در کهکشان و جهان ثابت نیست و پایان هر چیز سرآغاز نقطه دیگری است. امیدوارم با بالابردن ظرف وجودی خود و با آگاهی کمی در خلقت و عظمت این جهان تفکر کنم و بشناسم که خالق هستی جهان‌ها را با هوشمندی تمام آفریده و من با رشد و کمال بتوانم از آن برای آرامش خود استفاده نمایم. به امید آن روز...
همسفر فاطمه:
در این سی دی می‌فهمیم که تمامی این بحث‌هایی که دررابطه‌با جهان‌بینی مطرح می‌شود، برای شناخت بهتر از نحوه عملکرد کائنات و هستی است. برای شناخت خودمان و جهان پیرامون، بایستی یک سری اطلاعات را جمع‌آوری نماییم. به نظر من، هدف آقای مهندس از بازگوکردن این مطلب، این است که ما زاویه دید خود را نسبت به خود وجهان پیرامون خودمان عوض کنیم، بایستی بیشتر در این موضوع تأمل و تعمق کنیم که چرا خداوند نعمت هستی را به انسان عطا کرده است. آیا فقط خداوند انسان را خلق کرد تا در مدت حیات خودش در این جهان درگیر خوردن و خوابیدن یا ازدیاد نسل باشد یا اینکه چیزی فراتر از این مسائل وجود دارد؛ که هر یک از ما بایستی با تکمیل فرایند آگاهی و دانش در خودمان به آن دست پیدا کنیم.
همسفر مرضیه:
این بحث‌ها فقط برای شناخت است تا دیدگاه ما دورتر شود. توصیف آدم‌ها و برچسب‌ زدن به آنها باید چاره شود، مثل درمان آلزایمر. برای این که خودمان را بشناسیم باید اطلاعات جمع کنیم و وقتی چیزی را نمی‌دانیم نبایدها ظهار نظر کنیم؛ بچه‌ها در کنگره باید در رشته روان شناسی پیشرفت کنند و ادامه تحصیل دهند. قیاس کردن را انجام ندهیم، چون همه چیز در حال حرکت هست همین لحظه‌ای که وجود دارد آن را درک کن و از آن بهره ببر؛ هیچ چیز ثابت نیست و همه با هم در ارتباط هستند و امواج مخصوص هستند که درختان و برگ‌ها را به هم متصل نگه می‌دارد و با جلای نور نیرو می‌گیرند و هریک برای وظیفه‌ای به وجود آمده‌اند، مثل درخت گردو که فقط گردو دارد، با نگاه نمی‌توانیم به حقیقت آن پی ببریم. در بین‌هایت پایان باز دوباره ادامه دارد و شروع می‌شود. ما بعضی اوقات از کوتاه‌ترین راه می‌خواهیم به مقصد برسیم اما به طول آن هر لحظه افزوده می‌شود و تصفیه خانه به کندی پیش می‌رود. همه کار کنید همه چیز را فراهم کنید؛ اما زندگی هم بکنید (پول خوب، ماشین خوب) برای به دست آوردن خیلی تلاش می‌کنید اما برای نگه داشتن تلاش نمی‌کنید. غیر از ما موجودات دیگری هم هستند. خرافات را بگذاریم کنار صور آشکار ما ۵ درصد است و صور پنهان ۹۵ درصد است، صور پنهان خیلی گسترده است و ما موقعی می‌توانیم این تعادل را برقرار کنیم؛ که بشناسیم و به دانش برسیم و بدانیم برای چه هستیم و از کجا آمدیم و به کجا می‌رویم اگر این ها را خوب بدانیم می‌توانیم از زندگی برخوردار باشیم.
همسفر فاطمه:
مبحث اولین خلقت ۱ مربوط به هفتم خرداد ۵۷ هست، زمانی که آقای مهندس درمان خودشان را هنوز شروع نکرده بودند. سقراط می‌گوید: احمق‌ترین آدم‌ها کسانی هستند که‌ چیزی را نمی‌دانند ولی تأکید و وانمود می‌کنند که مي‌دانند. در ادامه آقای مهندس می‌گوید خوشحالم که بچه‌های کنگره ۶۰ اکثرا در رشته روان‌شناسی ادامه تحصیل می‌دهند، فکر بیمار می‌تواند انسان را بیمار کندو تا سرحد مرگ ببرد. همه‌ جهان‌ها در حرکت هستند، ما از جهان پیرامون خودمان فقط ۵ درصد را می‌شناسیم، ۹۵درصد جهان پنهان است. جهان‌ها در حرکت هستند هیچ چیز ثابت نیست، از لحظه‌ها باید استفاده کرد. هیچ چیز در هستی بدون حساب و کتاب نیست. پایان هر نقطه‌ سرآغاز خط دیگری است، ما گاهی اوقات می‌خواهیم از کوتاه‌ترین راه به مقصد برسیم، مثل کسی که می‌خواهد اعتیادش یک شبه درمان شود. ما زمانی می‌توانیم تعادل را برقرار کنیم که خودمان را بشناسیم اینکه از کجا و برای چه به دنیا آمدهاییم، اگر این‌ها را بدانیم از زندگی برخوردار هستیم.


ویراستاری و ارسال:همسفر سحر رهجوی راهنما همسفر حدیقه (لژیون چهارم)

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .