English Version
English

مصرف شیشه بیشتر از هر مواد مخدر دیگری روی مغز اثر می‌گذارد

مصرف شیشه بیشتر از هر مواد مخدر دیگری روی مغز اثر می‌گذارد

یازدهمین جلسه از دوره سی‌‌ودوم کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ همسفران نمایندگی وحید با استادی همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر ندا، نگهبانی همسفر مهناز و دبیری همسفر سحر با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مواد جدید و درمان آن با متد DST» روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد: 

دستور جلسه امروز در مورد «تخریب‌های شیشه، مواد مخدر جدید و درمان  آن با متد DST» است. همان‌طور که می‌دانیم، نام علمی شیشه (آیس، کریستال و مت‌آمفتامین) است. شاید اولین و مهم‌ترین ماده مخدری که از آمفتامین یا شیشه تهیه شد و در سطح وسیعی مورد استفاده قرار گرفت، اکستازی بود. این مواد سال‌‌‌‌های اول دهه هشتاد خیلی مورد استفاده قرار گرفت. اما بعد از چند سال مصرف اکستازی کاهش یافت و در سال‌های بعد رشد شیشه مجدداً شروع  شد. به‌طوری‌که حتی در سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های ورزشی به‌عنوان مکمل مورد استفاده  قرار می‌گرفت.

«سونامی شیشه در راه است.» این جمله را آقای مهندس اولین بار در سال 1386 که دبیر کل جمعیت احیای انسانی کنگره 60 بودند فرمودند و چند وقت بعد نشانه‌هایی از این سونامی و اخبار‌ی مبنی بر جنایات مصرف‌کنندگان شیشه پدیدار شد. به‌گفته آقای مهندس شیشه نباید جزء مواد مخدر قرار بگیرد، بلکه شیشه در گروه مواد مخرب و جنایی قرار می‌گیرد. مصرف شیشه بیشتر از هر مواد مخدر دیگری روی مغز اثر می‌گذارد و تخریب بیش‌ازحد سیستم‌های دوپامینرژیک وسروتونینرژیک که در دو فاز و دو زمینه اصلی است، مصرف‌کننده را وارد توهم می‌کند.

در مسائل جنسی و بدبینی شدید نسبت به همسر و اطرافیان و احساس تحت نظر بودن، مصرف‌کنندگان شیشه را این دو مورد به‌شدت دچار توهم می‌کند و رفتارهای بسیار خطرناکی از خودشان نشان می‌دهند. از دیگر رفتارهای مصرف‌کنندگان شیشه رفتارهای جنون‌آمیز، پرخاشگری، کمبود حافظه را می‌توانیم اشاره کنیم. شیشه معمولاً از روش استنشاقی جذب خیلی بالایی دارد و به‌صورت خوراکی و تزریقی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مدت هشت تا ده ثانیه بعد از مصرف به‌سرعت وارد مغز می‌شود. همچنین بر کورتکس مغز و سیستم عصبی مصرف‌کننده اثر می‌گذارد.

اعتیاد زایی و تخریب عصبی و رفتاری مصرف‌کننده شیشه باعث می‌شود که حسی دل‌نشین و احساس لذت در فرد به وجود بیاید. اما بعد از چند بار مصرف، عوارض خودش را نشان می‌دهد. تخریب شیشه خیلی بیشتر از مواد مخربی مثل اکستازی و کوکایین است. متأسفانه این روزها استفاده از مواد مخرب در قرص‌های لاغری که خیلی هم رایج شده است، باعث می‌شود که آمار بیشتری از اعتیاد به این مواد مخدر گزارش شود. این باور کاملاً غلط است چون شیشه به‌جای اینکه چربی بسوزاند, بافت پروتئین‌های بدن را تخریب می‌کند و بافت را کاملاً از بین می‌برد.

 این روزها مواد مخدر جدیدی بین جوان‌ها رایج شده که یکی از آن‌ها کیمیکال است که قوی‌تر از حشیش است. از دیگر مواد جدیدی که امروزه به بازار آمده دستمال و نخ است. دستمال خیلی شبیه به دستمال مرطوب می‌باشد و نخ شبیه دانه‌های برنج سوخته که بین سیگارمی پیچند و مصرف می‌کنند است.         

در همه جای دنیا براین باورند که شیشه درمانی ندارد و فقط می‌توان آن‌‌را با متادون درمان کرد. ولی آقای مهندس با تحقیقاتی که انجام دادند و با اختراع متد DST توانستند شیشه را به درمان برسانند و تخریب‌های آن را تا 90 درصد برطرف کنند. متد DST که تنها متد قطعی درمان مواد مخدر است، با در نظر گرفتن سه مقوله اصلی (جسم، روان، جهان‌بینی) تنها راه درست و درعین‌حال کوتاه‌ترین راه درمان است. در این متد بعد از گذشت ده ماه درمان حاصل می‌شود و دیگر مصرف‌کننده در خودش نمی‌بینند که بخواهد از روش‌های دیگری استفاده کند.

کنگره 60 بر این عقیده است که بیماری اعتیاد، ذاتاً بیمار روانی نیست ولی چون بعد از مصرف طولانی‌مدت مواد مخدر جسم و ساختارهایش دچار مشکل شده پس تخریب و عدم تعادل هم پیدا می‌کند. به‌عقیده آقای مهندس در سطح جهانی، مطالعات درستی روی درمان اعتیاد صورت نگرفته است شاید یک‌سری پرسشنامه هم پرشده باشد ولی دلیل اساسی که چه اتفاقاتی روی فیزیولوژی بدن و یا بیان ژن‌ها میفتد نیست. آقای مهندس آمدند این ژن‌ها را مورد بررسی قرار دادند و اختلال  بین ژن‌ها را بررسی کردند. با استفاده از متد DST و پس از تحقیقاتی که انجام دادند، سپس درمان انواع مواد مخدر را به‌وجود آوردند.

مرزبانان کشیک: همسفر نگین، مسافر عباس
تایپ: همسفر زهرا (ح) رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم) همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر شکوفه (لژیون یازدهم)
عکس: همسفر اعظم، مرزبان خبری
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .