English Version
English

ما باید یاد بگیریم از زندگی برخوردار شویم

ما باید یاد بگیریم از زندگی برخوردار شویم

سی‌دی اولین خلقت ۱

ما برای این‌که خود و جهان پیرامون خودمان را بشناسیم؛ باید یک‌سری اطلاعات جمع آوری کنیم. ما انسان‌ها خیلی مغرور هستیم و متکبرانه برای هر چیزی نظر و تئوری می‌دهیم؛ اما در کنگره هنگامی که تازه‌وارد برای مشاوره به کنگره می‌آید، هیچ‌کس به او برچسبی نمی‌زند. در کشور پیشرفته‌ای، مثل آمریکا مصرف کننده متادون باید به کلینیک مراجعه کند و ۵ سی‌سی یا ۱۰ سی‌سی دارو را در کلینیک بخورد و برود؛ ولی در کشور ما در کلینیک‌ها برای یک هفته یا دو هفته متادون شخص را می‌دهند و هیچ اتفاقی هم نیفتاده است. در آنجا اگر دارو را یک دفعه به مصرف کننده بدهند همه را می‌خورد، ولی در کشور ما چون افراد آموزش لازم را دیده‌اند، می‌توانند داروی OT را برای چندین هفته نگهداری کنند؛ چون یاد گرفته‌اند که مدیریت مصرف دارو با خودشان است. بیماری اعتیاد مثل دیگر بیماری‌ها می‌باشد فردی که بیماری قلبی دارد، همان‌گونه که داروهایش را به خود او می‌دهند در اعتیاد نیز مدیریت مصرف دارو با خود فرد است، چون با جهان‌بینی و نوشتن سی‌دی این آموزش را فرا گرفته است.

۴/۸ درصد از جهان پیرامون ما، ماده و انرژی که شامل انرژی خورشیدی و سایر انرژی‌هاست، تشکیل شده و تقریباً ۹۵ درصد جهان و جهان‌ها انرژی تاریک و ماده تاریک است. به عبارت دیگر ۵ درصد از جهان هستی را می‌شناسیم و ۹۵ درصد آن پنهان است و چیزی که بعد از مرگ از ما می‌ماند همان ماده تاریک و انرژی تاریک است. پس وقتی از جهان‌ها صحبت می‌شود؛ یعنی ۴/۸ درصد از جهانی که می‌شناسیم و ۹۵ درصد جهان‌ها و دنیاهای پنهان می‌باشد. جهان‌ها در حال حرکت هستند و هر کسی بخواهد چیزی را ثابت نگه دارد، امکان‌پذیر نیست. همه چیز در حال حرکت است و این لحظه که وجود دارد را باید درکش کنیم.

قبل از خلقت آدم، در کائنات جن وجود داشته و به‌علت این‌که آدم در بعد جسمیت به وجود نیامده، همه در حالت محو و علق بودند و مراحل تکاملی انسان را آن موجود شاهد بوده است. در قرآن می‌خوانیم آنجا که خداوند همه را جمع می‌کند و می‌گوید: به این موجود جدید که انسان است سجده کنید همه سجده می‌کنند، به‌جز ابلیس. پس وقتی که انسان خلق می‌شود و وارد بعد جسمیت می‌شود، قبل از آن جن وجود داشتند و حاضر بودند. اصولاً بین انسان و جن مرزی هست و اجازه ندارند از این مرزها عبور کنند؛ ولی آن موجود هست. جن در لغت به معنی پنهان است و اصطلاح این‌که می‌گویند: فلانی مجنون است؛ یعنی عقلش پنهان است پس جن یعنی قابل رویت نیست. موجود مورد نظر از اولین خلقت با ما بوده و تا به درجه ناس و به انسان رسید فرمان صادر شد که با این خلقت به دیده احترام رفتار بشود و از این مرحله دیگر برای آن مجهول نبوده و به همین سبب راه خود را جهت احساس قدرت خویش از انسان جدا نمود و اینجا است که در کائنات هم تغییری حاصل شد و آن تغییرات همان‌طور ادامه دارد تا موجود دوم یعنی انسان خلوص خود را نسبت به خدای خود بنماید.

ما گاهی اوقات می‌خواهیم از کوتاه‌ترین راه به مقصد برسیم و در به‌دست آوردن خیلی چیزها، مثل این‌که بخواهیم پولدار بشویم، احتکار می‌کنیم و در هر پست و عنوانی هستیم از آن پست و عنوان سوءاستفاده می‌کنیم و شروع می‌کنیم به فسادکردن. ما باید یاد بگیریم از زندگی برخوردار شویم گاهی اوقات زندگی را احساس نمی‌کنیم و برخوردار نیستیم و برای به دست‌آوردنش تلاش می‌کنیم؛ اما برای نگه‌داشتن اصلاً تلاش نمی‌کنیم.

در آخر این‌که به جز ما موجودات دیگری هستند خرافات را باید کنار بگذاریم و از قدیم بوده و هست. ما از جهان هستی فقط ۵ درصد آن را می‌دانیم و ۹۵ درصد آن انرژی تاریک و ماده تاریک است. صور آشکار خیلی کوچک است و شناخت خود ما هم از صور آشکار همین‌طور است و صور پنهان خیلی گسترده‌تر و وسیع‌تر است. موقعی تعادل را می‌توانیم برقرار کنیم که بتوانیم بشناسیم و به این دانش برسیم. خودمان را بشناسیم و بدانیم چه هستیم، برای چه آمده‌ایم، از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم اگر این‌ها را بدانیم می‌توانیم از زندگی برخوردار باشیم.

منبع: سی‌دی اولین خلقت ۱
نویسنده:  همسفر فریبا، راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)
تایپ و ارسال مطلب:  همسفر فریبا، راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی بیستون کرمانشاه  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .