English Version
English

اعتیاد به شیشه درمان دارد

اعتیاد به شیشه درمان دارد

جلسه سوم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدیدودرمان آن با متد DST» با استادی راهنما همسفر سمانه، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر هانیه تاریخ هجدهم تیرماه 1403 ساعت 16:00 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان جلسه متشکرم که فرصت خدمت را در اختیار من قراردادند که آموزش بگیرم و خدمت کنم. هر ماده‌ای که انسان را از حالت طبیعی خارج کند آنتی ایکس نام دارد. بدترین بیماری، بیماری اعتیاد است و بزرگ‌ترین پزشکان دنیا در درمان آن مانده‌اند؛ ولی کنگره ۶۰ به درمان قطعی رسیده است.

یک نوع ماده مخدر وجود دارد که در ایران به شیشه و در کشورهای دیگر به آیس معروف است دلیل نام‌گذاری‌ آن این است که این ماده شبیه خورده‌های شیشه است. ماده اصلی آن آمفتامین است و برای اولین بار در آلمان اختراع شد و حتی در ژاپن برای جنگ جهانی به سربازها آمفتامین می‌دادند که بیدار بمانند. بسیاری از انسان‌ها معتقد هستند؛ چون شیشه مرفین ندارد، پس اعتیادآور نیست و محرک و انرژی‌زاست؛ ولی این‌گونه نیست و انرژی درونی خود انسان را به‌یک‌باره تخلیه می‌کند.

شیشه تأثیر مستقیم روی مغز انسان دارد و باگذشت زمان و مشخص شدن عوارض خطرناک اين ماده و اعتياد به آن، كاربرد اين ماده به‌عنوان دارو به‌تدریج كنار گذاشته شد، اما سوداگران و توليدكنندگان مواد مخدر، استفاده از اين ماده را در تهيه مواد مخدر در دستور كار خود قراردادند. شايد اولين و مهم‌ترین ماده مخدری كه از آمفتامين به دست آمد و در سطح وسيع مورد مصرف قرار گرفت اكستازی باشد. قرص اكستازی در كشور ما به‌ندرت مشاهده و مصرف می‌شد؛ اما در سال‌های اول دهه هشتاد، مصرف آن افزايش يافت و بعد از گذشت دو یا سه سال، مصرف آن دوباره کاهش یافت.

تقریباً از سال 1383 شیشه در انتهای نمودارهای مصرف مواد مخدر پدیدار شد و هرسال اعداد و ارقام آن بیشتر می‌شد تا جایی که به‌عنوان یک ماده مخدر، خطرناک و پرمصرف شناخته شد اکثراً انواع قرص‌هایی که تحت عنوان انرژی‌زا یا داروی لاغری در دسترس مردم است، دارای شیشه است. ما در کنگره به مصرف‌کنندگان شیشه مصرف‌کنندگان شاخ‌دار می‌گوییم؛ چون ماده مخدر بسیار خطرناکی است و تخریب شیشه به علت ترشح بیش‌ازاندازه دوپامین، در بخش‌هایی از مغز است. حدود یازده برابر دوپامین را بالا می‌برد.

وقتی دوپامین بالا برود، شخص دچار اسکیزوفرنی و توهم شدید می‌گردد. شخص، دوقطبی می‌شود یا بیشتر (هر چه که خوبان دارند، شیشه به‌تنهایی دارد)؛ یعنی یک مصرف‌کننده شیشه، خودش به‌تنهایی یک دیوانه‌خانه سیار است و از مهم‌ترین عوارض طولانی‌مدت مصرف شيشه كه معمولاً بعد از گذشت چند ماه مصرف خود را نشان می‌دهد اختلال در عملكرد دريچه پروستات است كه معمولاً ادرار و اسپرم باهم دفع می‌شوند.

آسيب‌های كبدی و جوش‌های صورت، ايجاد عفونت در دستگاه گوارش، خصوصاً روده‌ها، كوچک شدن بيضه‌ها به همراه درد و تضعيف قوای جنسی از ديگر عوارض اين ماده مخدر خطرناک است. ما باید بر پایه‌ جهان‌بینی، شأن و مقام خود را به‌عنوان انسان و اشرف مخلوقات بفهمیم و بدانیم که نظر پروردگار در مورد ما چه هست؟

چه زمانی می‌تواند شیشه پیش‌رونده نباشد؟ وقتی آدمی خود را بشناسد و بداند چه کسی هست و چه مقام والایی دارد؛ از کجا آمده است و به کجا می‌رود؟ در همه جای دنیا معتقد هستند که شیشه درمان ندارد؛ اما در کنگره ۶۰ ثابت‌شده است که شیشه نیز درمان دارد به‌شرط این‌که رهجو تحت امر راهنما و اصول قوانین کنگره ۶۰ باشد. 

اهدا لوح تقدیر به همسفرانی که تعهد خود به لژیون سردار را پرداخت کرده‌اند.

تایپ: همسفر هانیه رهجوی راهنما اعظم(لژیون دوم)
عکس: همسفر اشرف رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی بیهقی سبزوار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .