English Version
English

شیشه نه مخدر است نه محرک

شیشه نه مخدر است نه محرک

هشتمین جلسه از دوره سی‌وچهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی فردوسی، با استادی همسفر ملیحه، نگهبانی همسفر ندا و دبیری همسفر اعظم، با دستور جلسه: «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» ساعت ۱۷:۰۰ روز دوشنبه هجدهم تیرماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ملیحه هستم یک همسفر

خداوند را شاکرم که این توفیق برای من حاصل شد تا با دستور جلسه تخریب شیشه و مخدرهای جدید، هم‌چنین روش درمان آن‌ها در خدمت شما باشم. 

از نگهبان، مرزبانان و همچنین راهنمای خودم خانم زهرا که به من اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم سپاس‌گزارم.

 به نظر من هر دستور جلسه‌ای که مطرح می‌شود آقای مهندس با هدف مشخصی آن را اعلام می‌کنند.

اکثر دستور جلسه‌ها می‌توانند برای ما یک قانون و یا یک هشدار باشند.

 من شخصاً دستور جلسه شیشه را یک هشدار می‌دانم و مطمئنم مسئله بسیار مهمی است که آقای مهندس می‌خواستند ما را آگاه کنند، به میزانی اهمیت دارد که ایشان بارها گفته‌اند؛ مصرف کنندگان شیشه افرادی هستند که با مصرف این ماده برای خودشان از لحاظ مادی هزینه‌های بالا و برای جامعه جز قتل و جنایت چیز دیگری حاصل نمی‌شود.

 آن‌قدر این مسئله خطرناک است که آقای مهندس این افراد را جزء مصرف کنندگان شاخ‌دار و پر خطر قرار دادند.

خداوند را شاکرم که در کنار این هشدار یک روزنه امیدی وجود دارد. یعنی؛ به لطف آقای مهندس ما توانستیم درمان شیشه را در کنگره ۶۰ داشته باشیم و از این بابت مفتخریم.

 اگر بخواهم توضیحی کوتاه درباره شیشه عرض کنم، از شکل ظاهری آن شروع می‌کنم که شبیه خورده‌های یخ و نبات است، به خاطر همین موضوع به این نام شناخته شده است. 

مواد اصلی تشکیل دهنده شیشه آمفتامین است که به عقیده خیلی‌ها چون شیشه مورفین ندارد، اعتیاد آور نیست.

خوب این خیلی تصور اشتباهی است که آقای مهندس می‌فرمایند: شیشه نه مخدر و نه محرک، بلکه یک ماده مخدر است و همیشه در مورد خطرات آن به طور پیاپی به ما تذکراتی داده‌اند.

 با مصرف این ماده مخدر زیر ساخت‌های بدن و به طور کلی جسم دچار مشکل می‌گردد به طوری که وقتی این ماده وارد بدن می‌شود، سریعاً به سمت مغز می‌رود و از سد خونی مغز عبور می‌کند، از فیلترهای مغز می‌گذرد و وارد مغز می‌شود. 

در نظر بگیریم زمانی که مغز به طور طبیعی مقداری دوپامین، سرتونین و اندروفین ترشح می‌کند، به یکباره این ماده وارد بدن شده و این ترشحات چند برابر می‌شود، این موقع بدن دچار مشکل می‌شود و عوارضی مثل جابه‌جایی حافظه کوتاه مدت، اسکیزوفرنی یا فراموشی ایجاد می‌شود.

مصرف کنندگان شیشه از زمان و مکان خود اطلاع دقیق و ثابتی ندارند و مانند ما هوشیار نیستند.

نئشگی این افراد مثل مصرف کنندگان دیگر نیست و تخریب‌های آنان خیلی بالاتر است. یعنی؛ یک فرد هروئینی شاید در طی سال‌ها به آن میزان تخریبی برسد که مصرف کننده شیشه در مدت کوتاهی متوجه آن شده‌اند. 

تخریب‌های یک مصرف کننده شیشه قطعاً هم در جسم و هم صور پنهان است.

در صور آشکار او کاملاً مشهود است، از جمله؛ دندان‌هایش خرد می‌شود و روی کبد او تأثیر می‌گذارد و بیشتر مواقع باعث اختلال در قوای جنسی فرد شده و چهره‌اش به هم می‌ریزد، جوش‌های زیادی به چشم می‌خورد و هم‌چنین در صور پنهان او هم یک‌سری تخریب‌هایی ایجاد می‌شود، شاید ما متوجه آن‌ها نشویم ولی فرد خود نیز آن‌‌ها را احساس می‌کند، گر چه دیرتر رخ می‌دهد، فرد دچار عدم آرامش شده و هرچه جلوتر می‌رویم به مرور زمان گرفتار سوءظن می‌شود که این سوءظن بارها در مسائل خانوادگی مشکلاتی خطرناکی رخ داده است.

من امروز تصمیم ندارم خیلی در مورد شیشه، تخریب‌ها و آسیب‌های آن بگویم زیرا یادآور اتفاقات سخت است.

به گفته؛ استاد سیلور در لحظه دشواری، یادآوری آن لحظه خیلی سخت‌تر است.

اکنون به بخش زیبای این موضوع که درمان آن است بپردازیم.

 آقای مهندس با زحمات پی‌درپی‌ و تجربیات و آموزش‌هایی که داشتند، صورت مسئله اعتیاد را حل کردند و پرونده تمام موادهای مخدر را برای کنگره بستند.

 ایشان با دوز مناسب، با داروی مناسب OT در زمان مناسب هر ماده مخدری از جمله شیشه را درمان می‌کنند.

افراد مصرف کننده شیشه و خانواده‌هایشان باید متوجه باشند که فرد در حال درمان توسط راهنما، داروی OT و آموزش جهان‌بینی است.

با این روش جسم خودش بازسازی می‌گردد به شکلی درمانگر خود می‌شود.

شخص خواسته‌اش را دارد و با آموزش‌های کنگره مخصوصاً جهان‌بینی روان و جسم‌اش هم درمان می‌شود.

 در این‌جا تشکر می‌کنم، از همه همسفرانی که مصرف کننده شیشه داشتند و الان با آن فرد زندگی می‌کنند.

به خاطر اینکه این همسفرها بیشترین دردها را کشیدند و در زمان مصرف مسافرهایشان نقش مادر بودن و نقش همسر بودن را نحو احسن ایفا کردند.

من خودم مصرف کننده شیشه نداشتم ولی عزیزترین فرد زندگی‌ام با این موضوع دست به گریبان بود و خداروشکر را در حال حاضر مسافر او توانسته به درمان برسد و بالاخره فرماندهی جسم‌اش را به عهده گرفته است. همان بالاترین نقطه‌هایی که آقای مهندس فرمودند؛ مانند همان عقاب تیزبین آشیانه‌اش را برپا کرد.

به نظر من آن آشیانه عشق دوباره برپا شد و آن مصرف کننده دوباره توانست یک پدری مهربان و همسری دلسوز باشد.

 از همین جا به تمام شما عزیزان نه به گفته خودم به گفته آقای مهندس که به همه ما قول دادند، در قرآن فک العقبه آمده یعنی گذرگاه‌های سخت یعنی شما گذرگاه‌های سخت را طی کرده‌اید به امید روز پیروزی و به امید روز شادی برای تمام تک تک شما عزیزان.

 ممنون از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید.

تقدیر از دبیر دوره قبل:

تقدیر از همسفران صدور کارت دوره قبل:

تقدیر از جشن گلریزان:

عکاس: همسفر بهاره رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون دوازدهم)

تایپ و ویرایش متن: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم) و همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)

ارسال مطلب: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی فردوسی مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .