English Version
English

۱۱برابر شدن دوپامین دلیل بیماری اسکیزوفرنی

۱۱برابر شدن دوپامین دلیل بیماری اسکیزوفرنی

دومین جلسه از دوره هشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی وکیلی یزد با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر فرخنده، نگهبانی همسفر دلارام و دبیری همسفر زهرا در روز دوشنبه هجدهم تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

کارم اندر عشق مشکل می‌شود
خان و مانم در سر دل می‌شود
هر زمان گویم که بگریزم ز عشق
عشق پیش از من به منزل می‌شود

دستور جلسه  امروز در مورد شیشه و تخریب‌های آن است که ارتباط مستقیم با همسفرانی دارد که آسیب‌های زیادی به علت مصرف‌کننده شیشه به آن‌ها وارد شده است. گاهی‌ اوقات تحمّل ادامه زندگی با چنین مسافرانی را ندارند و دچار نا‌امیدی شده و فکر می‌کنند برای درمان آن‌ها راهی وجود ندارد؛ زیرا به قدری تخریب‌های شیشه وحشتناک و زیاد است که برای آن‌ها قابل هضم نیست که مصرف‌کننده آن‌ها بتواند سلامتی خودش را به‌دست بیاورد و یک انسان نرمال و طبیعی شود. تنها عاملی که می‌تواند به ما امید بدهد و در کنگره در حال اتفاق افتادن است همان آموزش‌های کنگره است.

آقای مهندس، همیشه تأکید کرده‌اند که اعتیاد علمی است که باید آن را یاد بگیریم تا بتوانیم صورت‌مسئله‌هایی که در اثر اعتیاد در زندگی ما به وجود آمده است را حل کنیم. اول صحبتم این مطلب را یاد‌آوری کنم که  قدر خودتان را بدانید، هر کدام از شما انسان‌های متفکّری هستید که با مدیریّت و اولویت‌بندی در زندگی‌هایتان  توانسته‌اید تا الان جلو آمده و پیش بیایید، تلاش کنید و در درمان مسافرتان که کاری سخت و هم سهل است، اتّفاقات خوبی را رقم بزنید و جای شکر دارد؛ پس خودتان را دست کم نگیرید؛ همین‌که سر ساعت به شعبه می‌آیید، دروس فنّی را مطالعه می‌کنید و علم شما در مورد اعتیاد بالا می‌رود دقیقاً همان سخنی است که آقای مهندس می‌فرمایند: بشکافید آن‌چه شکافتنی نیست و در دل سنگ بروید و ترکیب‌ها را جدا کنید. وقتی شما با یک نفر که مصرف‌کننده شیشه دارد، صحبت می‌کنید و می‌خواهید او را امیدوار کنید که راه درمان برای او وجود دارد، پذیرفتن این مطلب برای او خیلی سخت است، شاید در دلش به شما بخندد و بگوید: اینها چه می‌گویند؛ ولی هر کدام از شما یک انسان قدرتمند شدید با معلومات و اطّلاعات خیلی بالا و تلاشی که در این زمینه انجام می‌دهید به مسافرتان کمک بکنید که از  آن تاریکی بیرون بیاید؛ سوای این‌که مسافر شما با تخریب‌های خیلی وحشتناک مخصوصاً شیشه، آسیب‌های زیادی به شما وارد کرده است و  زندگی شما به چالش کشیده، همه این موارد را خود ما که جزء خانواده‌های مصرف‌کننده بودیم، می‌شناسیم؛ اما موضوع این است که مسیر زندگی، یک مسیر سازندگی است و ما زندگی می‌کنیم که به پختگی برسیم. در مسیر زندگی همیشه چیزهای خوشحال‌کننده نیست، باید زمین بخورید و بلند شوید، باید ترکش‌هایی بخورید که باعث آب‌دیده شدن ما می‌شود و پوسته فهم و درک ما شکافته شود. به این موضوع پی‌ببرید اگر فردی به واسطه مواد در ته چاه و تاریکی می‌افتد و تجربه می‌کند، جسارتی در وجود او  قرار داشته که این کار را انجام داده است.

انسان خلق شده‌ است برای همین مطلب؛ زمانی که انسان با خدا در روز الست پیمان بست، خداوند فرمود: قبول می‌کنم؛ اما حالا باید به روی زمین بروید و در جهان فیزیکی که برای شما ساخته‌ام، آن‌جا در عمل نشان دهید. شما الان در عمل پیمانتان را با خداوند نشان می‌دهید و این خیلی ارزشمند است. کسانی که در زندگی‌شان، صورت‌مسئله را پاک می‌کنند و از آن عبور می‌کنند، یک صورت‌مسئله دیگر سر راه آن‌ها سبز می‌شود و به قدری گریبان‌ آن‌ها را می‌گیرد؛ حتی اگر به بُعد دیگر هم بروند، موظف و مکلّف هستند که این صورت‌مسئله را حل کنند. فلسفه خلقت انسان همین است. خودتان را  سر کار نگذارید و از قوّه عقلتان استفاده کنید. با تدبیر و درایت تمام صورت‌مسئله‌های زندگی‌تان را حل کنید و به تکامل و رشد برسید.

یکی از مهم‌ترین ترکیبات شیشه که همه می‌دانید، آمفتامین است که به قول آقای مهندس شیشه نه مخدّر است و نه محرّک بلکه مخرّب است. تخریب شیشه در سه مرحله برای مصرف‌کننده ایجاد می‌شود؛ در صور پنهان، صور آشکار و مسائل روحی و روانی که به وضوح این اتّفاقات را می‌بینیم؛ البته صور پنهان را هیچ‌کس به جز آقای مهندس نتوانستند برای ما توضیح دهند؛ طبیعتاً در صور پنهان تخریب‌ها خیلی شدید‌تر است چرا؟! چون مصرف شیشه ۱۱ مرتبه، دوپامین مغز را بالا می‌برد و باعث بیماری عجیب و غریبی می‌شود که علم پزشکی نتوانسته است که آن را درمان کند و این بیماری اسکیزوفرنی است. شخص اسکیزوفر در بیداری خواب می‌بیند؛ یعنی تمام سیستم مرکزی و عقلی او، تمام نوروترانسمیتر‌ها و نورون‌ها همه مختل شده‌اند. نوروترانسمیتر‌ها، غدد درون‌ریز و غدد برون‌ریز همگی دچار اختلال شدید شده‌اند و این شخص حالت نرمال و طبیعی خودش را از دست داده است. عملکرد شیشه در قسمت جسم، وجود جوش‌های خیلی بزرگ در انتهای روده بزرگ است که موجب بیماری پروستات شده و ادرار و منی آن‌ها با هم دفع می‌شود.

این مطالبی که من می‌گویم شاید خودتان اطّلاع دارید، آن را جستجو کرده‌اید و سال‌های پیش آن‌ها را مطالعه کرده باشید. من این‌ها را می‌گویم که متوجّه حساسیّت این مطلب شوید. عملکرد شیشه از نظر روحی و روانی؛ سوء‌ظن نسبت به اطرافیانش است و یک مصرف‌کننده شیشه برخلاف واقعیّت‌ها نظر می‌دهد و صحبت می‌کند، دقّت کردید؟!  این مطالب در مورد مسائل روحی و روانی است که من خیلی خلاصه می‌گویم. در صور پنهان هم تخریب در دستگاه عصبی مرکزی است که باعث افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و آسیب شدید به رگ‌های مغز می‌شود که در ادامه بی‌خوابی، توهّم و برخورد فیزیکی است؛  پس عملکرد شیشه روی صور پنهان، صور آشکار و مسائل روحی و روانی است. آقای مهندس سال ۸۴، ۸۵ اعلام کردند که سونامی شیشه در راه است و مصرف شیشه افزایش پیدا کرد، خیلی از پزشکان که علم آن را نداشتند تجویز آن را به جای مصرف الکل و مواد مخدّر دیگر توصیه می‌کردند که از شیشه استفاده کنند؛ زیرا می‌گفتند شیشه مرفین ندارد و جزء مخدّر‌ها نیست و از حالت مصرف‌کنندگی خارج می‌شوید. این باعث شد که یک‌سری خانواده با یک عدّه مصرف‌کننده شیشه رو‌به‌رو شوند و راه درمانی وجود نداشت. تنها راه درمان در کنگره، وجود داشت که چه‌قدر راحت و خوب با مصرف OT، درمان مصرف‌کننده شیشه  اتّفاق افتاده است.

اگر توجه کرده باشید همه در مورد مشخصات ظاهری مصرف‌کننده شیشه صحبت می‌کنند که پرخاشگر، بدبین، دوقطبی و خلاف واقعیّت حرف می‌زند؛ ولی چیزی که خیلی مهم است، آن اتّفاقی است که در صور پنهان می‌‌افتد. من به خانواده‌هایی که مصرف‌کننده شیشه دارند این را می‌خواهم بگویم؛ با آدمی رو‌به‌رو هستید که درون او پر از تلاطم و به‌هم ریختگی است ؛ وقتی فشار خون، ضربان قلب و دوپامین در مغز بالا می‌رود، همچنین شکاکّ است و به شما علناً می‌گوید: ببین من را تعقیب می‌کنند و یک چیزهایی را می‌بیند. حال نقش شما در برابر این افراد چگونه است؟ فقط باید آن‌ها را با حرکت سر تأیید کرد و ما به دنبال این هستیم که فرد به آرامش نسبی برسد. اگر می‌توانید OT در منزل تهیّه کنید و گاه‌گاهی به آن‌ها بدهید و این OT آنها را به یک آرامش نسبی می‌رساند. وقتی که او حس کرد که OT چه تأثیری روی او گذاشته و چه آرامشی پیدا کرده‌ است؛ سپس با آرامش در فواصل زمانی مختلف، با جملات کوتاه با او صحبت کنید؛ مثلاًَ من کنگره می‌روم و روش کنگره این است و...  چون آن‌ها  تحمّل صحبت و توصیه را ندارند و  به علّت مصرف شیشه دارند می‌سوزند، سعی کنید به آن‌ها مایعات زیاد و نوشیدنی‌های خنک، غذاهای مفید بدهید که از پای در نیایند. نکته مهم اینکه اصلاً از آن‌ها نترسید؛ حتی اگر کار خطرناکی انجام می‌دهند؛ زیرا  این لحظه، لحظه کوتاهی است و از آن بیرون می‌آیند؛ چون شما به جایی رسیدید و آموزش‌هایی را دریافت کرده‌اید که جای ترس برای شما وجود ندارد.

در آخر یک جمله کوتاه به شما بگویم؛ مصرف‌کننده در حال پیدا کردن گنج درونش است، گنج در ویرانه‌ها است، خودش را ویران کرده و به دنبال گنج درونش است. این تاریکی‌ها که نباید از آن‌ها راحت عبور کنیم؛ زیرا مفت و مجانی نیست و اجازه بدهیم در همین مسیر حرکت کند، شما هم مسیر آموزش خودتان را بروید و گوش به فرمان راهنمایتان باشید، تجسس نکنید، مهربان باشید، حق و حقوقش را رعایت کنید، علم اعتیاد را در رابطه با شیشه یاد بگیرید و در آخر بدانیدکه چگونه با آن‌ها برخورد کنید.

آزمون داخلی شماره ۷ از دور سوم نیز قبل از شروع کارگاه با حضور تعداد زیادی از همسفران رأس ساعت ۱۵ برگزار گردید.

تایپ: همسفر لیلا.ق رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
ارسال: همسفر افسانه رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی وکیلی یزد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .