English Version
English

شیشه یازده برابر دوپامین مغز را افزایش می‌دهد

شیشه یازده برابر دوپامین مغز را افزایش می‌دهد

جلسه ششم از دور پانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی بیستون به استادی همسفر نگار، نگهبانی همسفر فریده و دبیری همسفر بیتا با دستور جلسه « شیشه و تخریب‌های آن و درمان آن با روش DST » روز دوشنبه  هجدهم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد: 

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که بار دیگر این توفیق نصیبم شد که در کنار شما عزیزان خدمت کنم و آموزش بگیرم. از ایجنت، مرزبانان و نگهبان جلسه که به بنده فرصت خدمتگزاری دادند تشکر می‌کنم.
کریستال، شیشه یا آیس یک ماده‌ مخدر صنعتی است که در بین جوانان خیلی رواج یافته است و شبیه شیشه خرد شده یا یخ خرد شده می‌باشد، مهم‌ترین ترکیب شیشه آمفتامین است که یک اسید بسیار خطرناک می‌باشد.
اولین باری که شیشه مورد استفاده قرار گرفت قبل از جنگ جهانی اول در کشور ژاپن بود برای اینکه سطح انرژی سربازان را که شبانه‌روزی مشغول جنگ بودند بالا ببرند. شیشه در ابتدای زمان مصرف حالت انرژی‌زایی دارد، اما با ادامه روند مصرف تبدیل به یک فاجعه می‌شود. مصرف شیشه در ابتدا تمرکز فرد را بالا می‌برد و فرد احساس می‌کند که حس ششم او بسیار قوی شده است.
در اوایل دهه ۸۰ مصرف شیشه در ایران آغاز شد و افراد سودجو اقدام به تولید این ماده البته با ترکیبی خطرناک‌تر کردند. یکی از دلایلی که باعث شد جوانان به سمت این نوع مواد گرایش پیدا کنند این بود که فروشندگان مواد مخدر ادعا می‌کردند که شیشه خماری ندارد پس اعتیاد ندارد. شاید شیشه خماری نداشته باشد، اما عوارض بسیار زیادی از جمله: بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، تعریق زیاد، تپش قلب بالا، لرزش غیر عادی اعضای بدن و لکه‌های پوستی دارد و مهم‌تر از همه این‌ها فرد به‌شدت دچار توهم، بدگمانی و سوءظن می‌شود.
فرد در هنگام مصرف شیشه ممکن است تا چند روز نخوابد، اما پس از آن چند شبانه‌روز به خواب عمیق فرو می‌رود و در صورآشکار و در صورپنهان تخریب‌های بسیار فراوانی برای فرد به وجود می‌آورد. بسیاری از خانم‌ها با تصور اینکه شیشه باعث تناسب اندام و کاهش وزن می‌شود اقدام به استفاده این ماده خطرناک کرده‌اند، در دانشگاه‌ها هم به علت اینکه تمرکز را در ابتدا بالا می‌برد رواج پیدا کرد، خیلی فجایع در اثر استفاده از شیشه اتفاق افتاده است، مثلاً فرد به همسر خود شک می‌کند یا سر زن و فرزند خودش را می‌برد.

شیشه ۱۱ برابر دوپامین مغز را بالا می‌برد که باعث اسکیزوفرنی یا توهم‌زایی می‌شود، اگر هروئین و تریاک در شهر وجودی مانند یک نارنجک عمل کند، شیشه مانند یک بمب اتم عمل می‌کند، یعنی باعث می‌شود که سیستم ایکس تخریب شود و سیستم ایمنی فرد بسیار ضعیف شده طوری که فرد اختیار خودش را از دست می‌دهد به همین علت آقای مهندس به آن‌ها مصرف‌کنندگان شاخ‌دار می‌گویند.
در تقسیم‌بندی شیشه آن را جزء مواد محرک قرار داده‌اند، اما آقای مهندس می‌گویند: به نظر من شیشه نه مخدر است نه محرک بلکه مخرب بسیار قوی است. علت اینکه شیشه افزایش بسیار زیادی پیدا کرد و در دسترس همه قرار گرفت این بود که در ابتدا برخورد جدی با تولید‌کنندگان این ماده صورت نگرفت به همین علت سونامی که آقای مهندس چندین سال قبل هشدار داده بودند اتفاق افتاد؛ ولی خدا را شکر با برخوردهای جدی که انجام گرفت میزان جنایت در اثر استفاده از این ماده نیز کاهش یافت. درمان شیشه در کنگره ۶۰ با استفاده از داروی OT و روش DST بسیار راحت‌تر از سایر مواد است. آقای مهندس می‌گویند: شخصی که با مصرف تریاک وارد کنگره می‌شود ما میزان اوتی او را شانزده‌ونیم سی‌سی در نظر می‌گیریم، ولی شخصی که شیشه مصرف می‌کند با سه دهم در موارد نادر شش دهم درمان او را شروع می‌کنیم و اگر کسی خواسته قوی داشته باشد به راحتی به درمان می‌رسد. شیشه فقط با داروی OT به درمان نمی‌رسد، ما سه مؤلفه داریم که باید دست‌به‌دست هم بدهند تا فرد درمان بشود تا زمانی‌که جسم، روان و جهان‌بینی درمان نشود امکان ندارد مصرف‌کننده مواد مخدر به تعادل برسد و همچنین مثلث DOD که مثلث درمان است بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد که یک ضلع آن DST، یک ضلع داروی OT و یک ضلع دوز مناسب است، باید در کنار هم باشند تا درمان انجام بپذیرد تا زمانی‌که شخص جهان‌بینی‌اش تغییر نکند، حتی نمی‌تواند یک پنجم از موادش را کم کند.
در سراسر گیتی صحبت از ترک اعتیاد است و صحبتی از درمان اعتیاد نیست، اما خوشبختانه در کنگره ۶۰ با درایت آقای مهندس درمان شکل گرفت و امروزه خیلی از افراد به درمان و حال خوب رسیدند، قبلاً می‌گفتند: که اعتیاد بیماری پیش‌رونده و مرموز است، اما در کنگره می‌توان این بیماری پیش‌رونده و مرموز را معکوس و پس‌رونده کرد.

ممکن است اشخاصی در جلسه باشند که مصرف‌کننده شیشه نداشته باشند؛ در کنگره ۶۰ در نوشتارها بیان شده که هدف کنگره ۶۰ پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد است پس بهتر است برای جلوگیری از آن شنونده باشیم، چون همیشه می‌گویند: پیشگیری بهتر از درمان است. ممکن است فردی در اثر یک اتفاق ناگوار برای تسکین درد و ناراحتی خود اقدام به مصرف شیشه یا مواد دیگر بکند، اما اینکه این مواد به ما کمک می‌کنند یک باور غلط است که باعث می‌شود شخص گرفتار اعتیاد شود. گاهی افراد توانایی‌های خاصی دارند یا ورزشکار هستند و به علت غرور و منیت می‌گویند: که ما هرگز معتاد نمی‌شویم، اما کاشف عمل می‌آید که مصرف‌کننده شده است به همین دلیل است که باید پیشگیری کنیم‌. تصور عموم مردم درباره اعتیاد تریاک و هروئین یا فردی است که کنار سطل زباله مشغول مصرف است، فروشندگان مواد مخدر خیلی هوشمندانه عمل کرده و جوانان را به سمت مواد محرک سوق می‌دهند با این شعار که می‌گویند: شیشه اعتیاد ندارد و شوینده است وقتی شخص هروئین یا تریاک مصرف می‌کند می‌گویند: اگر شیشه مصرف کنی دیگر مجبور نیستی درد خماری را تحمل کنی و به‌راحتی درمان می‌شوی و شخص دچار شرایط بدتر و دومصرفی می‌شود.

امیدوارم تمام کسانی که مصرف‌کننده هر نوع ماده مخدری هستند در کنگره به درمان، تعادل و حال خوب برسند.

 

ویراستاری مطلب: همسفر الهام، راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)

عکس و ارسال مطلب: همسفر ناهید، راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)

 همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .