English Version
English

شیشه خطرناک است زیرا روی مغز، سروتونین و دوپامین اثر می‌گذارد

شیشه خطرناک است زیرا روی مغز، سروتونین و دوپامین اثر می‌گذارد

 یازدهمین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی امام قلی خان با استادی راهنما همسفر نفیسه، نگهبانی همسفر سودا و دبیری همسفر مهناز با دستور جلسه "تخریبهای شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST" روز دوشنبه هجدهم تیرماه 1403 ساعت 15:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان نفیسه هستم یک همسفر‍‍، دستور جلسهٔ امروز شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST  است؛ شیشه یا آیس یا کریستال که از اسمش هم مشخص است، شبیه شیشه است و در اروپا و آمریکا با اسم آیس شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین ترکیب‌های آن، آمفتامین هست که تولید و مصرفش از جنگ جهانی دوم شروع شد، دارویی برای رفع افسردگی سربازان بود چرا که مدت زیادی در طی جنگ باید بیدار می‌ماندند پس برای بالا نگه‌داشتن سطح انرژی از شیشه استفاده می‌کردند.
مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و سوداگران آمدند از این موضوع سوءاستفاده کردند و از آمفتامین یک اکستازی به وجود آمد که جز مخدرهای جدید شد و در دههٔ ۸۰ خیلی اوج گرفت که بعد از ۲ یا ۳ سال میزان مصرفش کم شد و به دنبالش دوباره شیشه آمد و جز مخدرهای پرمصرف و خطرناک شد.
شیشه خطرناک است زیرا روی مغز اثر می‌گذارد، همچنین روی سروتونین و دوپامین که مرکز کنترل احساسات و نیروی جنسی است، اثر می‌گذارد؛ به همین دلیل مصرف‌کنندهٔ شیشه بعد از مدتی دچار توهم می‌شود: نسبت به خانواده‌اش بدبین می‌شود که شامل همسر، فرزند، پدر و مادرش می‌شود و حس می‌کند که تحت‌نظر است و همیشه گمان می‌کند او را کنترل می‌کنند؛ بنابراین دست به کارهای خطرناک می‌زند درصورتی‌که خودش اصلاً این توهمات را قبول ندارد.
در سال ۱۳۸۶ آقای مهندس دبیرکل جمعیت احیای انسانی بودند و اعلام کردند سونامی شیشه در راه است  و در ادامه گفتند پیش‌قراولان در راه هستند و این موضوع دقیقاً درمورد من صدق می‌کند؛ من جزو آن‌هایی بودم که مسافرم مصرف‌کنندهٔ شیشه بود و جزو پیش‌قراولان بود و بی‌دلیل نیست که می‌گویند دستورات جلسات مصداق استاد آن جلسه هست؛ زیرا من به‌جای یک مصرف‌کننده، با چهار مصرف‌کنندهٔ شیشه زندگی می‌کردم و آن‌قدر توهمات و روان‌پریشی‌ها زیاد شده بود که من دیگر نمی‌توانستم زیر یک سقف با آن‌ها زندگی کنم.
آن زمان زیاد از توهمات شیشه اطلاعی نداشتم و فقط این را می‌دانستم که خطرناک است، از طرفی نمی‌خواستم متارکه کنم؛ چون مسافرم را دوست داشتم، با وجود تخریب‌ها و توهمات زیاد او را سرزنش نمی‌کردم و خدا را شکر که به اذن رهایی به دو مسافرم داده شد و توسط کنگره ۶۰ و داروی OT  و روش DST  درمان شدند و طعم و لذت رهایی را چشیدیم  و امیدوارم برای دو مسافر دیگر هم راه کنگره باز شود.
مردم تصور می‌کنند شیشه درمان ندارد درصورتی‌که مصرف شیشه در کنگره ۶۰ و توسط دارو OT  قابل‌درمان است و روزانه افراد زیادی به کنگره‌ی ۶۰ مراجعه می‌کنند که بیش از ۳۰ درصد آن‌ها مصرف‌کنندگان شیشه هستند.

تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پانزدهم)‍‍‍‍‍‍‍‍‍

عکاس: همسفر مهشید رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

ویراستاری و ارسال: همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)

مرزبان‌های کشیک: همسفرسمیرا و مسافر علی

همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .