English Version
English

شیشه بسیار محرک و توهم‌زا است

 شیشه بسیار محرک و توهم‌زا است

سلام دوستان زهرا میرزا نژاد هستم همسفر
شیشه نام غیرعلمی و رایجی است که به ترکیبات حاصل از مادهٔ صنعتی با نام علمی اَمفتامین‌ها گفته می‌شود که داروهای محرک بسیار قوی هستند که اولین‌بار در سال ۱۸۸۷ در آلمان به طور مصنوعی ساخته‌شده و برای درمان برخی بیماری‌ها از قبیل افسردگی‌های خفیف، بیش‌فعالی، چاقی مرضی به کار می‌روند. مت‌آمفتامین قوی‌تر و تولید آن نیز ساده‌تر است، در زمان جنگ جهانی دوم برای اولین‌بار در ژاپن ساخته‌شده و برای آماده ساختن سربازها برای جنگ و رفع خستگی و گرسنگی آن‌ها به کار می‌رفت.

پس از آن دوران، انواع مختلف مت‌اَمفتامین‌ ساخته و روانه بازار مواد گردید. شیشه یا کریستال؛ یک مادۀ محرک بسیار قوی است، همان‌طور که از نام آن مشخص است یک پودر کریستالی مانند خرده‌شیشه است که سفید، بی‌بو و تلخ‌مزه بوده و به‌آسانی در آب یا الکل قابل‌حل است که در این حالت برای تزریق از آن استفاده می‌شود. شیشه قوی‌ترین نوع مت‌آمفتامین است که با نام‌‌هایی مثل کرانک، آیس، مت، در بین جوانان شناخته‌شده است و قرص‌های شادی‌بخش یا اکستازی یکی از این مواد هستند.

مت‌آمفتامین‌ در پزشکی نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد و به‌صورت قرص‌هایی به نام دزوکسین تجویز می‌گردد. شیشه یک مادۀ مصنوعی است و برخلاف سایر موادی همچون تریاک، هروئین، کوکائین و … منبع طبیعی در محیط ندارد و به‌صورت مصنوعی در آزمایشگاه‌های غیرمجاز تولید می‌گردد؛ این آزمایشگاه‌ها ممکن است در زیرزمین منازل، کارگاه‌ها و یا هتل‌ها و مسافرخانه‌ها باشد. شیوۀ تولید این ماده نیز از آزمایشگاهی به آزمایشگاه دیگر متفاوت است و ترکیبات شیمیایی که در ساخت آن نیز به کار می‌رود از تنوع بسیاری برخوردار است؛ وقتی این مواد با یکدیگر مخلوط گردیده و پخته می‌شوند یک ماده شیمیایی قوی تولید می‌کند که ممکن است ماه‌ها و یا سال‌ها اثر آن روی محلی که تولیدشده برجای بماند.

این در حالی است که این ماده با این اثرات جدی و پایدار وارد بدن افراد مصرف‌کننده می‌گردد. ازآنجایی‌که مواد فرار و قابل‌اشتعال فراوانی در آزمایشگاه‌ها موجود است احتمال وقوع آتش‌سوزی و حوادث در این مکان‌ها بسیار زیاد است؛ از سوی دیگر ترکیب‌کردن مواد شیمیایی مذکور نیز می‌تواند خطرات جدی برای سازندگان شیشه داشته باشد و درصورتی‌که از حوادث فیزیکی این کار جان سالم به در ببرند، گرفتار بیماری‌هایی چون تنگی نفس، درد سینه، سرفه، سرگیجه و اختلالات تنفسی می‌شوند. شیشه به طور مصنوعی ساخته می‌شود، اثرات مصرف آن به‌صورت تدخین ۸ تا ۲۴ ساعت دوام می‌یابد، ۵۰ درصد ماده مصرفی در طول ۱۲ ساعت از بدن دفع می‌شود.


سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر
از دیدگاه کنگره ۶۰؛ شیشه یک ماده مخدر بسیار قوی و خطرناک است و اعتیاد آن در مقایسه با مواد مخدر شناخته شده نظیر تریاک و هروئین سنگین‌تر و خطرناک‌تر است. مت‌آمفتامین یا شیشه در بازار سیاه با نام‌های کریستال، آیس و... است که بسیار محرک و توهم‌زا است که به طور مستقیم به سیستم عصبی مرکزی اثر می‌گذارد و به علت بالابردن دوپامین مغز باعث سرخوشی و توّهم می‌شود و بعد از چند بار مصرف سبب تخریب و آسیب جسم می‌شود و شخص را دچار اسکیزوفرنی یا دوقطبی و چندقطبی می‌کند. به اعتقاد کنگره ۶۰ هر نوع ماده مخدر قابل‌درمان است و مصرف‌کنندگان شیشه در کنگره ۶۰ به درمان قطعی رسیدند و تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان با متد DST را مدیون جناب آقای مهندس هستیم که زندگی بدون مخدر و نیکوتین را به ما هدیه کرده است.

سلام دوستان زهرا داننده هستم همسفر
شیشه به‌عنوان یکی از مخدرهای صنعتی محسوب می‌شود که مادر همه مخدرها است. شیشه به علت داشتن شکل نباتی به شیشه معروف شده که برای بار اول در جنگ جهانی دوم در ژاپن در جنگ‌ها استفاده شد؛ به دلیل اینکه روزها انرژی، جسارت، شجاعت و اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کردند و روزها بیدار می‌ماندند؛ ولی بعدها به‌عنوان تجارت جهانی در آمد تا به امروز مصرف شیشه ۱۱ برابر دوپامین مغز را بالا می‌برد و باعث اعتیاد به مخدر شیشه می‌شود که تخریب‌ها و تبعات وحشتناکی در جسم و روان انسان ایجاد می‌کند.

در دنیا مرسوم شده که مخدرهای شیشه و مخدرهای جدید درمان ندارد؛ ولی امروزه به لطف بنیان کنگره ۶۰ و روش درمان با متد DST اعتیاد به درمان قطعی تبدیل شده و سیستم ایکس بدن که سال‌ها تخریب شده با این روش به درمان قطعی دست پیدا کرده و باعث نجات و درمان، رهایی از اعتیاد شده و با حالی خوش به آغوش زندگی برمی‌گردند.

سلام دوستان شیما هستم همسفر
مواد شیشه به‌عنوان محرک شناخته می‌شود؛ ولی از نظر آقای مهندس شیشه، آیس و کریستال را نه جزء مواد مخدر می‌داند نه محرک؛ بلکه جزء مواد مخرب است. کاری که مصرف شیشه انجام می‌دهد میزان دوپامین در مغز را ۱۱ درصد بالا می‌برد و انرژی آزاد می‌شود. دوپامین که بالا می‌رود شخص دچار اسکیزوفرنی می‌شود (توهمات واقعی) دو، سه، چهار و پنج قط

بی می‌شود. شیشه به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند، جوش‌های چرکی زیر و روی پوست مشخص می‌شود، در آقایان ‏پروستات از کنترل خارج می‌شود، همراه با ادرار اسپرم هم دفع می‌شود و...مصرف‌کننده شیشه اصلاً خودش را معتاد نمی‌داند و توهمات بسیار طبیعی است که در تصور نمی‌گنجد. شک و بدبینی، سوءظن شدید، فکر می‌کند همه در حال کنترل او هستند و گاهی تصور می‌کند دیگران می‌خواهند به او آسیب بزنند یا به قتل برسانند و دست به عملیات تلافی‌جویانه می‌زند و با کارد دست به قتل می‌زند یا کسی را خفه می‌کند. مصرف‌کنندگان شیشه دیوانگان شاخ‌دار هستند که به اطرافیان آسیب می‌رسانند و بسیار خطرناک هستند.

تایپ: همسفران لژیون پنجم
رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر منیر (لژیون پنجم)
ویرایش: راهنما همسفر بهناز (لژیون دوازدهم)
ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لزیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .