English Version
English

اعتیاد به هر نوع ماده مخدری درمان دارد

اعتیاد به هر نوع ماده مخدری درمان دارد

اولین جلسه از دور یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی قائم‌شهر، روزهای یکشنبه، با استادی ایجنت محترم مسافر محمود، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر ابراهیم با دستور جلسه «تخریب های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» در تاریخ 17 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان، محمود هستم یک مسافر.
از نگهبان و دبیر بی نهایت سپاسگزارم. دستور جلسه امروز ما، دو بخش دارد. بخش اول، طبق روال  همیشه، دستور جلسات هفتگی است و بخش دوم آن  مربوط به تولد آقای امیرحسین است.
ما تا قبل از این که به کنگره بیاییم مصرف کننده خطاب می شویم؛ ولی وقتی به کنگره می آییم رهجو نامیده می شویم که به معنی جوینده راه است. یعنی کسی که به دنبال راهی برای درمان اعتیادش می گردد.
شاید خیلی از ما که الان اینجا هستیم، برای درمان بیماری اعتیاد به بسیاری جاها سرزدیم ولی راهی برای درمان پیدا نکردیم. چه بسا خیلی وقت ها هم کلاه به سرمان رفته باشد و اتفاقات عجیب و غریبی را تجربه کرده باشیم.از سال 83 شیشه وارد بازار ایران شد و از سال 86 کم کم شروع به اوج گرفتن کرد. فکر می کنم سال 85 بود که آقای مهندس اعلام کردند سونامی شیشه در راه است ولی هیچ کس توجهی به این موضوع نکرد و سال 88-87 بود که مصرف شیشه به اوج خود رسید.شیطان همیشه به زیباترین شکل ممکن وارد می شود. شیشه هم به روش هرویین که در اوایل می گفتند برای ترک اعتیاد است جلو آمد. وقتی شیشه آمد می گفتند شیشه، ماده مخدر نیست و مورفین ندارد و برای درمان تریاک مفید است و در ادامه برای لاغری و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفت.شاید زمان زیادی طول نکشید تا مصرف شیشه پایین بیاید اما در همان مدت، تخریب های بسیار زیادی را از خود بجا گذاشت. شیشه مخدر نیست، یک محرک است و وقتی آمد دیدیم که چه اتفاقات و بلاهایی را برای افراد بوجود آورد.در بحث بیوشیمی، از نگاه کنگره، مهمترین قسمتی که شیشه بر روی آن تاثیر می گذارد، دوپامین است. شیشه دوپامین بدن را 11برابر یا به عبارتی 1100% افزایش می دهد درصورتی که مثلاً ماده مخدر تریاک، دوپامین را چهار برابر افزایش می دهد. همچنین در مصرف شیشه جایگاه حواس جابجا می شود.من فکر می کنم موضوع اصلی دستور جلسه امروز، موضوع درمان و تعریف کنگره از بیماری اعتیاد است. کنگره می گوید اعتیاد، جایگزینی مزمن مواد مخدر بیرونی با مواد مخدر درونی بدن است و هر ماده ای هم که وارد جسم شود و سیستم بیوشیمی را از حالت تعادل طبیعی خارج کند، ماده مخدر است. خب شیشه دقیقاً همین کار را انجام می دهد و سیستم مخدر طبیعی بدن را از حالت تعادل خارج می کند.آیا روشی برای درمان شیشه وجود دارد؟ در بیرون از کنگره، خیر. خود آقای مهندس روز چهارشنبه راجع به این موضوع صحبت کردند که در بیرون از کنگره حرف از تولید واکسنی است که با تاثیر گذاشتن برروی ژن ها کاری کند تا فرد مثلاً شیشه کمتری مصرف کند. اما در کنگره اعتقاد بر این است که اعتیاد به هر نوع ماده مخدری درمان دارد. فکر کنم آماری که خود آقای مهندس اعلام کردند، حدود 4000 نفر و شاید بیشتر با متد DST و روش درمان کنگره در کنگره60 درمان شدند. ما می گوییم بهترین دارو برای درمان اعتیاد، شربت اپیوم است.شیشه بر روی سروتونین، دوپامین و بسیاری از سیستم های مخدر طبیعی بدن اثر می گذارد.وقتی می گوییم شربت اپیوم بهترین دارو است به این دلیل است که شربت اپیوم 25 آلکالوئید دارد.بچه هایی که با شیشه می آیند به این موضوع بسیار دقت کنند که شربت اپیوم روی دوپامین اثر می گذارد، ولی تنها 4 برابر و این موضوع باعث می شود شاید 21-20 روز اولی که سفر خود را شروع می کنند و وارد پروژه شربت اپیوم می شوند یک ذره سخت باشد. اگر در همین مدت بتوانند دقیق عمل کنند، قضیه شان حل می شود؛ یعنی شربت اپیوم کاملاً  جایگزین شیشه می شود و دیگر در طول سفر مشکل خاصی نخواهند داشت.اگر یک نفر توانست درمان شود، معنی اش این است که من هم می توانم درمان شوم.حال وقتی ۴۰۰۰نفر در کنگره به درمان می رسند و من نمی توانم ‌درمان ‌شوم معنی اش این است که مشکل از من است. یعنی من نتوانستم برنامه ای که راهنما به من داده است را به درستی اجرا کنم.انشاالله بچه هایی که با مصرف شیشه به کنگره آمده اند بتوانند متد را کاملاً اجرا کنند و به درمان برسند.

قسمت دوم دستور جلسه راجع به آقای امیرحسین است. خود آقای امیرحسین هم با مصرف شیشه به کنگره آمد و راست می گویند که دستور جلسات خودشان افراد را انتخاب می کنند.
امیرحسین برای درمان خیلی جاها رفت اما نشد. به کنگره آمد و شروع به سفر کرد و درمان شد و الان هم می بینیم که سه سال از رهایی آقای امیرحسین می گذرد و درمان قطعی برایش اتفاق افتاده است.
امیرحسین از خدمتگزاران خیلی خوب شعبه است. عضو لژیون سردار هستند و یک دوره مرزبانی را گذرانده اند.من برای آقای امیرحسین آرزوی موفقیت می کنم و این تولد را به خودش و آقای مهندس تبریک می گویم. انشاالله در آزمون راهنمایی تلاش کند و قبول شود و سوار اتوبوس کنگره شود.ممنونم‌که‌به صحبت های من گوش کردید.

ودر ادامه تولد سه سال رهایی مسافر امیرحسین

اعلام سفر مسافر : تخریب ۳۰سال؛ آخرین آنتی ایکس، متادون، حشیش، شیشه؛ روش درمان، DST با شربت شفابخش OT، مدت ۱۱ماه و ۶روز با راهنمایی آقا محمود سفر کردم و در حال حاضر ۱۵ روز دیگر چهار سال است که آزاد و رها هستم.

دعای مسافر:امیدوارم سفر اولی هایی که خواهان رهایی هستند به رهایی ناب برسند.

صحبت های مسافر : سلام دوستان، امیرحسین هستم یک‌مسافر. مصرف مواد را از سن ۱۶-۱۵ سالگی و با حشیش شروع کردم. بعد از چندین سال تخریب، برای UROD به یک بیمارستان مجهز در تهران رفتم. ۲۱روز آنجا بودم و بعد از ۲۱روز مرخص شدم. وقتی بیرون آمدم احساس کردم که حالت طبیعی ندارم و خیلی سریع با همه درگیر می شدم.کمی بعد برای جلوگیری از این حالت توسط یکی از دوستان با تریاک آشنا شدم تا بواسطه تریاک آرام شوم. بعد از مدتی به یک مرکز ترک اعتیاد رفتم و در آنجا با متادون آشنا شدم و همان باعث شد هفت هشت سال در دام متادون گیر بیافتم. از طریق یک مصرف کننده شیشه با شیشه آشنا شدم و بخاطر شغلی که داشتم و مجبور بودم دو سه شبانه روز پشت هم کار کنم از شیشه خوشم آمد. وقتی مصرف شیشه را شروع کردم، درواقع کارم تمام‌ شد و دیگر به دشمن احتیاجی نداشتم. هرچه در سی چهل سال جمع کرده بودم از بین رفت و نابود شد.
وقتی به کنگره آمدم، حال بسیار خرابی داشتم و با سقوط آزاد به کنگره آمدم. اولین چیزی که در کنگره باعث جذب من شد، نظم و انضباط و دیسیپلین کنگره بود.بعد از رهایی حال خیلی خوبی نداشتم و وقتی راجع به این موضوع سوال کردم به من گفتند با صبر خوب می شود و الان‌که سه سال از رهاییم می گذرد بسیار بهترم و می بینم‌که تغییرات زیادی در من بوجود آمده است.
از آقا محمود کمال تشکر را دارم. ایشان برای من بسیار زحمت کشیدند. من روزی چند مرتبه برای مهندس دژاکام و پدر و مادرشان دعا می کنم که اینطور لطفشان شامل حال من شد.
ممنون که به صحبت های من گوش کردید.

تایپ و ارسال: مسافر کاوه لژیون اول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .