English Version
English

انسان به آن‌چه باور دارد عمل می‌کند

انسان به آن‌چه باور دارد عمل می‌کند

سلام دوستان مرضیه هستم همسفر علی
یکی از مهم‌ترین دلایل گرایش به مصرف مواد مخدر باورهای نادرست است که دهان به دهان گشته و به صورت یک مبنای فکری در زندگی افراد عمل و آن‌ها را به بیراهه می‌کشاند.
انسان به آن‌چه باور دارد عمل می‌کند؛ باورهای ما به معنی نگرش ما به یک موضوع از پنجره‌ای است که به آن به صورت سطحی می‌نگریم؛ این باور که با مصرف شیشه می‌توان به شادی و نشاط دست یافت، ناشی از تجربه اولین مصرف است که زمان زیادی به طول نمی‌انجامد، زیرا اغلبِ مصرف کنندگانِ شیشه پس از یک دوره سرخوشی و لذتِ کاذب دچار افسردگی، نا‌امیدی، دلسردی و ... در نهایت تبدیل به فردی عصبی و بدبین خواهند شد.
من خود تجربه‌ای از شیشه و یا انواع محرک‌ها ندارم، زیرا مسافر من فقط مصرف کننده شیره و تریاک بوده که البته با لطف خداوند و با کشف روش درمان توسط جناب مهندس حسین دژاکام به درمان رسیده است؛ اما چیزهای زیادی راجع‌ به شیشه و انواع محرک‌ها دیده و شنیده‌ام.
روزی با یکی از دوستان از پارک به منزل برمی‌گشتم؛ فردی که تعادل روانی نداشت از کنار ما رد شد و با دستش محکم به سر فرزند دوستم کوبید؛ ضربه چنان محکم بود که دخترش از شدت درد و شاید هم ترس رنگ از رخسارش پرید؛ آن‌جا بود که برای اولین بار اسم این ماده را می‌شنیدم؛ کاش فقط همین شیشه بود؛ در حال حاضر ماده‌های محرک جدید هر روز توسط تولید کنندگان مواد مخدر وارد بازار می‌شود.
حدود بیست روز پیش که به دلیل سانحه‌ای به بیمارستان رفته بودم، جوانی حدوداً ۱۷ ساله که دچار سانحه شده بود به دلیل مصرف مواد مخدر حالت طبیعی نداشت و در ساعات اولیه به پرستاران و حتی پزشکان حمله‌ور می‌شد و هیچ آرام‌بخشی بر او اثر نمی‌کرد؛ من این موضوع را از زبان پرستار بخش شنیدم؛ زمانی که اثر ماده از بین می‌رفت این جوان بسیار بی‌قرار و نا‌آرام می‌شد و دائماً در حال فرار بود که توسط نگهبانی دوباره به بخش منتقل می‌شد.
من که بارها ترک‌های ناموفق مسافرم را تجربه کرده بودم، هیچ‌گاه به ذهنم خطور نمی‌کرد که بتواند از دام اعتیاد رها شود چه برسد به مصرف‌کنندگانی که موادِ ساخت دست بشر را مصرف می‌کنند؛ اما با تلاش‌های بی‌وقفه جناب مهندس، ابتدا صورت مسئله اعتیاد به انواع مخدرها روشن و سپس راه درمان مشخص شد و هم‌اکنون مصرف‌کنندگان بسیاری از جمله مصرف‌کنندگان شیشه و محرک‌ها توسط ایشان به درمان قطعی رسیده‌اند و چه بسا انسان‌های ارزشمندی هم در جامعه شده‌اند تا جایی که دست یاری و کمر همت برای یاری و نجات افرادی بسته‌اند که هنوز در دام اعتیاد قرار دارند.
از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان سپاس فراوان دارم.

سلام دوستان‌ فاطمه هستم همسفر قاسم
شیشه یکی از مخدرهای قوی است.
زمانی‌که فرد مصرف می‌نماید، از حالت طبيعی خارج می‌شود و به هیچ‌ وجه تعادل روحی و روانی ندارد.
در ابتدا که من متوجه مصرف شیشه توسط مسافرم شدم، نمی‌دانستم که رفتارهای ایشان به دلیل مصرف شیشه است، یک بار در اثر توهمی که مصرف شیشه به او داده بود، اشتباهاً به خانه همسایه‌ رفته بودند و این ماجرا خیلی برای ما گران تمام شد.
همیشه دست به کارهایی می‌زدند که برای اعضای خانواده قابل درک نبود.
در حال حاضر با اینکه هنوز ۶ماه سفرش را آغاز کرده‌ است، حالت تعادل دارد و همه این آرامشی که به خانه ما برگشته است به دلیل وجود کنگره۶۰ است.

نویسنده: همسفر فاطمه و همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زینب (لژیون دوازدهم)
ویراستار: همسفر الهه رهجوی راهنما همسفر زینب (لژیون دوازدهم)، همسفر راضیه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون دهم)
ارسال: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
رابط خبری: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .