English Version
English

شیشه عامل توهم و خودکشی

شیشه عامل توهم و خودکشی

دوازدهمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی وکیلی یزد با استادی همسفر سمیرا و دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST » در تاریخ شانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

مصرف شیشه اثر نامطلوبی بر‌ روی سیستم‌ ایکس و سیستم شبه افیونی بدن می‌گذارد و فرد را از تعادل طبیعی خارج کرده و شهر وجودی را تخریب می‌کند. امروزه جوانان به‌خصوص نوجوانان فکر می‌کنند با مصرف شیشه معتاد نمی‌‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی برایشان به وجود نمی‌‌آید درنتیجه به سمت مواد می‌روند و با باور غلط خود موجب می‌شوند که سال‌های بسیار زیادی درگیر مواد شوند.

آمفتامین یکی از ترکیبات شیشه و شکل ظاهری آن شبیه خرده‌شیشه است. متأسفانه یکی از تبلیغات نادرست و غلط در مورد این ماده مخدر این است که باعث چربی سوزی بدن می‌شود و شادی‌آور است. یکی از دلایل گرایش بیشتر جوانان دختر یا پسر به سمت این ماده مخدر به دلیل ارزان بودن آن است و دیگر این‌که مصرف آن راحت است؛ چون بوی زیادی ندارد و فرد به‌راحتی می‌تواند از آن استفاده کند؛ بعضی‌ افراد، این ماده مخدر را برای این‌که شب‌، بیدار بمانند، استفاده می‌کنند.

شیشه باعث می‌شود فرد دچار توهم گردد و در بعضی مواقع دست به خودکشی می‌زند یا موجب واردکردن آسیب‌های شدید جسمی به خود می‌شود. بعضی از افرادی که شیشه مصرف می‌کنند به همه افراد بدبین می‌شوند و همه را دشمن خود می‌پندارند یا فکر می‌کنند فرد دانایی هستند، همه‌چیز را می‌فهمند و درک بالایی دارند؛ آن‌ها هرگز خود را معتاد نمی‌دانند. مصرف شیشه باعث می‌شود فرد بی‌اشتها شود، کم غذا بخورد و همچنین دندان‌هایش پوسیده شود؛ بعدازآن حالت پیری در چهره او نمایان می‌شود، پوست او کم‌آب شده و چین‌‌و‌چروک پیدا می‌شود و گاهی لاغر شدن اندام‌ها در چهره او باعث می‌شود مردم از او دوری کنند.

مصرف شیشه در ابتدا حس خوبی دارد و دلیل آن افزایش ترشح هورمون دوپامین در مغز است و فرد تصور می‌کند شیشه مرفین ندارد و اعتیادآور نیست و درنتیجه مصرفش بالا می‌‌رود و گرفتار می‌شود. بسیاری از کلینیک‌ها معتقدند که شیشه درمان ندارد و برای ترک این مواد مخدر باید در کلینیک روان‌پزشکی بستری شوند؛ اما یکی از مکان‌های درمان اعتیاد کنگره‌‌۶۰ است که معتقد است شیشه درمان دارد و این را به دنیا ثابت کرده است و سندهای این درمان، همان رها یافتگان هستند که با متد DST و داروی OT به مدت 10 الی 11 ماه به درمان رسیدند. مهم‌ترین عامل در درمان شیشه در کنگره ۶۰، این‌ است که هر رهجو باید فرمان‌بردار راهنما باشد؛ زیرا راهنماها مسیر نور و روشنایی را به مصرف‌کننده‌ای که در تاریکی اعتیاد فرورفته است، نشان می‌دهند.

شیشه یک ماده مخرب است و تخریب بالایی دارد ولی خوشبختانه در کنگره ۶۰، قابل‌درمان است. در کشورهای دیگر مثل آمریکا به نام آیس شناخته‌شده است. در جنگ جهانی دوم و برای این‌که سربازان شب‌ها بیدار بمانند و انرژی بالایی داشته باشند از این ماده استفاده می‌کردند و باورشان این بود؛ چون مرفین ندارد؛ پس اعتیادآور نیست؛ ولی از دیدگاه کنگره ۶۰ هر چیزی که انسان را از حالت طبیعی خارج کند اعتیادآور است و باعث تخریب می‌شود. گاهی دیده‌شده که فردی که شیشه‌ مصرف می‌کند چشم خود را درآورده است به این بهانه که در چشم او دوربین کار گذاشته‌شده، خواسته که دوربین را دربیاورد.

اختلال و عوارض آشکار مصرف این ماده مخرب؛ مثل کنترل نکردن آب‌ دهان‌، خرد شدن دندان‌ها، ترک‌ خوردن پوست نوک انگشتان و اختلال هورمون، آسیب شدید کبدی، کوچک‌ شدن بیضه‌ها، بوی بد ادرار و از دیگر عوارض آن می‌توان به عفونت‌های چشمی و جوش‌های عفونی در روده اشاره کرد. اختلال عوارض پنهان به‌صورت فراموش‌کاری، آلزایمر یا خیره‌ شدن به یک نقطه و رفتا‌رهای نامناسب و پرحرفی و حس تندخویی، حرکات بی‌پروا، وسواس شدید و عقیم شدن در بعضی افراد صادق هست.

شیشه به مویرگ‌های بدن و گلبول‌های سفید آسیب می‌رساند. شیشه معروف به 72 ساعت خواب و 72 ساعت بیداری است. این مواد مخدر برای خانم‌های باردار خطرناک است و منجر به بد شدن شکل نوزاد در رحم مادر می‌شود. تخریب مصرف شیشه کمتر از یک ماه آشکار  می‌شود؛ اما تخریب مصرف هرویین پس از مدت 10 سال روی انسان نمایان می‌شود. شیشه ماده‌ صنعتی و مخرب هست و اولین کار آن این است که روی مغز اثر می‌گذارد؛ چون میزان ترشح دوپامین انسان را بالا می‌برد و شخص دچار توهم می‌شود که نام دیگرش اسکیزوفرنی است. شیشه در کشور آمریکا به دو صورت مایع و قرص وجود دارد.

اولین نمونه از خانواده آمفتامین به‌صورت قرص بوده که بیشتر در مهمانی‌ها و پارتی‌ها به خاطر انرژی‌زا بودن از‌ آن استفاده می‌شود؛ درصورتی‌که این‌یک نگاه غلط بوده و باعث می‌شود کم‌کم فرد احساس خستگی کند و قادر به انجام کارهای ساده‌ خودش هم نباشد. برای مصرف شیشه به‌صورت کشیدنی از زرورق و وسیله‌ای به ‌نام پایپ استفاده می‌کنند. اگر فردی خواستار رهایی باشد؛ حتی اگر در پایین‌ترین نقطه تاریکی باشد؛ ولی می‌تواند در کنگره ۶۰ به درمان و آرامش برسد. در پایان از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان سپاس‌گزارم که چنین بستری را فراهم کرده و در این مکان مقدس آموزش‌ها را دریافت و کاربردی کنم و به آرامش درونی برسم.

نویسنده: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
ویرایش: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی یزد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .