English Version
English

سایه‌ پنهان و ساکت اعتیاد

سایه‌ پنهان و ساکت اعتیاد

جلسه اول از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی بنیان مشهد به استادی راهنما همسفر محبوبه با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» روز شنبه شانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

مخدر شیشه یا آیس، سایه‌ پنهان و ساکت اعتیاد. شیشه نوعی مت‌‌آمفتامین کریستال است و یک نسخه‌ بسیار قوی و خطرناک از مت‌آمفتامین محسوب می‌شود. این ماده بسیار اعتیاد‌آور است و معمولاً به صورت دودی (استنشاقی) یا تزریق مصرف می‌گردد. شیشه تأثیر بسیار قوی‌تری نسبت به سایر مواد مخدر بر روی مغز دارد، از جمله عوارض ماندگارتر در مصرف محرک شیشه و انواع روان‌گردان‌ها عبارتند از: کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها، آسیب به اندام‌های داخلی از جمله ریه، کبد و کلیه‌ها، خشکی شدید پوست، زخم‌های پوستی و آکنه، کمبود ویتامین و مواد معدنی، لاغری بیش از حد، پوسیدگی دندان‌ها، افت حافظه، بی‌قراری، پرخاشگری، رفتار جنون‌آمیز و غیر عادی، آسیب‌های مغزی و عصبی، بی‌خوابی‌های طولانی یا خواب‌های طولانی.

 

از بارزترین علائم اولیه در مورد کسانی که تازه مصرف شیشه را آغاز نموده‌اند؛ هیجان زدگی، تند صحبت کردن، بی‌تابی، زود عصبانی شدن، افزایش فعالیت‌های فیزیکی، کاهش اشتها، افزایش ضربان قلب و تنفس، بی‌خوابی شبانه، گیجی، گشاد شدن مردمک چشم، قرمزی و درد چشم و ... متأسفانه امروزه جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال، بزرگ‌ترین گروه مصرف کننده مخدر شیشه هستند که بیشتر در مهمانی و پارتی‌های شبانه از آن استفاده می‌کنند. با مصرف شیشه تقریباً یک دوز خالص از مواد محرک به طور آنی وارد مغز می‌شود و این امر، یک حالت سرخوشی، نشاط زیاد و طولانی مدت ایجاد می‌نماید؛ اما در حقیقت شیشه چیست؟

 

مخدر شیشه یک ماده مصنوعی است که بر خلاف سایر مواد مخدر همچون تریاک، هروئین، کوکائین و حشیش، منبع طبیعی در محیط زیست ندارد و به صورت مصنوعی در آزمایشگاه‌های غیر مجاز که به نام آشپزخانه معروف هستند، ساخته می‌شود و برای ساخت آن از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌کنند. در نهایت پس از پایان مراحل ساخت مخدر شیشه، کریستال‌های سفید یا آبی رنگی به دست می‌آید‌ که می‌توان آن را پودر کرد و به صورت اسنیف کردن (استنشاقی) محلول در آب به صورت نوشیدنی، قرص‌های بلعیدنی، تزریق وریدی، دودی به وسیله شیشه‌هایی به نام پایپ استفاده می‌شود و بخار یا دود حاصل از آن بی بو است؛ پس از مصرف شیشه به هر طریقی، حدوداً بعد از ۵ الی ۳۰ دقیقه فرد دچار حالات سرخوشی، توهم یا رفتارهای خطرناک در دوزهای بالا می‌شود.

 

مخدر شیشه یک محرک اعتیاد‌آور و غیر قانونی در بازار سیاه است. در دنیا درمانی برای شیشه ندارند؛ گرچه بودجه‌ کلانی جهت این امر به دانشگاه‌های مطرح دنیا از جمله: هاروارد کمبریج، استنفورد و ... اختصاص یافته است تا بر روی آمفتامین تحقیق کنند و دستاورد این تحقیق این باشد که ژن اعتیاد را پیدا نمایند، سپس آنتی‌ژن آن را بسازند و به افراد بدهند تا دیگر از این مواد استفاده نکنند که این کار خیلی هم خطرناک است. خوشبختانه در کشور ایران و در مکان مقدسی به نام کنگره ۶۰ این مسئله به شکل خیلی زیبایی حل شده است و افراد با مراجعه به این مکان، طی سفری ۱۰ ماهه توسط داروی اوپیوم تینکچر با متد DST می‌توانند از هیولای اعتیاد به مخدرهای صنعتی و مخدرهای سنتی رها شوند و به درمان قطعی برسند. در پایان لازم است از استاد بزرگ آقای مهندس حسین دژاکام، کاشف متد DST، بنیان‌ جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ و تیم تحقیقاتی ایشان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

نویسنده: راهنما همسفر محبوبه (لژیون سوم)
ویراستاری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون دهم)
ارسال: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .