English Version
English

شیشه قوی‌ترین نوع مت‌آمفتامین است

شیشه قوی‌ترین نوع مت‌آمفتامین است

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی شمس به استادی راهنما همسفر سپیده با دستور جلسه «شیشه و تخریب‌های آن» روز شنبه شانزدهم تیر ماه 1403 برگزار شد.

سخنان استاد
دستور جلسه این هفته در مورد ماده مخدر شیشه و تخریب‌های آن است شیشه یا مت‌آمفتامین یکی از مواد مخدر صنعتی است که در بازار سیاه با نام مخدر شیشه و به انگلیسی کریستال (crystal) شناخته می‌شود. این ماده یک روان‌گردان و محرک سیستم‌ عصبی‌ مرکزی با پتانسیل بالای اعتیاد است. شیشه، قوی‌ترین نوع مت‌آمفتامین است که با نام‌هایی مانند کرانک، آیس و مت در بین جوانان شناخته شده است. این مخدر پس از مصرف به صورت تدخینی، خوراکی و تزریقی به سرعت وارد مغز انسان شده و با تاثیر بر بخش‌های لذت و انگیزش موجب احساس سرخوشی می شود.

توان اعتیادزایی، تخریب عصبی و تاثیرات رفتاری این ماده مخدر به مراتب فراتر از مواد محرکی مانند کوکائین یا اکستازی است. متاسفانه امروزه شاهد سونامی مصرف این ماده مخدر در جهان هستیم. افرادی که به بهانه افزایش تمرکز و انرژی به دام این ماده خانمان‌سوز می افتند و به این باور هستند که شیشه اعتیاد ندارد و به راحتی می‌توان آن را کنار گذاشت در صورتیکه این ماده از مخدرهای سنگین صنعتی است و به شدت آسیب‌زا و خطرناک است. شیشه با ورود به سیستم عصبی مرکزی باعث آزاد شدن ناگهانی انتقال دهنده عصبی دوپامین در مغز می‌شود و در نتیجه آزاد شدن دوپامین باعث تحریک سلول‌های مغزی و افزایش حالت تهاجمی و افزایش انرژی جسمی می‌شود.

بعد از تمام شدن این اثرات، علائم بدخلقی، افسردگی و اختلال حرکتی مثل پارکینسون در فرد ظاهر می‌شود. این ماده در همان ابتدای مصرف صدمات جبران‌ناپذیری را به مغز وارد می‌کند که از جمله آن می‌توان به افت حافظه، پرخاشگری، رفتارهای جنون‌آمیز و غیرعادی، آسیب‌های مغزی و عصبی اشاره کرد. در کنگره 60 با توجه به آسیب‌های شدیدی که این ماده مخدر دارد به مصرف کنندگان آن لقب مصرف‌کننده شاخ دار داده‌اند؛ زیرا شخص در اثر مصرف نه تنها به خود آسیب وارد می‌کند بلکه با رفتارهای جنون‌آمیز، سوءظن و توهمات خود باعث آسیب و ضرر به خانواده و اطرافیان می‌شود.

تخریبی که شیشه در زندگی من ایجاد کرد در مقایسه با مواد دیگری که قبل از آن مسافرم استفاده می‌کرد مانند تخریب بمب اتم در برابر تخریب یک نارنجک بود. انزوا و گوشه‎‌گیری، بی‌خوابی‌های چند روزه، عدم تعادل کلامی و رفتاری، ضرر و زیان مالی، بی‌توجهی و عدم احساس مسئولیت و خیلی موارد دیگر از نتایج مصرف این ماده بود که من قبل از آن کمتر دیده یا حس کرده بودم. استاد امین در صحبت های خود جمله زیبایی گفتند: درست لحظه‌ای قبل از رسیدن به نتیجه و پر شدن دلو آب، تاریک‌‌‌ترین لحظات است.

من و مسافرم به واسطه مصرف شیشه  هر دو در این لحظه و اوج تاریکی قرار گرفتیم و لحظات خیلی بد و سختی را گذراندیم؛ ولی به لطف خدا رسید لحظه ای که فرمان صادر شد و وارد کنگره شدیم و به درمان رسیدیم و شاهد رهایی، درمان و تعادل و حال‌خوش خیلی از مصرف کنندگان شیشه شدیم . شیوه درمان کنگره خط بطلانی بود بر تصور همه کسانی که ادعا کردند اعتیاد به شیشه درمان ندارد. از خدای خودم بابت وجود کاشف متد درمان اعتیاد جناب مهندس‌ دژاکام و انسانهای نیک‌سرشت و خیرخواهی که در کنار ما بودند هزاران بار سپاسگزارم.

نویسنده: راهنما همسفر سپیده (لژیون یکم)
عکس: مرزبان خبری همسفر زهره
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .