English Version
English

شیشه اعتیاد ندارد، این نگرش دنیا را گمراه کرده است

شیشه اعتیاد ندارد، این نگرش دنیا را گمراه کرده است

سومین جلسه از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی باغستان کرج به استادی راهنما همسفر مهری با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» روز شنبه 16 تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

شیشه از خانواده مواد مخدر و محرک می‌باشد، اما جناب مهندس در سی‌دی‌های خود شیشه را با عنوان، مواد مخرب نام برده‌اند.

سابقه مصرف شیشه به زمان جنگ جهانی دوم بر می‌گردد، که برای بیدار نگه داشتن و رفع افسردگی سربازان که مشغول جنگ بودند استفاده می‌شد.

ماده مخدر شیشه دارای عوارض و مضرات زیادی است، آمفتامین موجود در شیشه ۴۰۰ برابر تخريب بيشتری، نسبت به تریاک دارد و ۱۱ برابر دوپامین بالاتری در بدن بر جای می‌گذارد، وقتی دوپامین بالا برود شخص دچار اسکیزوفرنی و توهم شدید می‌گردد.

مسافر من مصرف کننده شیشه نبود اما از یکی از دوستان که همسرش مصرف کننده شیشه بود شنیده بودم، که مصرف کننده شیشه پس از گذشت مدتی بدبین می‌شود، همه مردم را دشمن خود می‌داند و میگفت گاهی سه شبانه روز نمی‌خوابد و مشغول انجام دادن کاری است و بعد سه شبانه روز می‌خوابد و حتی برای رفتن به سرویس بهداشتی هم بیدار نمی‌شود.

متاسفانه مصرف کنندگان شیشه خودشان را معتاد نمی‌دانند چون اعتقاد دارند که، شیشه مورفین ندارد. چقدر این نگرش اشتباه که فقط مواد مورفین دار و یا مواد برگرفته از خانواده تریاک اعتیاد آور هستند، این نگرش دنیا را گمراه کرده است، اما از دیدگاه کنگره ۶۰ شیشه یک ماده مخدر بسیار قوی و خطرناک است. جناب مهندس در کتاب چهارده مقاله اشاره می‌کنند، آیا تابه حال شنیده‌اید یک مصرف کننده تریاکی یا هروئینی آدم بکشد؟ آنان حتی با دیدن خودروی راهنمایی رانندگی فرار می‌کنند، اما درباره شیشه ما مصرف کننده نداریم با یک دیوانه یا جنایتکار رو به رو هستیم و مصرف کنندگان شیشه و آمفتامین را، مصرف کنندگان شاخ‌دار یا زهردار می‌نامند.

در بعضی سالن‌های زیبایی شیشه را به عنوان یک ماده برای کاهش وزن معرفی می‌کردند و شنیده بودم افرادی که استفاده کرده بودند دچار مشکلات شدید و به هم ریختگی شده بودند و کارشان به بیمارستان کشیده شده بود.

خیلی ها اعتقاد دارند، شیشه با شربت اپیوم، چون مورفین دارد، درمان پذیر نمی‌باشد، اما خوشبختانه هم اکنون مصرف کنندگان شیشه ای بسیاری در کنگره ۶۰ به درمان قطعی رسیده اند و تنها دارویی که می‌تواند اعتیاد به شیشه را به طور کامل درمان‌ کند، شربت OT با روش DST می‌باشد.
ممنون و سپاسگزارم از عزیزان خدمتگزار در سایت.

 

رابط خبری: راهنما همسفر مهری (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .