English Version
English

چگونه است که خاری رادرچشم دیگران میبینی ولی چوب بزرگ رادرچشم خودنمیبینی

چگونه است که خاری رادرچشم دیگران میبینی ولی چوب بزرگ رادرچشم خودنمیبینی

سلام دوستان جوادهستم یک مسافر، مدت تخریب ۱۵سال، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، مدت سفر ۹ماه، روش درمان دی اس تی، داروی درمان شربت اوتی، راهنمای درمان مسافرجواد ازلژیون 5شعبه شفا، ورزش درکنگره فوتبال، تی دی اس درحال مصرف هشت دهم سی سی.

قضاوت دراصل به معنی حکم دادن وجهالت به معنی ندانستن یا همان نادانی است؛ ماشاید بارها این جمله راشنیده باشیم که قاضی فقط خداست وقضاوت درمورد انسانها مختص خداوند است، زمانی که خداوند انسان راخلق نمود، او را برسریک دوراهی قرارداد و قدرت اختیار و انتخاب راهم به او داد؛ پس انسان قدرت قضاوت کردن دارد اما قضاوت درمورد خودش.
وقتی که خداوند این ویژگی رابه من داد، اول اختیار بود و بعد برسر دوراهی حق و باطل حق انتخاب داشتم که کدام راه را انتخاب کنم، راه کوهستانی و بسیار سخت که بعد به خوبی و نتیجه مثبت ختم میشود، یا راه خیلی راحت و ضد ارزشی که به تاریکی و تباهی ختم میشود؛ پس من فقط راجع به خودم قضاوت میکنم؛ قضاوت راجع به دیگران از جهالت و نادانی انسان سرچشمه میگیرد.
هرچقدرسطح دانایی ما بالاتر باشد قضاوت راجع به دیگران پایین تر و کم ترصورت می پذیرد، انسان جاهل است که بیشتر درمورد دیگران قضاوت میکند و درهرکاری دخالت میکند؛ من باید به این دانایی برسم که چیزهایی که به من مربوط نمیشود قضاوت نکنم تا تاریکی را تجربه نکنم.
به نورنمی رسیم وقتی نور می آید تاریکی به خودی خود ازبین میرود؛ درجزوه جهان بینی داریم که جهالت ازسه مولفه ترس، ناامیدی، منیت تشکیل میشودکه این سه از روی نادانی ایجاد شده است در واقع ترس، ناامیدی و منیت میوه های جهالت هستند.
مشکل همه ما انسانها ناشی ازدرست تشخیص ندادن و جهالت سرچشمه میگیرد. بزرگترین دشمن انسان جهل و نا آگاهی خودش میباشد؛ آدم جاهل مانند یک عقرب به خودش نیش میزند؛ انسان جاهل بدنیا می آید مثل کودکی که نمیداند دست به آتش بزند میسوزد ولی درتکاپو هست که از این اتفاقات جلوگیری کند.
حضرت عیسی جمله قشنگی داردکه میگوید:
چگونه است که خاری رادرچشم دیگران میبینی ولی چوب بزرگ رادرچشم خودنمیبینی.

مرزبان خبری: مسافر رحیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .