English Version
English

دی‌اس‌تی؛ رمز موفقیت کنگره۶۰ در درمان شیشه

دی‌اس‌تی؛ رمز موفقیت کنگره۶۰ در درمان شیشه

راهنما محترم، همسفر اکرم به همراه مسافرشان با بیش از ۵‌سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی مسافر ایشان؛ شیشه و حشیش بود، مدت ۱۲‌ماه و ۲۰‌روز با راهنمایان محترم؛ مسافر مجید اعتباریان و همسفر اعظم کاظمیان، به روش دی‌اس‌تی و با داروی اوتی سفر کردند. الان هم به لطف خداوند و دستان پر‌مهر آقای مهندس ۹‌سال و ۵‌ماه است که از دام اعتیاد آزاد ورها هستند و رهایی از دام سیگار ۸سال و ۱۱ماه. رشته ورزشی مسافرشان؛ شنا و والیبال، رشته ورزشی خودشان؛ ایروبیک و والیبال است.
ایشان تاکنون توفیق خدمت در این جایگاه‌ها را داشتند: مسئول سیستم صوتی، خدمت در سایت، عکاسی، مشاوره‌ تازه واردین، در ادامه در جایگاه راهنمایی قرار گرفتند، دبیر جلسات خصوصی همسفران، نگهبان و دبیر جلسات راهنمایی، نگهبان داوری، مسئول سایت همسفران نمایندگی میرداماد و نائین بوده‌اند، به مدت ۸ماه هم مسئول همسفران نمایندگی نائین بودند، توفیق خدمت در جایگاه دبیری آقای مهندس را نیز داشتند و در حال حاضر هم به عنوان راهنمای همسفران و راهنمای تغذیه سالم در شعبه دنا شهرضا در حال خدمت هستند. در ادامه گفتگویی با ایشان ترتیب داده‌ایم که تقدیم نگاه پر‌مهرتان می‌کنیم.

شیشه، چه تخریب‌هایی روی صورِآشکار و پنهان انسان دارد؟
از جمله تخریب‌هایی که مصرف شیشه روی صورآشکار انسان می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: روی صورت جوش‌های چرکی زده، دندان‌ها دچار پوسیدگی می‌شود، سیستم گوارش و روده‌ عفونت پیدا می‌کند و دریچه‌ی پروستات دچار مشکل می‌شود؛ به این صورت که اسپرم و‌ ادرار با هم دفع می‌شود. اتفاقاتی که در صورپنهان رخ می‌دهد این است که به شدت شکاک و بدبین می‌شوند، سوءظن پیدا می‌کنند؛ به این صورت که فکر می‌کنند در خانه‌شان دوربین گذاشته شده و تحت تعقیب و تحت‌نظر هستند یا  به همسرشان شک می‌کنند که با کسی ارتباط دارد و چیزهایی از این قبیل، توهماتی که‌ در عده‌ای شدید‌تر و در بعضی‌ هم‌ کمتر دیده می‌شود.


دلیل گرایش جوانان و مخصوصاً بانوان به ماده شیشه و مخدرهای جدید چیست؟
جوانان به این دلیل که مصرف شیشه، هیچ بویی ندارد و تقریباً بعد از یک ساعت اثراتش از بدن آن‌ها می‌رود، مرفین ندارد و جواب آزمایش‌ اعتیاد منفی می‌شود. به‌نظر‌من یکی از دلایل دیگری که جوانان مواد مخدر‌های جدید یا همان شیشه را استفاده می‌کنند این است که وقتی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود نمی‌خواهند به دوستان و رفیق‌هایشان نه بگویند و کم بیاورند؛ چون فکر می‌کنند‌ مسخره‌ می‌شوند.  در ابتدا می‌گویند؛ نترس اعتیاد ندارد، هر وقت دلت خواست راحت می توانی ترک کنی و اکثراً در این دام می‌افتند و مصرف‌کننده می‌شوند. همچنین دلیل گرایش جوانان به مصرف شیشه می‌تواند تفریحات نا‌سالم و یا عدم آگاهی باشد، همین‌طور کمرنگ شدن مهر و محبت بین افراد خانواده و قرار نگرفتن آن‌ها در جمع‌های خانوادگی باعث می‌شود، خواه یا ناخواه به بیرون روی می‌آورند که در این میان موادی هم به یکدیگر تعارف می‌کنند و دلیل استفاده از مواد پر کردن این خلأ است. همچنین بانوان در باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها برای‌ لاغری از این مواد استفاده می‌کنند. مسافرِ من لاغر بود؛ اما زمانی‌که مصرف  شیشه ایشان بیشتر شد، شدیداً لاغر شد به صورتی که استخوان‌های روی صورتشان بیرون‌ زده بود، من اصلاً تصور نمی‌کردم که  شرایط‌ ایشان بهتر شود؛ ولی به واسطه‌ٔ کنگره۶۰ و روش درمان دی‌اس‌تی خداروشکر درمان و تغییرات در صور‌آشکار و پنهانشان کاملاً هویدا شد.

مهمترین اتفاقی که در مصرف شیشه می‌افتد چیست؟
دوپامین ماده‌ای است که در سیستم شبه‌افیونی مغز به صورت طبیعی، ترشح و باعث سرخوشی می‌شود؛ زمانی که شخص شیشه مصرف می‌کند، دوپامین بیش از حد معمول ترشح و شخص بیش از اندازه سرخوش و در ادامه به توهم منجر می‌شود. با مصرف شیشه سیستم مغز به هم می‌ریزد در طول زمان مغز کوچک می‌شود و خط‌های پیچیده مغز به آرامی از بین می‌روند. در یک کلینیک ترک اعتیاد، عکسی از مغز انسان که در طول چندسال مصرف شیشه داشته را گذاشته بودند که کاملاً چین‌خوردگی‌هایی که روی مغز است، صاف و مغز کوچک شده بود، من آن روز خیلی به هم ریختم و آرزو کردم مصرف مسافرم هر مواد دیگری به غیر از شیشه بود؛ چون تصور می‌کردم دیگر خوب شدنی در کار نیست، نه مغز به حالت اولیه برمی‌گردد و نه توهمات از بین می‌رود. یکی دیگر از کارهایی که مصرف شیشه با انسان می‌کند؛ این است که هاله تابان نامرئی که در اطراف همه انسان‌ها وجود دارد و تخم‌مرغی شکل است را به مرور زمان تخریب می‌کند. این هاله سوراخ سوراخ می‌شود و زمانی که این اتفاق افتاد شخص چیزهایی را می‌بیند که ما نمی‌بینیم؛ برای مثال در خانه شخصی را می‌بیند که ما آن را نمی‌بینیم، یا بیرون از خانه حس می‌کند شخصی او را تعقیب می‌کند. با سفر در کنگره ۶۰، دوباره هاله تابان شخص ترمیم و بازسازی می‌شود و همه این مشکلات برطرف می‌شود.

رمز موفقیت کنگره در درمان شیشه چیست؟
اگر بخواهم کوتاه جواب بدهم، باید بگویم روش دی‌اس‌تی. آقای مهندس صورت‌مسئله اعتیاد را شکافت و روش دی‌اس‌تی را کشف کرد و فرمود: این روش نه تنها برای مصرف‌کنندگان تریاک و مواد سنتی قابل اجرا است؛ بلکه برای هر نوع مواد مخدر مصرفی که وارد ایران شود،  قابل اجرا می‌باشد و افراد می‌توانند درمان شوند. اوایل ازدواج ما در سال ۸۹ مصرف شیشه به‌شدت اوج گرفته بود و همه‌جا می‌گفتند شیشه درمان ندارد؛ اما پس از چند سال که وارد کنگره۶۰ شدیم، این‌جا تنها جایی بود که می‌گفتند درمان دارد و این حرف را نیز با قاطعیت می‌زدند؛ چراکه آقای مهندس سند بدون نقص بودند، افراد دیگری که در کنگره حضور داشتند و مصرف‌کنندگان زیادی که در این‌جا به درمان رسیده بودند، برای من و مسافرم الگو به حساب می‌آمدند و با دیدن آن‌ها امیدوار می‌شدیم که مسافر من نیز می‌تواند درمان شود. روش دی‌اس‌تی؛ روشی فوق‌العاده عالی و بی‌عیب و نقص است؛ چرا‌که مصرف‌کنندگان با انواع مواد مخدری همچون؛ هروئین، گُل، حشیش، ماری‌جوانا و غیره در کنگره ۶۰ با استفاده از این روش به درمان می‌رسند.

رفتار یک همسفر با مسافری که تَوهُمات ناشی از مصرف شیشه دارد باید به چه صورت باشد؟
زمانی که یک همسفر با مصرف کننده شیشه، زندگی می‌کند و وارد کنگره ۶۰ می‌شود، راهنما به‌‌ او می‌گوید، اگر مسافرت تَوَهُم می‌زند و ادعا می‌کند که  چیزی را می‌بینم، شما باید او را تأیید کنید. یک راهنما با آموزش‌هایی که به همسفر می‌دهد؛ همسفر را متوجه این موضوع می‌کند که دلیل این توهمات چه چیزی می‌باشد. به خاطر آسیب در هاله تابان و دوپامین اضافی که در مغز او ترشح می‌شود توهم می‌زند. همسفر باید کوتاه بیاید و هر چیزی از مسافرش می‌بیند را تأیید کند و بگوید من هم می‌بینم. اگر مسافر ‌به او شک می‌کند و در خانه را به رویش قفل می‌کند، در خانه بماند؛ نه این‌که عصبانی یا بهم ریخته شود و بگوید که چرا به من تهمت می‌زند؟ من همیشه به بچه‌ها در لژیون می‌گویم که مصرف کننده یک بیمار است و ما نباید به چشم یک آدم سالم به او نگاه کنیم و در مقابل آنها گارد بگیریم . حال اگر از نوع مصرف‌کننده شیشه هم باشد که یک سری انتظارات را نباید از آن‌ها داشته باشیم تا زمانی‌که به درمان برسند؛ بنابراین باید این موضوع را بپذیریم که در اثر مصرف مواد این اتفاق‌ها برای او می‌افتد و اگر هر توهمی که می‌زند، از جانب همسفر تأیید شود، نگوید که من چنین چیزی را نمی‌بینم، در کنار او باشد و مقابل او قرار نگیرد؛ آرام آرام در مدت زمانی‌که وارد کنگره می‌شود و سفر می‌کند، توهماتش کم می‌شود. در واقع زمانی که ۱۱ ماه سفرشان، کامل شد به درمان کامل نیز می‌رسند. در کنگره ۶۰ به همسفران، می‌گوییم که کفش‌های آهنین به پا کنید؛ چرا که در سفرشان مسائل و مشکلات زیادی اتفاق می‌افتد، مخصوصاً اگر مصرف کننده شیشه باشد، شرایط سخت‌تر هم هست به واسطه توهماتی که می‌بینند.  قطعاً در سفر دوم، بازتاب این سکوتی که کرده را در کنار مسافرش می‌بیند. انشاالله که تک تک مصرف‌کنندگانی که به کنگره ۶۰،  می‌آیند به درمان برسند و مصرف‌کنندگانی که بیرون از کنگره هستند و هنوز راه درمان را پیدا نکرده‌اند؛ انشاالله که آن‌ها نیز خواسته درونشان قوی شود و بتوانند با کنگره‌۶۰ آشنا شوند و به درمان برسند.

سخن پایانی:
شاکر خداوند بزرگ هستم که روش درمان دی‌اس‌تی را به آقای مهندس الهام کرد تا همه‌کسانی که مصرف‌کننده مواد مخدر هستند، بتوانند به آرامش و رهایی برسند. از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان  بی‌نهایت سپاسگزارم که خودشان را وقف کنگره‌۶۰ کرده‌اند و این روش را به ما آموزش دادند؛ امیدوارم که خداوند به آقای مهندس و خانواده‌شان طول عمر و سلامتی عطا کند. واقعاً اگر آقای مهندس این روش را اجرایی نمی‌کردند، نمی‌دانم زندگی من به‌شخصه ‌چگونه ‌بود و چه بلایی بر سر مسافرم می‌آمد، زندگی ما به یک تار مو رسیده بود و من قصد طلاق داشتم ‌و می‌گفتم که اعتیاد به شیشه درمانی ندارد و هرجایی هم که می‌رفتم به من می‌گفتند که طلاق بگیر و بچه‌دار نشو تا زمانی که وارد کنگره‌۶۰ شدیم و به درمان رسیدیم، در ادامه به مسافرم گفتم دوست دارم همیشه در کنگره بمانم و تا جایی که جان در بدن دارم خدمت کنم و خدمتگزار کنگره ۶۰ باقی بمانم. من هر خدمت کوچکی در حد توانم که انجام می‌دهم، در ابتدا بازتابش به زندگی خودم برمی‌گردد و در ادامه امیدوارم بتوانم به همنوعان خودم خدمت کنم. از خانم آنی بزرگ، آنی کماندار و خانم شانی بسیار سپاسگزارم که در کنار آقای مهندس بودند و همسفرانی خیلی قوی و الگوهای بی‌نقصی شدند که ما همسفران از آن‌ها آموزش بگیریم و آن‌ها را الگوی خودمان قرار دهیم تا بتوانیم در کنار مسافرانمان ماندگار باشیم و به درمان و رهایی برسیم. از شما عزیزان سپاسگزارم که این وقت را در اختیار من قرار دادید؛ امیدوارم توانسته باشم حق مطلب را ادا کنم و به تک‌تک خدمتگزاران سایت، خداقوت عرض می‌کنم، امیدوارم بهترین‌ها نصیبتان شود.

طراح سوالات: راهنما همسفر مهین
تایپ: همسفران گروه تایپ
ویرایش: همسفران گروه ویراستاری
عکاس خبری: راهنما همسفر اعظم (ر)
تنظیم و ارسال: همسفر لیلا (ک) رهجوی راهنما همسفر لیلا
همسفران نمایندگی دنا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .