English Version
English

درمان شیشه در کنگره‌۶۰ با طی زمان امکان پذیر است

درمان شیشه در کنگره‌۶۰ با طی زمان امکان پذیر است

جلسه ششم از دوره ششم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی ملایر با دستور‌جلسه «تخریبهای شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» با استادی مرزبان گروه خانواده همسفر  رعنا روز شنبه ۱۶ تیر‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

مهندس حسین دژاکام می‌فرمایند: «اگر فردی مصرف شیشه دارد، باید بتوانیم او را درمان کنیم.» درمان یعنی چه؟ یعنی فرد به مرحله‌ی تعادل کامل برسد، اگر به ترک کردن باشد، همه‌ی گروه‌ها ترک می‌دهند، در بازداشتگاه‌ها و کمپ‌ها هم ترک می‌دهند، تخصص هم نمی‌خواهد، به‌زور ترک می‌دهند. در کنگره 60 ما درمان را بالاتر از ترک و تعادل را بالاتر از درمان می‌دانیم.

تعادل در اینجا به این مفهوم است که تمام نوروترنسمیترها و ناقل‌های شیمیایی و هورمون‌هایی که در بدن ترشح می‌شود ازجمله اَندورفین، اَنکفالین، استیل‌کولین، دوپامین، سروتونین و غیره در فردی که در تعادل به‌سر می‌برد، متعادل ترشح می‌شود ولی در فردی که مصرف‌کننده موادمخدر و یا هرگونه اختلال و بیماری‌های مختلف نظیر اختلال در خواب، افسردگی، اضطراب، بی‌حوصلگی ترشح این مواد از تعادل خارج‌شده‌اند.

در مصرف‌کننده‌های مواد‌مخدر می‌بینیم که جایگزینی مزمن ایجاد شده است یعنی موادمخدر بیرونی جایگزین موادمخدر درونی می‌شود. کنگره60 بر این اساس درمان را بنیان نهاده که سیستم شبه افیونی بدن پس از درمان فعال می‌شود و درمان صورت می‌گیرد.

در‌ مورد شیشه چیزی که اکثر مواد‌مخدر دارند، جذابیتی است که اول مصرف دارد که در شیشه مقداری بیشتر است. این‌که انسان وقتی مصرف‌ می‌کند خیال می‌کند که با یک چیز جدیدی روبرو است و به نیرو‌های درون خودش دسترسی پیدا می‌کند و خیلی حس‌های خوب را در اول کار تجربه می‌کند، من فکر می‌کنم بهترین احساس آن همان چیزی که در کتاب‌ «عبور از منطقه۶۰‌درجه زیر صفر» مهندس دژاکام گفتند که یک ماه‌رویی در یک باغی است وقتی انسان در بار اول مصرف می‌کند به دنبال آن ماه‌رو می‌رود و هر‌چه جلوتر می‌رود، آن باغ تبدیل به یک خرابه می‌شود، آن ماه‌رو هم تبدیل به یک عجوزه می‌شود و باعث می‌شود که انسان در تاریکی خیلی شدید و وحشتناکی قرار بگیرد.

چیزی‌که اکثر مصرف کننده‌های شیشه تجربه می‌کنند، این است که گویی در دنیایی زندگی می‌کنند که انگار برای خودشان کاملاً واقعی است ولی انسان‌های دیگر اصلاً باور نمی‌کنند و قبول ندارند و فکر می‌کنند که آن شخص توهم زده است، در‌صورتی که اصلاً توهم نیست، بلکه جایگاه حس‌های ظاهری و حس‌های درونی آن فرد از تعادل خارج می‌شوند.

چیزی‌که خیلی مهم است، صورت‌مسئله است. وقتی در چیزی صورت مسئله پاک شود، درمان امکانپذیر نیست، می‌خواهد شیشه یا هر مواد‌مخدری باشد. در کنگره‌۶۰ ما فهمیدیم که هر ماده‌مخدری روی سیستم‌ایکس انسان تخریب به‌وجود می‌آورد و اگر ما این سیستم را درست کنیم، آن شخص به تعادل اولیه بر‌می‌گردد.

 

تایپ: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
رابط خبری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .