English Version
English

شیشه یک مخدر بسیار قوی است

شیشه یک مخدر بسیار قوی است

جلسه سوم از دوره هفدهم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی لویی پاستور با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» با استادی همسفر لیلا در روز شنبه 16 تیرماه ١۴٠٣ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

آنتی ایکس شیشه در زندگی من به‌صورت ناخواسته تخریب‌ها و تأثیرات زیادی به همراه داشته است. همان‌طور که جناب مهندس هم می‌فرمایند: شیشه مخدر نیست، جزء محرک‌هاست و بسیار مخرب است. این ماده، مخدری است که باعث می‌شود انسان پنج حس اصلی خود را از دست بدهد و دچار توهم شود. توهمات شیشه به‌گونه‌ای است که بیان آنها کار ساده‌ای نیست. به قولی مصرف‌کننده در بیداری خواب می‌بیند و حالاتش برعکس می‌شود.

از تأثیرات شیشه می‌توان به بی‌خوابی ممتد و خواب طولانی اشاره کرد. به‌عنوان‌مثال: چند روز پشت‌سرهم نخوابیدن، دو سه روز پشت‌سرهم خواب بودن، از اتاق خارج‌نشدن، چند روز به خانه نیامدن، دچار توهم، بدبینی و ترس شدن از این دسته موارد است.

یکی از تفکرات جالب شیشه‌ای‌ها این است که فکر می‌کنند از زمان مصرف شیشه بسیار پیشرفت کرده‌اند و تبدیل به انسان دانایی شده‌اند و سطح آگاهی آنها بالا رفته و چیزهایی را می‌فهمند که دیگران نمی‌فهمند. خود را معتاد نمی‌دانند و مصرف‌کردن تریاک را بی‌کلاس می‌دانند اما حقیقت چیز دیگری است.

شیشه درصد دوپامین بدن و مغز را تا 400 برابر افزایش می‌دهد و مصرف‌کننده شیشه بعد از چند بار مصرف، وابستگی شدیدی به آن پیدا می‌کند و استفاده از هیچ‌چیز دیگری جز شیشه برایش لذت‌بخش نیست.

از زبان یک مصرف‌کننده شیشه شنیدم که می‌گفت: اگر شخصی که مصرف‌کننده شیشه نباشد و طریقه ساخت آن را از نزدیک ببیند، هیچ‌گاه مصرف این ماده مخرب را تجربه نخواهد کرد؛ چون در یک سری کارگاه‌ها با اسید و مواد صنعتی بسیار خطرناک و سمی تهیه و ساخته می‌شود و کسانی که شیشه را درست می‌کنند، چند مدل لباس و ماسک استفاده می‌کنند که حتی بو یا دود آن به آنها برخورد نکند که مبادا روی آن‌ها تأثیر بگذارد و عارضه‌ای برایشان ایجاد شود.

در سال‌های گذشته یک سری از پزشکان قرص‌هایی حاوی آمفتامین را برای لاغری افراد تجویز می‌کردند و این کار باعث شد خیلی از انسان‌هایی که مصرف‌کننده نبودند نیز درگیر این مسئله شوند. ناگفته نماند که همان اوایل، مصرف شیشه در خانم‌ها با کاربرد لاغرشدن در باشگاه‌های ورزشی رواج پیدا کرد که خوشبختانه امروزه در کنگره ۶۰، هم راه‌حل درمان چاقی و لاغری و هم مسئله درمان اعتیاد به شیشه کاملاً مسیر خود را به‌درستی طی می‌کند و درمان به‌آسانی انجام می‌شود.

در ابتدا بیشترین مصرف‌کنندگان شیشه دانشجویان و جوانان بودند، با این باور که تمرکز آنان بالا رفته و انرژی زیادی کسب می‌کنند؛ غافل از اینکه ابتدا حس لذت و سرخوشی ایجاد می‌شود اما اندکی بعد، چه مشکلاتی که گریبان‌گیرشان نمی‌شود!

از مهم‌ترین عوارض طولانی‌مدت مصرف شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. اختلال در عملکرد دریچه پروستات
2. آسیب‌های کبدی
3. جوش‌های صورت
4. ایجاد عفونت در دستگاه گوارش خصوصاً روده‌ها

متأسفانه در صحبت‌های عامیانه گفته می‌شود چون شیشه مرفین ندارد پس اعتیاد ندارد؛ اما از دیدگاه کنگره ۶۰  هر نوع ماده‌ای که مصرف آن انسان را از حالت تعادل طبیعی خارج می‌کند و مستقیماً بر روی سیستم ایکس یا سیستم تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن اثر می‌گذارد و باعث تخریب آنها می‌شود، ماده مخدر محسوب می‌شود. شیشه یک مخدر بسیار قوی است و اعتیاد به آن در مقایسه با تریاک و هروئین بسیار سنگین‌تر و خطرناک‌تر است.

طبق آخرین پژوهش‌ها قوی‌ترین، مفیدترین و پربازده‌ترین دارویی که می‌تواند اعتیاد به شیشه را به طور کامل درمان کند، داروی OT یا شربت تریاک است و تنها روش درمان، روش DST می‌باشد که این روش باعث می‌شود بدن آرام‌آرام آماده بازسازی شده و سیستم‌های ازکارافتاده بازسازی شود.


رابط خبری: همسفر مرجان رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .